Donderdagmorgen, 08.00h, afspraak in Deurne voor de homologatie alleenstaand geval van Pijpops (naam ga ik nog veranderen hoor), samen met een vriend garagist en zijn garageplaten.
Alle codes op de ramen worden gecontroleerd, banden, meten, meten en nog eens meten. Identificatie van het voertuig wordt nagekeken, en men vraagt mij of de tanks gevuld zijn, ik zeg JA. Er worden wat foto's genomen van het interieur en van de buitenkant. Er wordt niets gevraagd omtrent zitbank, veiligheidsgordels, gasinstallatie, stromend water, of gelijk wat. (Eerste indienstname van het basisvoertuig is 1991, en het is een belgisch voertuig!!!)
Dan volgt de reguliere technische keuring (roettest wordt overgeslagen, uitlaat moeilijk bereikbaar denk ik).
Een paar kleine opmerkingen zoals staat van ruitwissers, is het enige dat op de GROENE kaart staat, oh ja, ook gelijkvormigheidsattest ontbreekt, volgens die groene kaart, maar in dit geval is dat normaal omdat er een nieuw dient omgesteld te worden, tenminste als Brussel nu nog akkoord gaat. Ik heb de vraag gelanceerd om hem administratief terug in te schrijven als 3.5T, tarra gewicht volgens de keuring is 2830kg, dus net geen 20% laadvermogen.
Voila, zo simpel is dat, nu nog afwachten op de goedkeuring van het ministerie.
We houden u op de hoogte.
Wie weet, ik kan misschien geheel in orde op het zelfbouwtreffen zijn...
www.bloggen.be/pijpops_camper