CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 maart 2024 08:14

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Lichte vracht naar camper wetgeving
BerichtGeplaatst: 08 aug 2019 11:40 
Offline
+50 Postings
+50 Postings

Geregistreerd: 30 jul 2019 10:09
Berichten: 76
Woonplaats: Baal
Hallo,

Ik ben nieuw hier en afkomstig uit Baal, deelgemeente van Tremelo. Ik ben net bij de garage langs geweest voor een tweedehands Opel vivaro, renault trafic of gelijkaardig model. Afwachten tot ze iets gevonden hebben nu. Ik heb al veel op dit forum zitten doorlezen en op internet achter info gezocht. Nu denk ik wel mee te zijn met de wetgeving en welke dingen kunnen of niet, maar wil het hier toch nog even plaatsen en horen of jullie hier ergens een probleem zien. De bedoeling is om de lichte vracht dus te behouden en niet te laten omkeuren.

Het zou dus gaan om een Opel vivaro of renault trafic met enkele cabine en 3 zits vooraan. Bouwjaar vermoedelijk 2007-2012 aangezien mijn budget voor de wagen zelf 6000 euro is. Ik vernam dat een bouwjaar na 2013 ook problemen kan geven bij het zelf ombouwen, klopt dit?

Ik wil de camper volledig met houten schroten bekleden en een dakraam (40x40) en ventilatiekapje zelf inbouwen. Op de zijkant laat ik waarschijnlijk professioneel een inbouwruit plaatsen. Aan de zijkant zou ik zelf een invoerstopcontact plaatsen. De camper zou voorzien worden van een zetel dat kan worden omgebouwd tot bed, kastjes, keuken met lopend water en frigo. Dit alles zou niet uitneembaar zijn op het zetelbed na dat met enkele schroefjes kan losgemaakt worden.

Indien er een tussenschot aanwezig is zou ik dit er willen uithalen aangezien het om een 3 zit gaat en er dus geen doorgang mogelijk is naar achter. Dit zou normaal dus geen problemen geven op de keuring las ik hier. Zien jullie hier ergens problemen of dingen waar ik vergeet rekening mee te houden?

Alvast bedankt


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 6 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling