CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 19:32

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Homologatie vw t4 lichte vracht naar camper
BerichtGeplaatst: 14 apr 2017 19:16 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 05 aug 2016 11:47
Berichten: 1
Hoi allemaal,

Ik ben Jolien, nieuw op dit forum. Ik en mijn vriend hebben reeds een Vw t3 die ingeschreven is als camper/oldtimer en zijn nu een Vw T4 2.5d van 1999 aan het ombouwen.
Wij hebben reeds de officiële toelating van Volkswagen om het voertuig om te bouwen.
Nu onze camper zo goed als af is, willen we starten met de homologatieprocedure.

Onze t4 is op dit moment ingeschreven als lichte vracht. Hij had een dubbele cabine die we verwijderd hebben. Op de autokeuring in Alken hebben ze ons gezegd dat we deze zitplaatsen van de achterbank kunnen behouden op onze nieuwe 'bank' mits de originele achterbank geen gordels had.
Hoe zit dit nu?

Ook hebben we een dakkoepel geplaatst (zonder te raken aan dragende constructies). Doch hier lees ik vanalles over goedkeuring van deze dakkoepel. Info op het internet is behoorlijk onduidelijk en tegenstrijdig. wie kan ons hiermee helpen? (wij kunnen volgende week helaas niet naar het treffen komen wegens andere verplichtingen).

Tevens zeiden ze in Alken dat de rest van de inbouw er prima uitzag en normaal gezien geen problemen zou opleveren voor homologatiekeuring.

Verder komt er nog bij dat onze periodieke keuring in mei afloopt. Hoe moeten we dit doen? Op de keuring konden ze ons hier telefonisch geen duidelijk antwoord op geven. Als we de homologatiekeuring laten uitvoeren voor de huidige keuring afloopt en deze is in orde, zijn we dan ook verder in orde? Ik las iets over lichte vracht met niet conforme inhoud. Ik zie op dit moment de bomen door het bos niet meer..

Alvast bedankt !

Jolien en Michel


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 1 reply

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling