CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 18 jul 2025 13:49

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Homologatiebewijs constructeur
BerichtGeplaatst: 24 maart 2009 21:26 
Starter
Starter

Onlangs startte ik een gelijkvormigheidsprocedure om mijn (omgebouwde) lichte vracht (Citroën Jumper) om te zetten naar kampeerauto. Hiervoor ging ik op afspraak langs bij het keuringscentrum waar het dossier werd opgestart, de nodige opmetingen gebeurden e.d.. Het dossier werd naar Brussel doorgestuurd en ik kreeg een keuringsbewijs voor drie maanden.
Na een kleine maand kreeg ik een brief met de mededeling dat 'de ambtenaar bijkomende vaststelling vraagt van':
- akkoord van de constructeur voor de ombouw is vereist.
- voorzieningen plaatsen voor de afwas (spoelbak + water), terug ervan foto's nemen.

Wat de eerste opmerking betreft, weigerde Citroën in het verleden reeds om een homologatiebewijs af te leveren, en meende ik (o.a. uit andere discussies op dit forum) dat de procedure tot erkenning als alleenstaand geval juist voor dit soort gevallen bedoeld is.
Bij de tweede opmerking maak ik me de bedenking dat ik een ingebouwd gasvuur heb, en dat dat volgens mij toch volstaat als keukenblok? Ik wil geen spoelbak, ik gebruik een (los) bassin, en mijn water haal ik uit bidons... .
Op de brief (die van de keuring komt) staat enkel het telefoonnummer van de dossierbehandelaar van de keuring, die me toen ik hem belde weinig meer kon vertellen. Een eerste telefoontje naar (het algemeen nummer van) het ministerie leverde nog minder resultaat op.

Heeft iemand tips?

Profiel  

WAARSCHUWING

Deze thread heeft 50 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.

Registratie is eenvoudig en automatisch
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]