CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 19 apr 2024 16:11

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Isolatie en ventilatie
BerichtGeplaatst: 03 feb 2021 12:40 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 28 jan 2021 10:24
Berichten: 4
Goedemiddag allen,

Ik zal mezelf even voorstellen. Ben een jonge vijftiger die al meer dan 10 jaar er met de rugzak en een tentje een weekend erop uit trekt. Afgewisseld met een tiental keren per jaar een weekend slapen in een voertuig (gaande van een Mercedes Vito met 500000 km :), daarna een Citroen Berlingo 2.0HDI ( een paar bakken met een plaat erop en de passagierszetel dichtgeklapt en nu een Jumper L3H2 35 2.0HDi 130).
Ik hou wel van het rudimentaire dus veel luxe wil ik niet. Echter beginnen de jaren wat door te wegen :) en verlang ik naar een fatsoenlijk bed... . Mijn camionette wil ik behouden als lichte vracht voor mijn bijberoep dus de opzet zal eenvoudig blijven.
Plan is om de bus te isoleren en ventileren, een verwijderbaar bed te maken en een soort van mobiel was/keukenstation en eventueel wat bakken om wat spullen in te steken.
Ik ben nu al een aantal dagen dit forum met al zijn info (waarvoor dank) aan het doorspitten en telkens als ik denk ok, kom ik een andere mening tegen :? ...

Daarom graag jullie kijk op mijn (voorlopige) plannen.

1) Isolatie: na grondige studie :) na al jullie meningen ben ik van plan om armaflex op mijn houten beschermplaten te plakken en zo tegen de balken terug te plaatsen (Heb ik ergens op dit forum gelezen dacht ik en dat stond me wel aan...). Dit om voldoende opening te houden om eventuele condens af te voeren en ventilatie te behouden.

2) Ventilatie: zie hierboven met het openlaten van de achterste verticale balken en de bovenste balken in de langsrichting. Plafond op dezelfde manier, de vloer ben ik nog niet uit. In het tussenschot zit een raampje dat ik openzet terwijl ik rij en dat loste tot nu toe de eventuele condensatie na een nachtje slapen op.
Een dakraam ben ik nog niet uit, ik ben wel van plan om ventilatie roosters op de zijruiten van de cabine te plaatsen tijdens het slapen (alle beetjes helpen). Zijruiten is geen optie vanwege te transporteerbare goederen. Mss een achterraam die ik kan openen maar daar denk ik nog over na.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 13 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling