CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 18 jul 2025 15:37

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hulp en advies van ervaren zelfbouwers gezocht!
BerichtGeplaatst: 26 mei 2010 14:56 
Starter
Starter

Beste zelfbouwers,

Ik volg sinds een geruime tijd dit forum maar heb me er tot nu toe nog niet aan gewaagd om zelf te gaan posten, als groentje betreffende zelfbouw kan ik echter zeer veel bijleren en daarom besloot ik om het er toch maar op te wagen :)
Graag stel ik me even voor; mijn naam is Philippe en heb de mooie :?: leeftijd van 31 jaar ( ben dus niet alleen groen wat betreft motorhomes :wink: ). Als jonge knaap heb ik zowat de hele wereld rondgereisd met de rugzak en zo onvergetelijke tijden meegemaakt. Echter is door al die reizen het besef gegroeid dat het niet altijd zo'n verre reizen moeten zijn om te genieten en vermits de verantwoordelijkheden zowat evenredig met de leeftijd groeien is het ook niet meer zo eenvoudig om er voor een paar maanden tussenuit te trekken. Een bezoek van een bevriend Australisch koppel, welke ik op een van mijn verre reizen leerde kennen, bracht me op nieuwe ideeën... Toen ze plots op mijn oprit stonden met een stokoude motorhome waarmee ze van plan waren om heel Europa te ontdekken zag ik de oplossing! Koortsachtig ging ik op zoek naar een degelijke, goedkope en charmante motorhome en na enkele maanden bijna dagelijks het internet te hebben afgespeurd op zoek naar mijn droom MH, vond ik plots wat ik zocht. Zonder enige twijfel kocht ik mijn droom motorhome, gebouwd op het chassis van een eerste generatie Ford transit van 1970. Ik was op slag verliefd (en het gevoel op dat moment was sterker dan het slotje van m'n geldbeurs ;-))
Alhoewel het voertuig en de opbouw in ongelofelijk goede staat waren, besloot ik al snel om het gehele interieur te slopen en te vernieuwen. Ik twijfel er absoluut niet aan dat elke zelfbouwer kan bevestigen dat het slopen niet meer dan 2 dagen duurde terwijl de her-opbouw maanden of jaren in beslag kan nemen. Ondertussen ben ik zelf al ettelijke maanden aan het werk en begint de motorhome stilaan opnieuw vorm te krijgen... ( de geldbeurs daarentegen niet ;-) )

Graag zou ik kennis maken met andere zelfbouwers, om ervaringen uit te wisselen, advies in te winnen en gewoon mooie inrichtingen te kunnen bewonderen om zelf wat inspiratie te kunnen opdoen ! Jammer genoeg kon ik er niet bij zijn op het zelfbouw-treffen, dat had de ideale gelegenheid geweest... maar ik hoop toch om via deze weg in contact te komen met gepassioneerde zelfbouwers die maar wat graag hun ervaring delen! Op mijn beurt deel ik dan weer graag mijn ervaring en als kok van beroep kan dit wel heel leuke ontmoetingen opleveren ;-)

Alvast tot hoors, ziens en schrijfs :-D

Groetjes,

Philippe

Profiel  

WAARSCHUWING

Deze thread heeft 12 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.

Registratie is eenvoudig en automatisch
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]