CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 20:02

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Minimum aan electrische voorzieningen
BerichtGeplaatst: 12 okt 2018 09:14 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 05 okt 2018 19:11
Berichten: 15
Woonplaats: Brasschaat (B) / ST-Simon de Pellouaille (F)
Weeral een vraagje in mijn denkperiode voor de ombouw van mijn Nissan NV200 (bouw wil ik starten begin volgend jaar)
Ik was nu aan het denken aan de elektrische installatie.
Deze wil ik ook heel beperkt houd met om te beginnen enkel een koelbox, verlichting en enkele 12V stopcontacten voor het opladen van tablet en GSM.
Ik dacht hiervoor aan een huishoudbatterij van 90AH die ik oplaad via de alternator gezekerd door een zekering van 100A (geregeld door een scheidingsrelais type Cyric CT of Durite 140A)
En verder aangesloten op een oplader die ik op 220V kan aansluiten. Voorlopig wil ik nog geen zonnepaneel of dergelijke (sorry beperkt budget.Misschien in een later stadium, ik zal al wel de aansluitingen hiervoor voorzien).
Hierbij had ik 2 vragen. Hoe lang zou ik mijn koelbox kunnen laten draaien op de Huishoudbatterij. (als koelbox dacht ik aan coolfun CD40 verbruik gemiddeld 47W, tenzij iemand een betere keuze heeft)
Of neem ik beter 2 batterijen van elk 75AH
Verder zit ik ook met een vraag over de bekabeling van deze batterij. Ik heb me suf gezocht en overal vind ik een ander antwoord.
De afstand tot de HH batterij is ongeveer 3 a 4 m (bochten van de kabel inbegrepen)
Nu lees ik op sommige sites 16mm² en andere sites dan weer 35mm², maar wat gebruiken jullie, de experten, hier nu voor.
Ik moet met de kabel nogal wat bochtenwerk en smalle doorgangen doen en daarvoor lijkt een 16mm² me wel veel handelbaarder.
Maar uiteraard wil ik ook geen gesmolten kabel of erger.
Bedankt voor jullie antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 17 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling