Benodigdheden:
Foto's
Meshdoek
Drukker
Meter
Stift
Schaar
Lijm
Klitteband
Wijn
Wijnglas
Vrouw
Naaimachine
Onze wintercover waarvan wij het voorbeeld gebruikt hebben om deze idee te realiseren is ook alleen maar geschikt om de warmte buiten te houden tijdens de zomer maar niet zo een goede oplossing daar je jezelf volledig in het donker zet en niets van de fun buiten ziet.
Verschillende sunblockers zagen wij hier en daar hangen aan een luifel maar voor een cabine van het type X-250 Ducato was er nog niets, het idee was geboren.
Toevallig had ik een onbedrukte meshdoek thuis liggen dat van een werf afkomstig was, dat lag daar maar te niksen...te zwaar en toch perfect om daar patronen mee uit te snijden.
Daar zat ik dus enige tijd mee te broeden, het kiezen van een motief nam ook wat tijd in beslag, na wikken en wegen en het bewerken van onze vakantiefoto's van de Loire,kwaliteit, resolutie, kleur en compositie enz gaf ik mijn foto's door en liet deze rest van het werk over aan onze vriend de drukker waarbij hij ook een grote rol in speelde bij het geven van advies.
Zo zie je maar dat we niet over een nacht ijs gegaan zijn.
Grootte van het te bedrukken doek bestemd voor de voorruit:
270X160
Grootte van het te bedrukken doek bestemd voor de zijruiten:
200X138
Afdrukgrootte foto voorruit:
228X152
Afdrukgrootte foto's zijruit:
2 maal (links /rechts ) 120X80

Dit zijn dan de nodige minimale afmetingen om een beetje speling te hebben en de beste compositie uit de afbeeldingen te kunnen uitsnijden.

Afmetingen patroon voorruit.

Afmetingen patroon zijruiten.

Opletten bij het uitsnijden van de patronen van de zijruiten, waar de zijde aansluit met de voorruit eerst de overlapping even passen op de cabine en afsnijden naargelang de breedte van de klitteband, de door ons gebruikte breedte is 2 cm.
Tijd om even te rusten en op te letten voor de details...een goede jaargang van een Rhonewijn of Loire, wit of rood uitschenken in een wijnglas, alles even laten bezinken en als je glas ( of meerdere )leeg is draai je hem om en teken een ronde af op iedere hoek van de sunblocker om de kanten af te ronden , snij ook 6 rondjes af (+ eentje reserve ) om ze later op de hoeken te plakken zodanig dat je ze verstevigd.
Snij ook 2 driehoeken uit het overschot van je meshdoek waarvan de hoek groter is dan de hoek van de zijruit.Voorbeeld volgt meteen op volgende foto( is al vastgenaaid ).

De rondellen zijn ook al gehecht met contactlijm (foto rechts ).

Hier wordt de klitteband van een lengte 56cm genaaid op de schuine zijde van de zijstukken.De resterende lengte wordt gewoon dubbel gestikt, zie detail volgende foto.

De bedoeling van die klitteband is dat je naargelang de behoefte de ganse voorruit kan afschermen of gedeeltelijk.
Het resultaat van buiten naar binnen:

Niets te zien van Liliane naakt in de cabine.
Van binnen naar buiten wel:

Liliane buiten met kleren aan.
En nog wat reclame voor het goede doel.

Veel plezier bij het maken!
Franco&Liliane