CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 07 sep 2025 22:45

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 01.11.13–08.11.13: 1.537 km Deutsche Fachwerkstraβe
BerichtGeplaatst: 24 nov 2013 16:24 
+30000 Postings

Gegroet,

Een weekje naar midden Duitsland, met als rode draad de vakwerkgebouwen? Ik deed dat enkele weken geleden. Hierbij een introduktie. Indien er belangstelling is voor de andere 6,5 bladzijden van mijn kort verslagje, dan plaats ik de volgende schuifkes hier ook.

Inleiding
    • Dit verslag gaat over een kort bezoekje aan een dorpje in de Moezelvallei, waar één van onze kinderen met zijn hun zeskoppig gezin een korte herfstvakantie doorbrengen – en daaraan gekoppeld een weekje in midden Duitsland met als rode draad enkele trajecten van de Deutsche Fachwerkstraβe. Ik deed deze trip alleen.
    • Deze Fachwerkstraβe bestaat niet uit één enkele doorlopende toeristische weg, maar is een verzamelnaam voor zeven aparte trajecten (zie bijgevoegd schema op kaart). Daarvan volgde ik er grofweg twee:
      o „Vom Rhein zum Main und Odenwald“, op folders aangeduid met purperen kleur;
      o „Vom Lahntal zum Rheingau“, op folders aangeduid met gele kleur
    “Grofweg”, want
      o in tegengestelde richting van de gebruikelijke beschrijvingen in folders en gidsen;
      o met nogal wat afwijkingen, in functie van het weer (veel regen onderweg), het uur, enkele bijkomende ingelaste bestemmingen, … en de goesting.
    • Dagindeling: in dit seizoen zijn de dagen zeer kort – en in dit gedeelte van Duitsland hebben zonsopgang en zonsondergang nog een twintigtal minuten voorsprong ten opzichte van bvb. Gent. Vroeg opstaan loont dus, temeer omdat de bakkers er meestal al om 06.00 uur (of zelfs vroeger) open zijn. Vaak vertrok ik al tussen 07.00 en 07.30 u, en bijna steeds had ik om 16.00 u al een overnachtingsplaatske gevonden.
    • Echt veel voorbereiden deed ik eigenlijk niet, wel snel een uurtje surfen op internet.
    • Dit verslag wil zeker geen toeristische gids zijn, en bevat zeer weinig details. Maar misschien kan het sommigen op ideetjes brengen.
    • De koppelingen in dit verslag zijn aanklikbaar. De info op die URL’s is niet van mij. Het loont vaak de moeite daarop nog verder door te klikken. De koppelingen werken allemaal bij de eindcontrole van dit verslag, maar of dit zal blijven duren hangt dus niet van mij af.
    • De kaartjes met de gevolgde routes zijn gewoon schermafdrukken van mijn Garmin nüvi, met daarop in cyaankleur de effectief gereden route.

Als informatiebronnen scharrelde ik wat gidsen en kaarten bijeen die ik nog liggen had, en maakte enige summiere afdrukken van internet-informatie. Een kort en onvolledig overzichtje:

1. Algemeen:
    • kaarten:
      o Digitaal op GPS: Mapsource City Navigator Europe NTU, versie 2013.40 3D (2013)

2. België:
    • kaarten:
      o Michelin, Régional Benelux “Noord- en Midden België”,1:200.000, nr. 533 (2007)
      ISBN: 2-06-100777-5
      o Michelin, Régional “Belgique Sud – Ardenne”,1:200.000, nr. 534 (2007)
      ISBN: 2-06-100779-1

3. Duitsland:
    • kaart:
      o ADAC ReiseAtlas „Deutschland (Europa)“ 2011/2012, 1:200.000 (2011)
      ISBN: 978-3-8264-2209-6
    • gidsen:
      o Baedeker Allianz Reiseführer „Deutschland“, vierde uitgave (1998)
      ISBN: 3-89525-697-8
      o Reisemobil International „Bordatlas Deutschland 2011“, (2010)
      ISBN: 4-194910-721905-01
    • belangrijkste internet moeder-site (dus nog heel veel verder doorklikken):

Clement

Afbeelding
.
KWIBUS = Kompakt Wendbaar Incognito Busje voor Uitstapjes en Supervakanties

Laatst bijgewerkt door Clement op 24 nov 2013 16:28, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

WAARSCHUWING

Deze thread heeft 17 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.

Registratie is eenvoudig en automatisch
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]