Hallo,
Na vraag hoe het is op te lossen om de defecte klep van de Rollo raam vergrendeling op te lossen hier de info hoe het kan opgelost worden...
Zo weet iedereen hoe dit kan...
Zo vaak breken de pennetjes af van deze bediening dat ik het oplos met vijsjes te zetten na eerst een gaatje te hebben geboord van 2mm door
de klep om dan de vijsjes (oude vijsjes die ik liggen heb van herstellingen van computers) er door te zetten vijs deze niet te diep of maak ze op
de juiste lengte dat ze niet de achterkant van de alu raken en enkel in het plastic schuifje zitten dat de zij stangen naar binnen trekt...
Hier zie je een foto hoe ik dit oplos op de foto...

Dit is een klusje dat snel geklaard is en zo kan het alweer voor een paar jaartjes verder werken...
Voor mensen die het graag vervangen deze hoeven niet de ganse alu stang te vervangen dit kan je apart vervangen ik heb er onlangs nieuwe aangeschaft +-14€ voor 2...
Het enige wat je moet doen is de kader van het raam demonteren, de lat waar de bediening op zit even opzij trekken en langs de zijde er alles uit trekken aan 1 kant, dan de bediening op de zelfde manier opzij schuiven totdat het er uit is en dan de nieuwe er in...
MvG Emile