hallo motorhomefanaten en zelfbouwers.
Ik woon te Wulpen ( deelgemeente van Koksijde ) in West-Vlaanderen, en ben reeds ettelijke jaren verslaafd aan het knutselen en sleutelen aan motorhomes en legervoertuigen. Mijn campervoorkeur ging steeds uit naar de Saviem SG 2, te vinden bij Renault in de afdeling RVI. Momenteel ben ik aan mijn vijfde Saviem toe, een verlengde en verhoogde SG2 diesel uit de jaren '80. We kochten dit voertuig 15 jaar terug omdat onze beide kinderen wat groter werden en wat privacy wilden en ook een massa spullen meesleurden ( fietsen, surfplanken .... ) . Nu zijn de kinderen de deur uit en is die Saviem in feite wat te groot voor ons beiden. Daarom tijd voor een nieuw project. Natuurliefhebbers als we zijn, houden we van een kleine onopvallende motorhome, voorzien van het basiscomfort, met een goede aandrijving, als het kan 4x4 . Het basisvoertuig waarop ik nu onze "nieuwe" camper wil bouwen is een Dodge 4x4 Boyertown Delivery Van uit 1943 gebruikt door de US-army gedurende de Tweede Wereldoorlog. Dergelijke voertuigen werden o.a. gebruikt als "mobile library" ( rijdende bibliotheek ). Het voertuig krijgt een moderne mechaniek afkomstig van Nissan Patrol. motor 6cyl TD , V-bak en tussenbak, stuurbekrachtiging, rembekrachtiging, misschien ook de airco ???? De inrichting wordt afgestemd op 2 volwassenen. Het basiscomfort omvat vorstvrije properwatertanks 100l, afvalwatertank onder voertuig , LPG tank, keukenblok, kastjes en dergelijke , kompressorkoelkast ( zelf gebouwd maar nog niet gestest ) chemisch toilet, verwarming ( langlaufweekend) . Daarbij had ik graag GPS gehad met achteruitrijcamera en zonnepanelen. en dan nog wat prullaria zoals kofferruimte voor reserve-onderdelen, zandplaten, reservebanden 900x16 en binnenbanden, bagagedrager en ladder, fietsrek ....... en een kaki kleurtje. Momenteel is de wagen gestript en ben ik bezig om het dak 12 cm te verhogen tot stahoogte. Een Nissan Patrol als donor heb ik ondertussen ook reeds staan. en een drietal Caravellair caravans hebben mij genoeg kastjes en deurtjes opgeleverd om alles netjes en betaalbaar te kunnen afwerken. Vanaf nu zal ik de site regelmatig opzoeken op zoek naar informatie allerhande. Deze "korte" voorstelling is ondertussen reeds een gans epistel geworden, dus tijd voor :
beste groeten
bernard
|