Gegroet,
Bedankt voor jullie reakties op de elf vorige schuifkes, zowel hier als op pb en via
ka-mi-jo-net@hotmail.com. Van wat er recent nog bijkwam aan ideetjes zorg ik wel voor een update in de schuifkes in kwestie. Maar ik veronderstel dat er ook over die elf misschien nog wel meer uit de bus kunnen komen...
Hierbij het twaalfde schuifke, dus op basis van een brainstorm-aanpak: dus geen verlang- of vragenlijstje, enkel wat losse gedachten die uitnodigen tot het naar boven komen van geïmproviseerde (niet uitgewerkte) denkpistes (zelfs de meest surrealistische kunnen de moeite waard zijn!). Méér dan deze twaalf schuifkes heb ik niet voorzien - maar misschien vindt iemand er wel een dertiende of veertiende...
1. uitgangspuntzie viewtopic.php?f=26&t=183972. basisvoertuig + optieszie viewtopic.php?f=26&t=183993. basisvoertuig: koetswerk-aanpassingen en –toevoegingenzie viewtopic.php?f=26&t=184074. apparaten zie viewtopic.php?f=26&t=184215. elektriciteitzie viewtopic.php?f=26&t=18423 6. diesel voor “kook & stook”zie viewtopic.php?f=26&t=184297. waterzie viewtopic.php?f=26&t=185908. mechanische beveiligingzie viewtopic.php?f=26&t=18593 9. niet-mechanische beveiliging, alarm, informatika, konnektiviteitzie viewtopic.php?f=26&t=1859810. isolatie / vloerzie viewforum.php?f=2611. verduistering - vliegenhorzie viewtopic.php?f=26&t=1860012. bemeubeling
12.1. horizontale metalen steun voor bed (ca. 70 cm vóór opening achterdeuren) en voor bevestiging tafel (in opening achterdeuren)
12.2. materiaal wandbekleding: 3 mm dik, watervast, brandremmend, bekleed met Formica
12.3. materiaal meubelen en deuren: 15 mm dik, watervaste populier, brandremmend, bekleed met Formica (uitzondering voor zigzagdeur: 2 x 10 mm)
12.4. afboording: afgeronde soepele kunststof profielen
12.5. bekleding naakte koetswerkdelen met skai of alcantara
12.6. beslag12.6.1. scharnieren
12.6.2. openhouders
12.6.3. drukknoppen
12.6.4. vasthouders (snap-in, magneten, …)
Hierbij nog de dingen die ik tot hiertoe voor #12 (“bemeubeling”) van jullie bijeensprokkelde, en waarbij ik telkens mijn eigen visie er in ’t rood aanplak:
De dingen die ik tot hiertoe voor #10 (“isolatie / vloer”) van jullie bijeensprokkelde:
• (zeer lichte) platen met honingraat-kern
vervormt dit niet onder invloed van warmte bvb, of nog belangrijker onder invloed van “pompjes” die kastdeurtjes openhouden? Onder welke merknamen en waar is dat te krijgen? Hoe verwerkt men zoiets? Hoe werkt men de randen af? Wat aangaande bevestigen van slotjes, scharnieren, en ander beslag?• kleur
onze huidige is nagenoeg wit, en dat scheelt heel wat in helderheid en dus in elektriciteits-autonomie. De volgende wordt dus… weer wit!• rolluikjes
ik heb al verschillende mensen en bedrijven gekontakteerd met de vraag naar rolluikjes die niet rammelen tijdens het rijden. Ze hebben allemaal forfait moeten geven. Wat dit betreft kijk ik uit naar de gouden tip van iemand van jullie, want rolluikjes interesseren me zeker! Maar gerammel in mijn kar…: no way!• populier, okoumé, …
tot hiertoe dacht ik dat populier het beste kompromis was, maar nu lees ik hier het moeilijken en mij onbekende woord: “okoumé”… Wie weet méér, zowel qua eigenschappen als qua verwerking?• fineer, formica, …
formica! Het meergewicht is een andeel, maar verder alleen maar voordelen. Wij hebben het geluk een bedrijf te kennen dat grote persen heeft, en die bij manier van spreken alles op alles kunnen kleven. We kiezen dus zelf de onderlaag (populier, dat moeilijke woord, of wat dan ook) en de bekleding (formica of eventueel iets anders), en die mensen kleven dat samen… Op die manier is een eenvormig uitzicht van dunne bekledingswanden (4 mm) en dikkere dragende delen (12 of 15 mm) gewaarborgd. Dit houdt het nu al meer dan 200.000 km perfekt uit in onze huidige. We kleefden hier en daar smalle repen formica op de zijkantjes van de platen, maar ondanks speciale lijm dienen we dat toch steeds na enkele jaren terug te klevenIk kijk uit naar jullie verdere respons, die plak ik hier dan wel bij. En ook naar bemerkingen of andere volwassen reakties natuurlijk, hier op 't forum (publiek of via pb) of op
ka-mi-jo-net@hotmail.com ...!