CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 20:36

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Eerste trip van het jaar 2017 Amsterdam en meer.
BerichtGeplaatst: 20 jan 2017 13:21 
Online
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 feb 2005 06:51
Berichten: 35305
Woonplaats: Houthalen en meestal onderweg naar...
Om het nieuwe jaar te beginnen en onszelf een cadeautje te gunnen kozen we voor een tiendaagse trip doorheen Nederland.
Geen zuidelijke trek tot Diano Marina naar goede gewoonte dit jaar maar noordelijk wegens sluiting van de camperplaats aan de Ligurische kust.
Enkele bestemmingen stonden op onze to do lijst, namen als Schagen, Medemblik, Wormerveer en Haarlem stonden bovenaan met stip genoteerd, mijn roadbook werd noodgedwongen door weersomstandigheden aangepast, hier en daar liep het ook wat mis.
Een reis tijdens deze periode houdt namelijk risico's in, koud weer hebben we alleszins gehad en een bijna lentedagje in Texel...kruidenlucht rondom ons...onze zoektocht naar Pablo en Johnny...een gebroken poot...regen!
Lees verder.



AMERSFOORT 4 januari.



Afbeelding



Tevreden over de afgelopen festiviteiten is deze trip op een steenworp van thuis een kers op de taart, op enkele uurtjes rijden ben je in Eftelingenland, daarmee bedoel ik dat er nergens zo een waaier aan mogelijkheden bestaat als bij onze noorderburen en last but not least, ze hebben overal onze biertjes naast molens, bootjes en klompen...



Afbeelding



Na een rustige nacht in Vianen zonder voorzieningen staan we weeral geparkeerd in Amersfoort dat we onlangs bezochten, een stad aan de Eem met in het centrum talloze historische gebouwen. Teruggekomen naar hier wegens niet helemaal bezocht door het gure weer toen. Deze keer zijn de minder bekende plaatsjes als de Muurhuizen, het Mondriaanhuis, de hofjes etc. aan de beurt.



Afbeelding



Het leuke aan onze bovenburen is dat ze je bijna alles kunnen verkopen, te wijten aan hun connaissance en savoire faire van handelen, Amersfoort heeft een van de zovele geografische middelpunten dat Nederland rijk is, het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Dit middelpunt is geloofwaardiger voor een bepaalde groep neem ik aan, te vinden pal bij de Onze Lieve Vrouwentoren in Amersfoort en dat kan tellen!
Ze hebben ook een Amersfoortse kei, iets wat te maken heeft lang geleden of begonnen is als grap is nu al een bezienswaardigheid, nu ja wij zijn de kei gaan bekijken hé...
We trekken verder als afsluiter voor de dag in de drukke winkelstraat, de fraaie etalages in de Langestraat zijn ook een tijdverdrijf, we bezigen ons in het windowshoppen...dat moet ook onderhouden worden ten gunste van de relatie.
Slapen doen we hier ook rustig, dit in tegenstelling tot een door mij eerder negatieve gedane opmerking, je moet de slaapgedeelte van je camper weg van de brug houden!



Afbeelding



AMSTERDAM.



Afbeelding



Afbeelding



Tja, hier bij het vertrek in Amersfoort gebeurde het dus, een steunpootje van onze camper begaf het door mijn eigen fout, een verkeerde manoeuvre, eigen schuld...dat wordt een reparatie, hopelijk een selfmade als het lukt.
We lezen op het www dat er een promotie is op camping Zeeburg aan het IJ, volgens mijn berekeningen scheelt dat een slok op de borrel, momenteel is het een verschil van 25% per dag ten opzichte van de citycamp.
Momenteel, alles afhankelijk van de gekozen periode. Lees dit dus niet als een richtlijn geldig voor het ganse jaar.
Ten opzichte van begin 2000, zolang is het geleden dat we hier nog eens waren zijn er geen noemenswaardige veranderingen, het ziet er hetzelfde uit buiten het geitenhokje en de iets of wat verharde plaatsen, gelukkig vriest het en is het droog. Dit de chaotische taferelen indachtig uit die jaren.
De camping is in slaap gevallen volgens mij, de receptie is enkel voormiddag open, althans de dagen dat wij er waren draaide die op een minimumregime maar het all inclusive maakt alles goed.
We staan op onze stuk zo goed als alleen, de hoogdagen zijn voorbij daarmee het gunstige tarief, bijna nergens een Italiaan of een andere toerist uit het buitenland te verkennen...wij dan.
Een 72 hours / 3 dagen ticket voor het openbaar vervoer of GVB kost 17€, dat nemen we erbij, de brug over de camping brengt ons via de lijnen 7, 14 of 26 tot in Amsterdam afhankelijk van de gekozen bestemming.
Voor de eerste dag kiezen we voor een algemene proevertje, morgen zal het gerichter worden, met een Engelstalig ANWB-pocketboekje gewapenderhand trekken we naar tram 14 bij het Flevopark, vertrekpunt of terminus 't is maar waar je moet zijn, in ons geval zijn beide van toepassing. We kiezen voor de beschreven wandeling tussen de Dam en het Rembrandtplein.
Engelstalig pocketboekje omdat de Nederlandstalige versies tijdens mijn zoektocht niet voorradig waren, een manier nu om even mijn talenkennis te testen.



