CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 26 apr 2024 12:45

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: dilemma rond keuze inschrijving VW Multivan
BerichtGeplaatst: 24 feb 2017 22:05 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 24 feb 2017 15:55
Berichten: 1
Hallo iedereen,

Al enkele jaren aan het dromen om een surfbusje aan te schaffen.
Oorspronkelijk de bedoeling om zelf een lichte vracht type traffic, vivaro, transit aan te kopen en zelf om te bouwen tot camper, maar toevallig 2 weken geleden een VW Multivan van 1992 ( almost oldtimer) op de kop kunnen tikken.
Wagen was ingeschreven als lichte vracht en werd destijds wel omgebouwd met keukenblok, wat extra bergruimte achteraan en truma.


Voor mij was het liefde op het eerste gezicht en de wagen zou ruimschoots voldoen voor de surfreisjes met mijn vriendin en dochtertje.
De wagen was gekeurd voor verkoop met carpass en alles erop en eraan. Op de groene keuringskaart stond enkel nog voorrijden voor administratieve keuring ( weging) vooraleer indienststelling.

Vandaag naar de keuring geweest en kreeg onmiddellijk te horen dat de auto niet als lichte vracht kan ingeschreven worden omdat er zetels( omvormbaar tot slaapbank) in aanwezig waren. Moet eerlijk zeggen dat ik me vooraf niet goed heb geïnformeerd rond wetgeving en nu dus pas tot besef kom dat ik beter een wagen had gekocht die al gehomologeerd was als camper.

Welke opties heb ik nu om de wagen te laten keuren ?

1. zetels proberen eruit te halen en laten keuren als lichte vracht ? er zijn echter maar 2 zitplaatsen vooraan en zou de wagen graag met 3 gebruiken . Eventueel enkele draaistoel passagier vervangen door 2 zitsbankje ? Moet dit dan ook opnieuw gehomologeerd worden ?

2. wagen proberen te laten inschrijven als camper ? Nagevraagd bij keuring en die gaven de tip om rechtstreeks bij VW te proberen een nieuw gelijkvormigheidsattest te bekomen . Na doorpluizen van dit forum besef ik dat dit niet evident is.
Via erkend ombouwer proberen aan een homologatie te geraken? ( iemand tips bij wie dan best)

3. laten inschrijven als oldtimer ? ( mogen zetels er dan wel in blijven? )

4. laten inschrijven als personenwagen ? ( mag de keukenblok er dan inblijven ? )

moet eerlijk zeggen dat ik door het bos de bomen niet meer zie :(

Alle tips meer dan welkom
Alvast bedankt
Joachim


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eddy2


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling