CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 11 mei 2024 07:15

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Leveranciers en "kassa-kassa"
BerichtGeplaatst: 03 maart 2009 21:30 
Offline
+30000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 dec 2004 15:05
Berichten: 39576
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Gegroet,


“Voor de verkopers telt alleen maar kassa-kassa”, zo hoor ik soms wel eens. En ik ben er van overtuigd dat er zo tussenzitten bij de verkopers. Net zoals ik er van overtuigd ben dat, bij de kopers die zulke uitspraken doen, er ook veel “kassa-kassa”-ingestelden zijn voor dewelke de prijs en enkel de prijs telt.

Informatieverstrekking, dienst na verkoop, uitgebreidheid van assortiment, goede ontvangst, korte wachttijden, leverbaarheid, betalingsmogelijkheden, omruilfaciliteiten, nabijheid van de zaak, enz. zijn volgens mij toch zaken die ook belang kunnen hebben, in meerdere of mindere mate naargelang het produkt en de koper in kwestie. Het aanbieden van dergelijke pluspunten kost natuurlijk geld, waardoor degenen die op zulk gebied veel te bieden hebben meestal niet de goedkoopste zijn.

De afgelopen dagen had ik dringend iets nodig voor onze Kwibus. Leverbaarheid was dus de eerste vereiste, en ik was dan ook graag bereid om desnoods een eurootje méér te besteden. Links en rechts getelefoneer leerde me dat het gezochte nergens voorradig was, tenzij bij zo een zaak met alle goede kwaliteiten behalve een voordelige prijs (zo dacht ik althans nog toen…) – maar gelukkig was dat meteen ook de dichtstbijzijnde.

Ik ging het dus dáár halen, maar wou nadien toch eens weten hoeveel ik nu méér betaald had dan elders. De uitkomst was zeer verrassend. Ik ging bij leverancier A van bijliggend tabelletje. De gegevens van 5 andere leveranciers (waaronder ook zogenaamde prijsbrekers) staan er ook bij, evenals het aantal km dat ik moet rijden om bij hen te gaan kopen en terug huiswaarts te keren. De prijzen zijn per stuk, en ik had twee van die dingen nodig.

Volledigheidshalve: het betreft steeds volkomen hetzelfde produkt: zelfde merk en identiek produktnummer. De alternatieve merken liggen op alle gebied in dezelfde lijn – ik denk niet dat er hiervoor makkelijk “witte produkten” zullen te vinden zijn. En de prijzen waren allemaal geldig op dezelfde dag.

Ik reik dit enkel aan als voorbeeld hoe nuttig het kan zijn zelf te vergelijken, en niet voort te gaan op “van-horen-zeggen”. Ik ben me er tevens van bewust dat de goedkoopste of duurste uit de reeks niet altijd en voor alles de goedkoopste of duurste zullen zijn. Tevens dat de prijs op de rekening maar één ding is, dat de kilometers die men moet rijden ook zwaar kunnen doorwegen wat kosten betreft. Maar vooral dat er én voor de leverancier én voor de koper nog zoveel meer dingen bestaan dan alleen maar “kassa-kassa”… .

Samengevat: door bij een kleine klantvriendelijke zaak te kopen in plaats van bij een grote en gekende “prijsbreker” spaarde ik € 60,- (ofte een meerprijs van bijna 67%!) en daarenboven ook nog eens 265 km. Ik heb al mindere dagen gekend dan deze…!

_________________
Vriendelijke zwerfautogroeten,

Clement

Afbeelding
.
KWIBUS = Kompakt Wendbaar Incognito Busje voor Uitstapjes en Supervakanties


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 4 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling