Verleden zondag even een stukje van Zeeuws Vlaanderen gaan verkennen.
De nacht hebben we doorgebracht op de dijk in Terneuzen.
Zoals jullie kunnen zien,was er achter onze MH een hele rij met flatgebouwen,op één van die terrassen stond een man buiten,ik riep hem of we daar mochten overnachten,hij trok z'n schouders op en wist het ons niet te zeggen.
We zijn dan maar blijven staan...toen het al flink donker was,hoorde ik een auto naderen,goed wetende dat die straat op die parking doodloopt,dus ik stiekem door het raam gekeken...en ja hoor...'t was de politie,maar zij hebben ons met rust gelaten,ze zijn zelfs niet uit hun auto gestapt.
We hadden er wel een zeer mooi uitzicht op de Westerschelde.
Wat ik er terloops nog bij wil zeggen is het volgende,het gras dat jullie zien voor onze MH...is niet het gras waar jullie willen op lopen...want zowel 's avonds als de volgende dag 's morgens...is het daar het honden-uurtje...en jullie zien het al aankomen...als jullie met propere schoenen in jullie MH willen stappen,blijf dan van dat gras...of kijk goed uit,want het ligt er vol met hondenpoep !
Wij zijn ook zeer grote dierenvrienden,we zien graag beestjes...maar niet hun uitwerpselen.
Raar of zelden hebben wij daar iemand gezien,die de poep van zijn of haar hond opraapte....pffff
Toen wij begin januari in Normandië(Arromanches) waren,hebben we daar een arbeider van de gemeente bezig gezien,met niets anders dan hondenpoep op te ruimen...en we konden zelf met onze eigen ogen vaststellen dat er in die straat paaltjes staan met daaraan bakjes met zakjes speciaal voorzien voor de hondenpoep,maar ook daar maakte niemand gebruik van...alles gewoon los op de straat.
We spraken de arbeider in kwestie over die zaak aan en zegden hem dat dit schandalig is.
Maar hij zei ons dat ze in Frankrijk nog niet beboet worden als ze hun hondenpoep niet persoonlijk opruimen.