Als je de dag van vandaag een lichte vracht wil laten omkeuren naar kampeerwagen is de procedure niet meer zo simpel ... enkel een attest van de invoerder dat je mag ombouwen volstaat niet meer ...
Je moet ook een attest kunnen voorleggen dat de remmen van de bestelwagen geschikt zijn voor de categorie personenwagens (M1) ... of je kan ook ter plaatse de remmen demonteren in het bijzijn van de controleur (krik is ter beschikking zeggen ze zelf) ... bij schijfremmen moeten de remblokjes eruit en bij trommelremmen de trommels eraf ... manman ... waar gaan we toch naartoe !!!
En dan gaat die controleur beoordelen of die remmen geschikt zijn of wat ... of doen ze dat in Brussel voortgaande op enkele foto's ... begrijpen wie begrijpen kan !!!
Ik heb een (soort) attest gekregen van Fiat Brussel en dat zou toch voldoen voor de keuring (heb gebeld met stationschef) ...
Maar strikt genomen ga ik nooit méér personen vervoeren als nu in "lichte vracht" toestand ... ik gebruik enkel de 2 cabinestoelen en heb geen zitplaats(en) in de laad(woon)ruimte bijgemaakt ... dus eigenlijk is dat aanvechtbaar want de inbouw is eigenlijk een lading ...
Volgens ik zo kon waarnemen tussen de regels door is het ook eenvoudiger als je al een Europees gelijkvormigheidsattest hebt ... dit waarschijnlijk omdat daar veel meer info over asbelastingen e.d. opstaat ... dus oudere wagens gaan hiermee problemen ondervinden ...
Weze gewaarschuwd ... 12 oktober ga ik voor de bijl ... ik hou jullie op de hoogte ...
