CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 17:10

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: koelkast in de camper
BerichtGeplaatst: 15 aug 2019 18:22 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 11 aug 2019 23:39
Berichten: 20
Woonplaats: Berlaar-Heikant
Beste Forumvrienden,

Ik heb al wel wat gesurft op het forum en jullie hebben mij al goed (onbewust) geholpen bij onnodige aankopen. Nu ik wat meer info heb rondgezocht kan ik mijn vraag beter omschrijven.

Situatie:
Ik heb een Transporter T4 '97, 1.9 TD, zalige afgegane groene kleur. Afgelope jaren wel mooie tripjes gedaan, maar ik wil meer [-o< . Voorlopig heb ik een 60Ah semi tractie batterij, 2 100W zonnepanelen (van juist voor de zomer) en een omvormer van 350W. Er zijn drie stopcontacten op 220V ingebouwd voor he opladen van gsm, laptop, enz.. en 1 licht die werkt op de batterij. Heb altijd getracht low budget te zijn dus heb ik gekozen voor een tafelmodel koelkast van 60L op 220V. Deze ik dan ook in een stopcontact van 220V steek.

Door de zonnepaneeltjes kan ik met een gekoelde (via Netstroom) koelkast, die ik daarna op mijn omvormer aansluit en het geen 40°C is toch tot de zon ondergaat goed koelen.. Daar ben ik al heel blij mee. Maar zoals gezegd wil ik meer. Ik had graag 1 of 2 overnachtingen gedaan zonder camping, nu ben ik een campinghopper, op zich niets mis mee want mijn vriendin heeft het zo graag. Toch wil ik de optie om dit niet te doen. En dat gaat nu niet.

Vraag: in mijn ogen zijn er 2 optie's
1. Ik behoud mijn batterij met de zonnepanelen en omvormer en ga voor een ijskast die werkt op gas.

2. Ik installeer 2 batterijen van 230Ah (of 4 van 95Ah). Dan kan ik of mijn omvormer behouden of mss toch 1 op 1000W of 2000W aanschaffen. Maar dan moet ik ook zien dat ik een druppellader heb die deze capaciteit van batterij kan opladen. Dit zeg ik omdat een ijskast 12V/220V aanschaffen geen oplossing als mijn batterij 60Ah blijft.

Wat denken jullie?

Heb nog wel wat vragen maar deze twee optie's zijn de belangrijkste.

Alvast Bedankt!!!

_________________
-- T4 rijder sinds 2013 --
-- T4 camper sinds 2015 --
-- BeNeLux, Duitseland, Denemarken, Tjechië, Frankrijk, Zwitserland, Griekeland, Servië, Kroatië, Italië, Spanje en ik vergeet er mss zelfs ;) --
Kortom Virus te pakken en die gaat ni meer weg!!!


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 16 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling