In een vorig bericht waren we nog aan het dromen van een Defender om die om te bouwen, maar op basis van de reacties zijn we daar ondertussen afgestapt. Nu overwegen we een type Mercedes Sprinter of Iveco Daily (lange-uitvoering). We zijn dus nog in een verkenningsfase en hopelijk zal dit ons leiden tot een project.
"We" zijn een gezin met drie zodat we geen tweede rij zetels moeten hebben. Trouwens tegen dat de dromen zijn verwerkt tot een rijklaar voertuig zal de dochter ruim in haar pubertijd zitten en verwacht ik niet dat ze nog veel met de ouders zal meereizen. Misschien nog 2 à 3 jaar, maar zodra ze 18 zijn ...

Dit maakt dat we de wand tussen de cabine en de laadruimte kunnen laten staan. Maar dat heeft wel tot gevolg dat de leefruimte kleiner wordt aangezien je niet met draaistoelen kan werken. De tafel en zitgedeelte gaan dus meer plaats in beslag nemen.
Om plaats te besparen, dacht ik om te werken met een slide-out achteraan. Op die manier zou je de lichte vracht bijvoorbeeld 50 cm breder maken waardoor je in de breedte kan slapen en niet in de lengte. Op die manier heb je een ruimte nodig van 140cm terwijl je in de lengte slaapt, je een ruimte nodig hebt van 200cm. De slide-out zou dus 140 à 150cm breed worden en ongeveer 50cm hoog. Voldoende voor de matrasdikte en ruimte om je voeten onder te steken.
Ik heb zelf geen bestelwagen, maar zou zo'n slide-out kunnen passen tussen de verstevigingsbalken?
> Heeft iemand dit al gedaan?
> Kan je dit zelf doen of ga je best naar carrosseriebouw?
> Heeft de technische controle hier problemen mee?
Tx voor al het advies.
Ivan