Dag Iedereen,
Ik zit al een hele tijd te broeden op de plannen van mijn zelfbouwcamper. Ik was in het bezit van een Mercedes viano marco polo van Westfalia. Geweldige wagen, maar zeer duur in aankoop en ik denk dat die van mij op een maandag gemaakt was. Zowat alles ging stuk.
Dus uit noodzaak van te hoge kosten mijn busje moeten verkopen en een fiat scudo gekocht L2 H1. Ik ben geluidstechnicus van beroep en vaak laat op de baan. Kunnen slapen als je moe bent op de terugweg van job 's nachts heeft mij al veel plezier en veilige ritten gebracht en vandaar was de Westfalia ook de ideale wagen. Echter waren er enkele dingen die ik ook wel miste en die ik dus nu beter zou willen doen in mijn zelfbouw.
Ik zal hier de plannen posten van mijn inrichting en jullie op de hoogte houden van de vorderingen. Op die manier hebben anderen er ook iets aan en hoop ik dat de ervaren zelfbouwrotten mij tijdens dit project kunnen waarschuwen voor de nodige valkuilen.
Dit is mijn bus(je):

Om te beginnen ben ik nagegaan wat er mogelijk was met de bus. De bus bestaat uit een laadruimte(2m50 l x 1m60 b x 1m40 h) en een bestuurderscabine met tussenwand. Mijn idee was eerst om de voorste stoelen draaiend te maken. Zo had ik meer ruimte(die nu toch al zeer beperkt is). Maar ik vond dat de nadelen niet opwogen tegen de voordelen. ZO moest ik hierdoor de wagen laten keuren als motorhome + draaiplateaus en zetels opnieuw door vincotte laten keuren. Veel moeite en geld dus.. Verder leek het mij ook makkelijker om de laadruimte deftig te isoleren zonder het verwijderen van het tussenschot. Bij mijn westfalia werktte de voorruit als een serre. En ja je hebt reflecterende matten ed in de handel, maar toch blijft dit een grote factor in het isoleren van de ruimte.