CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 18 jul 2025 17:07

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuwe zwerver: #1.: uitgangspunt
BerichtGeplaatst: 14 jul 2008 23:13 
+30000 Postings

Gegroet,

De plannen voor een nieuwe ingerichte bestelwagen zijn zeer konkreet. Ik hoop me niet te vergissen als ik veronderstel dat het in deze rubriek “Zelfbouwer – Doe-het-zelver” wel haalbaar moet zijn om daarover op een serene manier een aantal gedachten uit te wisselen. Ik ben namelijk al een heel eind gevorderd met het inwinnen van informatie, en heb me aan de hand daarvan al een aantal preciese ideeën kunnen vormen. Maar sommige andere aspekten blijven nog in nevelen gehuld, en daarvoor hoop ik hier wat input te mogen krijgen. En dan bedoel ik echt wel konkrete dingen over het “wat” en het “waarom” van de inrichting zelf – en niet zozeer over het “hoe” van het zwerfwagengebruik…

Brainstormen” blijkt dikwijls een efficiënte aanpak te zijn voor een projekt, maar dan liefst met wat afbakening van een aantal deelaspekten. Hierbij de twaalf “schuifkes” zoals ik ze zie:
      1. uitgangspunt
      2. basisvoertuig + opties
      3. basisvoertuig: koetswerk-aanpassingen en -toevoegingen
      4. apparaten
      5. elektriciteit
      6. diesel voor “kook & stook”
      7. water
      8. mechanische beveiliging
      9. niet-mechanische beveiliging, alarm, informatika, konnektiviteit
      10. isolatie / vloer
      11. verduistering – vliegenhor
      12. bemeubeling
Voor alle duidelijkheid: het gaat hier dus niet om een opsomming van wat volgens mij moét, maar wél van waarover kan worden nagedacht.

En hierbij dan al meteen de eerste (en meteen ook één van de meest beknopte) van de twaalf meer uitgewerkte afleveringskes:
      1. uitgangspunt
      1.1. ingerichte bestelwagen voor twee personen, met grote autonomie
      1.1.1. indeling
      1.1.2. grondplan
      1.1.3. ramen
      1.1.4. woongedeelte afsluitbaar

1.2. vaste achterwand met kofferopening en klapraam (dan ook simpeler fietsbevestiging)?

1.3. inschrijving als…

Item 1.1. van hierboven ligt eigenlijk al vast: gewoon een bijna-kopie van de indeling die ons de afgelopen 200.000 km zo goed is bevallen. Maar ook al heb ik aangaande 1.2. en 1.3. al enkele welomschreven ideeën, dan is daar zeker nog niks beslist.

Ik kijk er naar uit of er mensen geïnteresseerd zijn om mee te “stormen”. Indien já, dan hoop ik maar dat hetgeen hier wordt ingezonden ook onverkort kan blijven staan. Er is natuurlijk nog altijd de mogelijkheid om te reageren op mijn mailadres ka-mi-jo-net@hotmail.com .

Nog twee dingen:
1. Met een aantal mensen onder jullie, zowel geregistreerden als bezoekers van deze site (en zowel zwerfautogebruikers als –handelaars), had ik al min of meer breedvoerige kontakten. Als ik hier nu een aantal dingen terug opensmijt, dan is dat helemaal niét omdat ik twijfel aan de waarde van jullie eerdere antwoorden :smt023 , maar wél aan de volledigheid van mijn vragen. #-o
2. “Vóór wat hóórt wat”, dat is vanzelfsprekend! Voor een groot aantal realisaties die aan bod zullen komen in de volgende afleveringskes zal ik een beroep doen op derden. Wie zich daartoe geroepen voelt mag me altijd kontakteren: in de eerste plaats professionelen dus, maar ook andere handige Harry’s moeten zich niet inhouden. Zend reakties hierop in elk geval wel naar ka-mi-jo-net@hotmail.com aub.

Indien deze posting in zijn oorspronkelijke versie een plaatske verdient op Campersite.be, dan ga ik er van uit dat dit ook zo voor de volgende schuifkes zal kunnen. Indien niet, dan verneem ik dat wel van één of andere opmerkzame forumdeelnemer – of wie weet misschien wel van de betrokkene zelf…

Clement

Afbeelding
.
KWIBUS = Kompakt Wendbaar Incognito Busje voor Uitstapjes en Supervakanties

Profiel  

WAARSCHUWING

Deze thread heeft 56 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.

Registratie is eenvoudig en automatisch
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]