CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 maart 2024 12:53

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ducato "watersport camper" L4H3
BerichtGeplaatst: 27 nov 2016 12:55 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 20 okt 2016 14:39
Berichten: 16
Woonplaats: Oostende
Hallo,

Ik heb me een fiat ducato l4h3 aangekocht en zou daar graag een rijdend watersport huisje van maken.
Dus veel ruimte voor mijn watersportmateriaal, slaapplaats, keuken, etc..., maar geen douche.
Zonnepaneel zou ik er momenteel ook niet opleggen want ik sta meestal op een camping om te overnachten (soms een paar dagen los maar mijn batterijen kunnen mijn frigo een week voorzien van stroom).

Ik ben hier al enkele maanden aan het lezen op het forum en man wat een info je hier kan vinden is ongelooflijk goed.
Maar ik zit toch nog met vele vragen omdat toch veel mensen het verschillend doen en ook waar ik nog niet aan uit ben hoe ik het zal doen :)

Ik heb al wat materiaal uit mijn vorige wagen die gedeeltelijk ingericht was, deze zou ik natuurlijk terug willen gebruiken.
- 2 x 90ah bosh batterij (L5 013)
- waeco perfectcharge iu2512 batterij oplader
- cargo battery isolator 12v
- 12v frigo (merk en type zet ik hier later nog)

Ik zou graag mijn dak intakt houden en daar geen dakramen ofzo insteken, wel zou ik gaan voor een klapraam achter de bestuurderszetel, waar ook mijn "keukenblok" komt (waar de meesten bank en tafel zetten), ook een schuifraam in het panneel links van de schuifdeur, waar mijn slaapgedeelte zou komen, ook van die roostertjes aan mijn raam. Zou dit genoeg zijn om de wagen voldoende te ventileren.

Natuurlijk zou er op verschillende plaatsen 220v, 12v en usb verbindingen zijn, led verlichting, koken en verwarming (truma) zou op gas zijn (gewoon fles gas of lpg onderbouw, dat weet ik nog niet, zal afhangen van lichte vracht of campeerombouw)

Als bodemplaat zou ik gaan voor betonplex 12mm met daaronder isolatie en erboven had ik gedacht aan vinyl omdat ik toch met water (nat pak en zo) zou kunnen binnen gaan.
Overal zou ik extrem isolatie doen (dak, zijwanden,..)
Mijn hout zou ik halen bij schijndel, die hpl platen van 15mm maar ik weet nog niet waar ik de platen van 3mm met bekleding kan vinden (dak en zijwanden afwerking), info daarover mag gerust via pm gezonden worden.

Ik had gedacht om mijn ducato te laten omkeuren naar campeerwagen, maar na het nalezen hier op het forum, heb ik er wat schrik voor :(
Ik ben al naar de keuring geweest in oostende voor informatie met hoe en wat wel en wat niet maar daar kunnen ze me niet verder helpen, blijkbaar doen zij deze omkeuringen niet, ik zou naar kaaskerke moeten gaan daarvoor.
Maandag zou ik naar kaaskerke rijden voor meer info en van deze info zal het afhangen of het lichte vracht blijft of toch het volledig traject doorlopen naar campeerwagen.

Ik heb natuurlijk nog vele vragen, kan ik deze hier allemaal in dit topic zetten of moet ik daarvoor naar de specifieke afdelingen gaan, electriciteit, verwarming, ...


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 27 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling