CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 07 sep 2025 22:46

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Maidentrip Rimor 2003 naar Picardië
BerichtGeplaatst: 01 nov 2013 18:31 
+50 Postings
+50 Postings

Voila, de kop is er af !
Na tien jaar geleden enkele vakanties gehuurd te hebben vorige maand een Rimor Europeo 2003 op Transit gekocht (zie elders in dit forum). Deze week de maidentrip gemaakt. Beetje spannend, want je weet natuurlijk nooit met zekerheid of alles perfect functioneert... En het is geen weer meer om zonder verwarming te vallen...

We zijn net terug thuis en ik moet zeggen: alles is perfect verlopen. Geen enkel mankement aan de camper kunnen vaststellen. Op ééntje na: de claxon doet het niet :lol: , maar daar hebben we dus niet erg veel last van gehad...
Op technisch vlak ben ik dus voorlopig erg tevreden van mijn aankoop. Maar ook qua indeling bevalt de Rimor ons zeer goed. We zullen meestal met twee onderweg zijn, maar toch zijn we blij dat we een 5-slaper hebben genomen: die extra ruimte (onder de vorm van een laterale zit/slaapbank) geeft toch de nodige zit- en bewegingsruimte.

Nog enkele vaststellingen:
1) Rijtechnisch:
de 125PK is toch nipt voor de 3000kg rijklaar gewicht: de hellingen aan de Côte d'Opale vragen toch wat schakelwerk. Het verbruik ligt tussen de 11 en 12 liter, maar ik heb begrepen dat dit niet echt abnormaal is voor een Transit. Misschien chip-tuning overwegen ?

2) Toeristisch:
Baai van de Somme is super en zeer camper-vriendelijk.
Op Cap-Blanc-Nez zijn ze volgens mij helemaal zot geworden: 10 jaar geleden hebben we daar midden jullie nog zonder enig probleem overnacht. We stonden daar met een 15-tal campers, en geen enkele die ik dingen zag doen die niet door de beugel konden. Deze week stel ik vast dat je niet alleen nergens meer mag overnachten, je mag ook gewoon nergens meer parkeren !!! Ik vraag me dus af hoe je verondersteld wordt als camper-reiziger de Cap te bezoeken..... Triest en kleingeestig. Alsof de massa bezoekers die per auto komen zich allemaal perfect gedragen en dus geen overlast veroorzaken...

Profiel  

WAARSCHUWING

Deze thread heeft 6 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.

Registratie is eenvoudig en automatisch
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]