CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 18 jul 2025 18:46

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vandaag gestart met gelijkvormigheidsprocedure kampeerwagen
BerichtGeplaatst: 12 okt 2012 14:51 
+8000 Postings
+8000 Postings

Vandaag ben ik naar het station Willebroek geweest voor de eerste faze van de gelijkvormigheisdsprocedure voor lichte vracht om te keuren naar kampeerwagen ...

Drie weken geleden wou ik hetzelfde doen in het station Antwerpen maar dat is daar stevig misgelopen door een woeste pipo die om 7u 's morgens blijkbaar geen zin had om aan een meer dan 2 uur durende procedure te beginnen ... maar wetende wat ik nu weet ... hier ga ik zeker nog een staartje aan breien ... wees gerust !

Wat had ik bij van papperassen ...

Ombouwattest van Fiat met vermelding van chassisnr, M1 remattest van Fiat met vermelding van chassisnr, Europees COC, grondplan, factuur van firma Konings voor de inbouw van de dakkoepels, factuur van de wagen om te bewijzen dat de 2 draaistoelen een originele Fiat optie is en foto's van de inbouw ... ik heb geen extra zitplaatsen al dan niet met veiligheidsgordels bijgemaakt ...

Ik had ook op voorhand een mail gestuurd voor wat te doen met de tankinhouden ... de brandstoftank en de verswatertank moeten 90% gevuld zijn en 1 volle gasfles ... voor de rest alles leeg maken ...

Om 9.45u heb ik mij aangeboden en er werd geen normale keuring uitgevoerd, er werd direct gestart met opmetingen en invulwerk op een laptop ... zeer sympathieke kerel trouwens ! de man vertelde me dat bij een voertuig met Europees COC geen demontage van wielen en remmen nodig is ... zonder dit COC moet dit wel gebeuren alsook het kunnen aantonen van het motornummer ...

Wat wordt er zoal gemeten dat echt wel absurd is ...

Doormeter van het stuurwiel, lengte en doormeter van de voorveren alsook de draaddikte van de veer, de voertuighoogte vooraan en achteraan, dikte van de bladveren met schuifmaat enz enz enz ... de man vroeg me met een lach wat mijn schoenmaat was ...

Er worden foto's genomen van de inbouw en zelfs van de streepjescode op de draaistoelen !

Ten laatste moest ik op de weegbrug ... volle dieseltank (125L), volle watertank (30L) en een volle BP-light ... 2750kg ... de man heeft me de hand geschud met de melding dat alles in orde komt ...

Dan naar de kassa om 12.10u ... 85,20€ betaald en tevreden naar huis ...

Nu wachten op antwoord van FOD Brussel voor goedkeuring ... er komt dan een bijlage op het COC en een nieuw typeplaatje onder de motorkap ... en dan kan faze 2 beginnen ... keuring als kampeerwagen ...

:wink:

Learn to be your own best friend because most of the days the only person who’s there for you, is yourself

Laatst bijgewerkt door Takamine op 12 okt 2012 15:05, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel  

WAARSCHUWING

Deze thread heeft 95 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.

Registratie is eenvoudig en automatisch
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]