Hallo,
Zou onze draaibare SSE Camperstoelen (zie foto's) ter maximalisering van het comfort graag van een mechanische- of luchtvering willen voorzien. Niet strikt noodzakelijk maar nu ik er ook stoelverwarming in ga bouwen wil ook gelijk maar proberen voor het max te gaan

.
Ter info: Na herstoffering (
Draadje uit 2006) met grijs leer enkele jaren geleden zijn de stoelen thans nog steeds in absolute topconditie en uitstekend geschikt voor onze relatieve kleine posturen, dus vervangen door stoelen waar reeds vering onder zit is niet echt een optie die ik voor ogen heb.
Nu zijn er, hoewel moeilijk te vinden op internet, losse mechanische- en luchtveringssets voor de achteraf onderbouw leverbaar maar om zo min mogelijk aanpassingen aan de onderbouw te moeten verrichten zoek ik sets met een niet meer als strikt noodzakelijk inbouw hoogte.
Ter info onze Camper is reeds voorzien van een 12v compressor en luchttank dus de relatief dure luchtveringssets met eigen compressor vallen eigenlijk al af vanwege enerzijds de onnodige compressor (kosten) en anderzijds vanwege de extra hoogte die die sets vereisen, maar ik heb nog geen luchtveringsset gevonden zonder compressor.
Daarom de volgende vragen:
* Wie heeft ervaring met het achteraf inbouwen van een mechanische- of luchtveringsset?
* Wie kan mijn voorzien van links naar achteraf in te bouwen sets (bij voorkeur met minimale inbouw hoogte), of overige info omtrent dit onderwerp
* Voor de gene die met een mechanisch of lucht geveerde stoel rijden de vraag is de toegevoegde waarde echt zo groot dat het de moeite loont om tot het maximale te gaan qua aanpassingen om de inbouw gerealiseerd te krijgen? (Ergens houdt het op met de moeite en kosten om iets gerealiseerd te krijgen). Ter info de gezinsleden zijn niet bijzonder groot en qua gewicht zitten we ook niet hoog (range 63KG tot 76KG).
Inbouw speelt pas tegen het einde van de winter dus heb nog even de tijd om info te verzamelen.
Groeten,
Twan