CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 22:10

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Zelf ombouwen... Wat mag en wat mag niet?
BerichtGeplaatst: 14 feb 2022 21:25 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 10 feb 2022 14:51
Berichten: 8
Woonplaats: Lier
Hoi allen,

Ondertussen zijn mijn zoon en ik rustig begonnen aan het strippen van de 2006 Ford Transit L3H3 om een buscamper van te maken. Maar veel is nog een vraagstuk :D .

We hebben besloten om hem op LV te laten staan, lijkt voordeliger qua wegenbelasting en qua verzekering, maar is dit...

Volgens de technische keuring mag ik zonder probleem de tussenwand verwijderen want we hebben geen doorgang, het is een 1+2, we zouden we een halve wand zetten.

Voor het plaatsen van een dakraam hoor ik ook veel tegenstrijdigheden, wanneer ik de regelgeving van Vlaanderen bekijk spreekt men altijd van voertuigen na 01.09.2013 en departement mobiliteit na 29.04.2009, dan moet men werken met een erkend constructeur, of een goedkeuring van de basisfabrikant, maar het lijkt alsof voertuigen die ouder zijn niet onder die regelgeving vallen, maar mag men dat dan zelf uitvoeren? Volgens de regels van de kunst, met fotomateriaal... Heb al een mailtje gestuurd naar Konings, in Koningshooikt, maar geen antwoord. Ook van de Dienst Homologatie nog geen antwoord. Alle tips hieromtrent zijn welkom :wink: Alsook goeie ervaring met constructeurs in de wijde buurt van Lier.

Andere kwestie is isolatie en vocht. Voor geluid zouden we wat m2 dempingsplaten kleven, maar met wat isoleren is nog een vraag. Glaswol lijkt het eenvoudigste maar problematisch naar vochtwering, en een waterdicht dampscherm aanbrengen lijkt mij geen sinecure. Ik vrees dan voor schimmel en roest op plaatsen waar we niet meer aan kunnen. Aan goed alternatief lijkt XPS en PUR schuim en op moeilijke plaatsen Armaflex.

Het zijn veel vragen, maar de topics waar we momenteel 's avonds met elkaar over discussiëren,hoe we het gaan aanpakken. :lol:

Grtz... T&Y


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 5 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AdsBot [Google]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling