CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 19 apr 2024 21:35

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Veranderingen zonder toestemming: Specifiek Scheidingswand
BerichtGeplaatst: 25 nov 2020 15:07 
Offline
Starter
Starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 okt 2020 18:38
Berichten: 2
Hallo iedereen!

Ik heb tot nu toe veel informatie geleerd van dit forum, en nu heb ik mijn eigen vragen! Ik hoop dat ik begrepen wordt, ik gebruik een vertaler, want mijn Nederlands is niet perfect!

Ik heb een tweedehands gele 2008 Ford Transit genaamd 'Sunny', ik wil een camper bouwen maar hou hem voorlopig geregistreerd als een lichte vracht. Ik dacht dat als ik eerst toestemming krijg voor alles wat nodig is om een camper te worden, de uiteindelijke registratiewijziging gemakkelijker zal zijn.

De veranderingen die ik wil doorvoeren zijn:
Verwijderen van de scheidingswand
Dakventilatie met kleinere ontluchtingsopeningen
Mogelijk toekomstig dakvenster
Raam in schuifdeur
Isolatie
Opbergkasten


Met behulp van het volgende document heb ik eerst contact opgenomen met Homologatie Vlaanderen en heb ik 3 weken gewacht zonder een enkel antwoord op eventuele vragen en heb ik gezegd dat ik contact moet opnemen met de fabrikant voor toestemming.

Uitzonderingen: verbouwingen waarvoor u geen goedkeuring nodig hebt


Goed. Ik heb dus de Ford Garage gebeld en zij bevestigden dat het geen probleem zou zijn voor alles, behalve dat zij niet op de hoogte waren van de scheidingswand en dat mij werd verteld dat ik de technische keuring moest bellen.

Ten eerste: Is dit genoeg "toestemming" per telefoon voor deze wijzigingen die blijkbaar geen toestemming nodig hebben? Ik ben een beetje bang om iets te doen wat ik niet mag..

Ten tweede: Ik ben niet in staat geweest om een technische keuring te bereiken via de telefoon, en ik wil voorkomen dat ik weken moet wachten op een ander antwoord. Dus ik moest naar de Ford Garage om te vragen naar een reservesleutel, en iemand daar vertelde me dat ik gewoon de tussenwand kan verwijderen als ik dat wil en het is geen probleem? Ik heb dit nergens anders gehoord... Hij leek zich meer zorgen te maken over het feit dat het daarbinnen koud is met alles wat open is, dan welke officiële regels dan ook.


Ik heb de volgende informatie over de tussenwand gebruikt


Citaat:
§1. Lichte vrachtauto met enkelvoudige bestuurdersruimte

De passagiersruimte bevat slechts één rij zetels of één bank.

1.1. Oorspronkelijke constructie

1.1.1. In de laadruimte zijn geen bevestigingspunten voor veiligheids-gordels of zitplaatsen aanwezig.

1.1.2. De lengte van de laadruimte, gemeten in de langsrichting van het voertuig op een hoogte van 20 cm boven de vloer, is minstens gelijk aan 50 % van de lengte van de wielbasis.

1.2. Bekomen door verbouwing

1.2.1. Enkel voertuigen van de types AB, AC en AF zoals gedefinieerd in artikel 1, § 1, punt 1, tweede lid, mogen verbouwd worden tot lichte vrachtauto.

1.2.2. Voor nieuwe en reeds in België ingeschreven voertuigen, wordt vóór de verbouwing daarvoor het akkoord van de constructeur bekomen.

1.2.3. Een vaste verticale scheidingswand, met een hoogte van minstens 20 cm, is achter de zitplaatsen aangebracht.

1.2.4. De afstand tussen elk punt van de scheidingswand en de achterzijde van de laadruimte en gemeten in de langsrichting van het voertuig op een hoogte van 20 cm boven de vloer, is minstens gelijk aan 50 % van de lengte van de wielbasis.


Laatste vraag: Ik heb geen toestemming gevraagd voor het plaatsen van een houtkachel (stevig vastgezet, met dakuitlaat) Ik heb gezien dat het een populair type verwarming is, de kachel die ik kies is een zeer veilig model en geschikt om in een camper te plaatsen. Is dit iets wat ik moet vragen? Een aantal van de vragen die ik aan de Ford Garage heb gesteld leken ze erg te verbazen (bijvoorbeeld een vloerontluchter voor de koelkast of het fornuis of zelfs de ventilatie).

Ik zal zeer dankbaar zijn voor alle informatie die iemand bereid is te delen! Ik vind dit echt een geweldige website voor informatie. Ik ben opgewonden om met het leuke werk aan mijn busje te beginnen!


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 18 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling