CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 12:20

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ombouw van Citroen jumperL2H2 naar Camper
BerichtGeplaatst: 01 sep 2014 22:56 
Offline
+50 Postings
+50 Postings

Geregistreerd: 01 sep 2014 21:10
Berichten: 81
Halllo. Ik ben Charlotte van West-Vlaanderen.

Afbeelding

In juni 2014 kocht ik een nieuwe jumper L2H2 en de bedoeling is om hiervan een camper te maken. Ik doe alles zelf dus het is een groot werk maar ik doe alles op mijn gemak en heb geen haast.

Eerst begon ik met alles op te meten. Heel veel werk!
Afbeelding

Daarna ben ik met de isolatie begonnen. X-trem. 1cm onder de vloerplaat. 2cm op dak. 2-4 cm in de muren. (het alles opgebruikt dat ik had, daarom dat er op veel plaatsen soms 4 cm zit)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna heb ik mijn elektriciteits kabels klaargelegd. Deze heb ik door de draagarmen gestoken. Vastgespoten met schuim of met spanbandjes. Tot op vandaag zijn er nog altijd kabels die kabaal maken tijdens het rijden! ik wacht dus tot ik iemand vind die me kan helpen en even met mijn wagen kan rondrijden zodat ik kan detecteren vanwaar het kabaal komt! heel vervelend!
Er komt dus een omvormer in en een tweede batterij.

Afbeelding

Daarna heb ik met karton mijn voorlopige vloerplaat gemaakt die ik dan zal uitsnijden op 1.8 mm betonplex

Afbeelding

mijn vynil ook al vast op maat snijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eerste raampje gekocht:

Afbeelding

Dakraam steken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De wanden heb ik gekocht op businbedrijf. Het zou te moeilijk zijn om deze zelf te maken. Het plafont steek ik zelf.
TAlles komt dus in dus in dat soort hout hout zoals mijn plafont. Zowel de kastjes als de muren als het plafont. Allemaal in wit hout.

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Na het plafont ben ik begonnen met de tussenmuren. ik kon aan niets anders eerst beginnen want hier hangt langs de achterkant het bed voor een deel aan vast, en langs de voorkant de zitbank en de kast.

Afbeelding
Uit de wandpanelen zaag ik een uitsnijding voor mijn bed. Het bed komt dwars, en als ik geen uitsparingen zou voorzien dan past mijn matras van 1.90m lang er net niet tussen.
Ik koos voor een vast bed want dan had ik ook een vaste koffer en dat vind ik belangrijk.

Afbeelding
Na lang kiezen, sky besteld in cognackleur. Beige Sky zou niet mooi geweest zijn om mijn wit hout.

Afbeelding
Deze mousse komt op de isolatie, achter de sky. Hierdoor zal de sky mooi egaal zijn en zie je niet wat eronder zit. Het resultaat was geslaagd, het leek op een lederen kussen.

Afbeelding
Mousse eraan plakken

Afbeelding
Uitsparing

Afbeelding
afwerking van mijn vinyl

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Begin van de geraamtes van de kastjes. Hier en dar kan ik de schroten vastvijzen aan de draagarmen van de camionette, hierdoor zitten ze extra stevig! Er komen kastjes boven het bed en boven de zitbank. Zo zijn de uitsprongen ook allemaal weggewerkt en blijft er enkel nog vlakke muur over die ik dan zonder probleem met hout zal kunnen bekleden.
Afbeelding
Van langs achteren bekeken. Het geraamte van het bed is nog niet af, dit werk ik als allerlaatste af, anders wordt het moeilijk om er voortduurend langs te moeten passeren en in te werken. Er komt nog een verstevigingsbalk in het midden van het bed.

Afbeelding
Kleine afwerkingsjes

Afbeelding
Begin van de zitbank die ook zal kunnen openklappen als koffer

Afbeelding
Afwerking van de zitbank

Afbeelding
Maken van kastje die, als ik goed gemeten heb, exact op het geraamte past!

Afbeelding
Onderkant kastje wordt ook bekleed. Allemaal zelfde houtsoort. Bijna al het hout dat ik gebruikt heb heeft hetzelfde kleur.

Afbeelding
Verder afwerken bank

Afbeelding
Kast boven bed

Afbeelding
Maken van de stakast, die komt voor een deel voor de schuifdeur maar dat geeft niet want er is nog plaats genoeg om te passeren. Hier komt de frigo vanonderen en kookgerei op de lades erboven.

Afbeelding
Nogmaals de stakast, heel moeilijk om te maken want alles loopt zo scheef!

Afbeelding
afwerking

Afbeelding

Maken van kastjes in de koffer. Zo is die lelijke wielkast verstopt en ook de gasfles en de 2e batterij

Afbeelding
Frezen van de kastjes met een bovenfrees. Ik dacht dat het mooier ging zijn als de kastjes een motiefje kregen ipv strakke planken

Afbeelding
Handvatjes monteren op kastdeurtjes

Afbeelding
Heel veel schuurwerk!

Afbeelding

Afbeelding
Voila, alle deurtjes van al de kastjes. 11 in totaal!

Afbeelding
Kheb de mooiste handvatjes gekozen

Afbeelding
De zitbank is ongeveer af

Afbeelding
Weeral schuren

Afbeelding
Monteren van de magneetslotjes in de kastjes

Afbeelding
Hier zieje de kast boven de wielkassen. hier komen nog deurtjes in voor de gastank en de batterij en omvormer

Afbeelding

Afbeelding[/quote]


Laatst bijgewerkt door lolokanarie op 02 sep 2014 21:39, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 173 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling