CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 18 jul 2025 17:41

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: paar vragen van reglementaire aard
BerichtGeplaatst: 22 nov 2013 11:59 
Starter
Starter

Hallo allemaal;

weet iemand waar de link is waar ik de technische voorschriften kan vinden voor een ombouw (hoeveel/weinig liter water moet/mag je aan boord hebben, zetelbevestiging, etc ?

Ik probeer een peugeot J9 Odyssee in Belgie gekeurd te krijgen. Deze wagen is ingevoerd vanuit Frankrijk, op het Frans inschrijvingsbewijs en op de grijze kaart staat er uitdrukkelijk campingcar en er is ook een volledig PV verslag van de ombouw door Chausson. Ik heb bewijzen in brochures etc. In Frankrijk is dit een bekend model, in Belgie weet ik dat niet. De dame van de homologatiedienst van Peugeot wil geen gelijkvormigheidsattest afleveren voor mijn verlengde wielbasis (3,5m) alhoewel dat zo bij Peugeot verkrijgbaar was (verlengd en verhoogd door Pourtout die alle verlengingen/verhogingen deed voor Peugeot). Zij zegt dat dat wel bestond en verkrijgbaar was maar nooit in Belgie heeft rondgereden. Ik weet dat dit onjuist is en dat ze gewoon niet het werk wil doen om dat op te zoeken. mijn broer zowel als ikzelf herinneren ons nochtans dat een lokale meubelzaak een identieke J9 (verlengd en verhoogd) had voor leveringen van grote meubelstukken en matrassen.
Weet iemand raad hiervoor aub?

Weet ook iemand of ik die j9 dan misschien zonder verdere keuring kan inschrijven als oldtimer ?
Is er LPG wegentaks te betalen voor zwerfwagens zoals bij personenwagens ?
Zijn zwerfwagens ouder dan 30 jaar van deze taks vrijgesteld ?
Kan iemand me een prijsopgave zeggen voor enkel de administratieve kosten om in te schrijven als zwerfwagen indien ik de route voor goedkeuring van een zelfbouwprojekt zou nemen ?
Van harte dank voor eventuele hulp.

W De Saar

Profiel  

WAARSCHUWING

Deze thread heeft 7 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.

Registratie is eenvoudig en automatisch
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]