CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 18 jul 2025 15:29

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hulp gevraagd!!! Waar vind ik...? - Hoe moet ik...? - ......
BerichtGeplaatst: 24 nov 2009 21:50 
+30000 Postings

Gegroet,

Elders kon je al lezen over onze maidentrip. Ik heb getracht zo veel mogelijk info te bezorgen in de hoop dat sommigen daar wat aan hebben. Maar zelf zit ik nu ook nog met een aantal vragen, van zeer uiteenlopende aard, daar kunnen een aantal onder jullie mij beslist mee verderhelpen. Zelfs al een gedeeltelijk antwoord, of een tip waar ikzelf verer kan gaan snollen naar een antwoord, zal mij al erg plezier doen. Hier gaan we, in willekeurige volgorde:

1. Basisvoertuig
    1.1. In de handleiding van de Sprinter wordt aangegeven dat niets mag worden aangehangen aan het openingetje dat daar volgens mij voor gemaakt is. “Verwenden Sie die Öse des Notschlüssels nicht als Anhänger (z. B. für Maskottchen). Der Notschlüssel könnte sonst herausgerissen werden und verloren gehen.” , kan je ook op http://www4-new.mercedes-benz.com/manua ... l#d13e4863 . Ik begrijp dus wel wat er staat, begrijp ook de aangehaalde reden, maar blijf het zo merkwaardig vinden… en met groot risiko om ‘m te verliezen. Wie heeft er nog zulk type sleutel met geïntegreerde noodsleutel, Mercedes of andere, en hoe lossen jullie dat op?
    1.2. Ik slaag er maar niet in om Kwibus (met automatische versnellingsbak) tot stilstand te brengen zonder een nijdig snokje op ’t laatste. Bij gas lossen rijdt hij dus traag verder, stopt dus nooit met andere woorden (tot daar alles normaal), dus moet er afgeremd worden om volledig stil te staan. Maar hoe ik het ook doe, nooit krijg ik het voor mekaar om een niet waarneembare overgang van rijden naar stilstaan te bekomen. Mag ik met zo’n automatiek net vóór het stilstaan, dus nog tijdens het rijden zelf, de handel van D naar N duwen? Zou dat een oplossing kunnen zijn? Zo ja, kan zulke handelwijze ergens schade veroorzakzen?
    1.3. Kunnen motorolie, remvloeistof, versnellingsbakolie, allemaal goed afgesloten in de originele verpakking, er tegen dat ze bewaard worden onder de motorkap naast de motor, waar het zowel kan vriesen als uitermate heet kan worden?
    1.4. De beide originele Sprinter achterdeuren kunnen vastgezet worden op 90° of op (bijna) 270°, maar niet op 180°. Iemand enig idee hoe ik dat zou oplossen, bvb. een soort tussenstuk tussen de vatting aan het koetswerk zelf (links op bijgaand beeld) en het zwarte vastzetstuk op de deur ( boven de blauwe pijl op dat beeld) ?
    Bijlage:
    achterdeur vastzetten.jpg

2. Koelkasten
    2.1. Kissmann http://www.kissmann.net/kuehlschrank/kb100en.htm
    We missen eigenlijk een goede grip op de deur, mede omdat ze iets “verdiept” is geplaatst. Heeft iemand ervaring met het aanbrengen van een greep/knop/enz. in een koelkastdeur zonder dat deze haar isolatiekapaciteit ziet aangetast?

2.2. Waeco CF18
    Na enige verwarring als gevolg van kapotte thermometer (gewone losse thermometer, niks van Waeco dus) werkt deze schijnboor wel… maar “broebelt” ook de ganse tijd als hij aanstaat. Is zulk broebelen normaal voor een kompressiekast (de Kissmann doet dat niet).

3. Allerlei
    3.1. Waar kan ik een achttal stickers kopen zoals deze, doormeter ongeveer 5 à 6 cm?
    Bijlage:
    logo NIET AANRAKEN.jpg

3.2. Ik zoek nog steeds een noodhamer waarvan het slaggedeelte niet groter is dan 7 cm.
    Bijlage:
    noodhamer.jpg

3.3. Waar vind ik zulk speciaal tangetje om de veelgebruikte 12V steekzekeringen (zie foto) mee uit te trekken?
    Bijlage:
    steekzekering 12V.jpg

3.4. Blijkbaar moeilijker te vinden dan men denkt: een fluitketel (“moor” in ’t schoon Vlaams) met alle volgende eigenschappen:
      • inhoud minimum 1,5 liter, liever 2 liter;
      • dikke vlakke bodem, zonder rand rondom, geschikt voor gebruik op keramische plaat van dieselkooktoestel (voor alle duidelijkheid: is iets anders dan induktie-type);
      • afneembaar deksel waarlangs binnenste kan gereinigd worden;
      • fluitstop op schenktuit;
      • geen torenhoge niet-wegklapbare handgreep.
    3.5. Om de 20-liter waterreservoirs te vullen zoek ik een doorzichtige of eventueel doorschijnende trechter in onbreekbaar materiaal waarvan de minimale binnendiameter toch nog minstens 2 à 2,5 cm bedraagt. Bedoeling is dat er tijdens het vullen wat meer licht kan vallen doorheen de vulopening van de ondoorschijnende blauwe bus. Dan kan ik beter merken als ze bijna vol is, met minder vaak natte kleding tot gevolg. Al veel gezocht, maar tot hiertoe niet gevonden dus…
    3.6. Voor gebruik onderweg in Kwibus, dus toch niet helemaal off-topic: ik zoek een kleine draagbare printer. Bedoeling is om onderweg bvb. een afdruk te maken van een wandelroute, een stadswandeling, enz. van een plaatsdie niet op voorhand was ingepland. Waaraan ik denk:
      • kleurenprinter;
      • klein van afmetingen, eventueel opvouwbaar (enig “montagewerk” vooraleer te kunnen beginnen afdrukken kan geen kwaad);
      • afdrukformaat DINA4;
      • snelheid niet zo belangrijk;
      • 12V of 230V, en stroomverbruik zijn ook niet belangrijk;
      • moet niet dienen om fotokwaliteit te kunnen afdrukken.
    Misschien is deze http://nl.canon.be/For_Home/Product_Fin ... /index.asp of deze http://h10010.www1.hp.com/wwpc/be/nl/ho ... 34456.html wel een mogelijkheid. Kent iemand dergelijk toestel (mag gerust ook ander merk dan deze genoemde Hp of Canon zijn)? Zo ja: ervaringen….?
    3.7. Voor op het dak van Kwibus: een omnidirektionele buitenantenne die DVB-T kan ontvangen in de streken waar deze beschikbaar is (zowel horizontaal als vertikaal gepolariseerd moet kunnen). Mag tijdens het rijden eigenlijk niet meer dan een tiental cm boven het dak uitsteken, liever nog minder. Omdat we nogal eens onder (of tegen!) afhangend groen plegen door te schuren mag de vormgeving niet te veel haken en ogen vertonen, dus eigenlijk geen Omnimax of gelijkaardige vormen.

Héél hard bedankt op voorhand voor een antwoordje.

Clement

Afbeelding
.
KWIBUS = Kompakt Wendbaar Incognito Busje voor Uitstapjes en Supervakanties

Profiel  

WAARSCHUWING

Deze thread heeft 47 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.

Registratie is eenvoudig en automatisch
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]