Ok, Hier gaan we,
Ik noem het "THE VAN WITH A PLAN" dan kan ik er in ander posts makkelijker naar verwijzen, en werkt de zoekfunctie beter, mochten er onderwerpen in terecht komen die mensen in de toekomst interesseren.
Ik ga er een paar opeenvolgende posts van maken om de lengte wat te beperken en het overzicht te behouden. Bedoeling is niet dat je hier gelijk op reageert, mag natuurlijk, maar het inhoudelijke zou ik in categoriën willen splitsen.
De eerste post was "Hoog of laag, glas of gesloten" maar die ging gelijk inhoudelijk al wat te breed. Vandaar deze poging om het overzichtelijk te houden.
Dus: even voorstellen, bedoeling is deze info in het achterhoofd gehouden worden bij alle andere reacties, ook in de andere posts.
Ik ben 56, dus nog niet gepensioneerd, en relatief weinig tijd die onmogelijk vooraf te plannen is. Flexibiliteit is dus belangrijk. Ik kan geen verlof vooraf boeken!
Normaal gezien zat ik nu in Italië, maar omdat een grote klant een paar projecten laat aanslepen, wordt dat dus uitgesteld. Het kan zijn dat ik volgende week wel in italië zit, het kan ook zijn dat ik dit jaar niet meer weg raak... Als je geen baas hebt kan je dus verlof nemen wanneer je wil, in theorie.
Vandaar dat ik geen camper huur, ik wil er een die op elk moment klaarstaat, ook al is dat volgens mij (in elk geval in mijn situatie) duurder dan huren.
5 kinderen, en dus de laatste 20 jaar amper verlof genomen samen met het gezin. Nu worden ze oud genoeg en diegenen die nog thuis wonen kunnen rustig alleen achterblijven ze willen toch al lang niet meer met ons op reis
Ook nog een daktent gehad, maar dat had dan weer 2 nadelen: Je kan niet in het midden van een stad gaann camperen en je tent opentrekken, en als je om 4 uur 's nachts even naar toilet moet, ik hoef het niet te omschrijven, zelfs op een camping is dat geen lachtertje.
Voordeel van een daktent is natuurlijk dat je een normaal voertuig kan gebruiken wat financiëel een enorm verschil geeft.
Nog even gedacht aan de combinatie Pick-up met opzetunit, maar een toilet daarin kan nog wel, dat camperen in de stad is een ander verhaal.
Dus een camper, en hoewel we bij elke show nog wel eens watertandend in een integraal stappen, de VAN ligt ons meer, we zijn veel onderweg, het mag wat avontuurlijk zijn, en dan zit je met een uitbouw of integraal vlug vast, letterlijk.
Google even "les lacets de montvernier" : De google wagen is er voor streetview nog niet over gereden. De Tour de France wel, en ik ook. Ik hoef je niet te vertellen dat je dan met een uitbouw of integraal snel ergens tegenaan zit. Of doe eens de "strade bianche" in italië. Ooit al haarpeldbochten met gravel gedaan? met 2 Wielaandrijving, zonder sperdifferentiëel en een hoogte van 2m75 op de koepels.
Op een bepaald moment dacht ik echt, ik kom die berg niet meer af. Ik zag enkel nog defenders en Hi-luxen rijden, en toe zei die mevrouw dat de weg voorbij haar huis er niet meer was en ik helemaal terug moest.
Daarom dus een VAN, maximaal 6m, dus L2, Maximaal 3,5 ton (sommige wegen, bruggen stads centra, enz..) En we realiseren ons dat dit dan toegevingen vereist qua ruimte. De uitdaging is dus eigenlijk hoe haal ik het meeste uit die ruimte die te klein is.