Afbeelding



Afbeelding



Exact getimed duurt de rit met tram 14 vanuit het Flevopark tot aan de Dam 20 minuten, snel kijken we wat rond, er staat een file van hier tot Tinboektoe bij Madame Tussauds, de Dam is niet het gezelligste plein maar wel de belangrijkste voornamelijk door de aanwezigheid van de majestueuze historische gebouwen. Het fronton van het Paleis evenals de Paleislantaarns zouden een bezienswaardigheid zijn, we vergapen ons...
Niet te lang, we laten de historiek voor wat ze is en duiken de Rokin in richting Amstel.



Afbeelding



Afbeelding



Volgens mij één van de drukste straten van Amsterdam, niet alleen komen hier de meeste tramlijnen samen maar je kan vanuit deze omgeving zo goed als alle kanten uit om de verschillende wijken te gaan ontdekken, wij trekken verder naar de Amstel om wat ons boekje aanraadt te gaan bekijken.
Canali en canaletti, oops we zitten niet in Venetië, er zijn zelfs meer kanaaltjes en bruggetjes dan Venetië en toch is er steeds die vergelijking, een niet gepaste vergelijking, dit is helemaal iets anders, de twee steden hadden hun moment de gloire in verschillende periodes maar een ding verbindt beide, water...daar zijn we het erover eens.
En waar water is zijn er bruggen!



Afbeelding



Afbeelding



Beide hebben hun eigen typische karakteristieken voor die wijk, vanop de smalle wit gekleurde Staalmeesterbrug heb je zicht op de Zuiderkerk en op de Amstel, iets verder aan de Kloveniersburgwal kan je de Aluminiumbrug bekijken, de naam heeft ze te danken aan aluminium brugdek, blijkbaar een primeur indertijd, vandaar de naam. Hier moet ik meermaals opletten volgens Liliane, ik loop meestal met mijn hoofd in de wolken, tja en dat dicht aan het water, zot van gevels, vormen en structuren in een stad...
Het leuke is dat men naast de verschillende grachtjes op weg naar Stopera, liefkozend Het Kunstgebit genoemd door de Amsterdammers, een schitterende zicht heeft op de Amstel en haar woonboten. Amsterdam heeft ook haar landmark of is dat watermark...



Afbeelding



Afbeelding



Wij sluiten de eerste dag Amsterdam door via de Blauwbrug (brug nr. 236) de Amstel over te steken richting Rembrandtplein, hierboven een detail van deze naar Franse model ontworpen brug. Zoals boven aangehaald gerichter op zoek naar bezienswaardigheden uit mijn lijstje.
De nachtwacht staat op het programma tijdens deze driedaagse bezoek aan de toch wel speciale stad, of het nu nog een must is valt te bezien, een beeldengroep van het beroemde schilderij van Rembrandt staat sinds 2012 net naast onze tramhalte. De tram passeert hier om de tien minuten, om nog wat na te genieten van de taferelen op een van de bekendste pleinen springen we Grand Café l'Opera binnen. Dat wordt onze place to be voor iedere terugkeer naar de camping.



AMSTERDAM dag 2. De Phyton en de Sporenbrug ontworpen door Adriaan Geuze van het architectenbureau West 8, Nemo en het Entrepotdok staan voormiddag op de things tot do lijst.
Borneo en Panamakade zouden verbonden zijn door een opvallende felrode golvende brug, genaamd naar een slang, ze is bekend als de Phytonbrug, de benamingen alleen al spreken mijn verbeelding aan!
Daarvoor nemen we lijn 26 richting Centraal station. De halte of is dat opstapplaats staat aan de andere kant van het Flevopark, daarvoor nemen we de brug over het IJ, er waait een strakke wind over de brug en het is ijzig koud, gelukkig is het een zonnige dag.
In de tram tijdens de rit sla ik een babbeltje met de trambegeleider, die gasten staan je vriendelijk te hulp, deze was zo geïntrigeerd door mijn lijstje en de Phytonbrug dat hij zelf op zijn slimme telefoon op zoek ging naar die beruchte brug. Ken ik niet riep hij verbaasd maar bij Rietlandpark moet je eruit en dat is... hier...bijna mistten we onze halte.



Afbeelding



Afbeelding



Ik moet Liliane bewonderen, gedwee volgt ze mij in mijn zoektocht naar rare vormen en constructies ondanks " hare knie en voet " die haar parten speelt.
Het zijn voor haar serieuze afstanden dat ze aflegt, bij deze dankjewel!!!
We keren terug naar Rietlandpark om de tram richting station te nemen, we liepen welgeteld 3 hele kilometers om enkele foto's te kunnen nemen. De moeite!
Aan het Keesje Brijdelplantsoen houden we aan een kruis en gedenkteken even halt...Keesje een held!



Afbeelding



Afbeelding



Nooit gedacht dat er boeiende dingen te bekijken zijn tijdens het wachten op een tram, hierboven de Sporenbrug en vlak eronder aan het Rietlandpark een drietal opeengestapelde tafels met daarbovenop bijenkorven " voor de bijen " heet dit kunstwerk ontworpen door beeldend kunstenaar Frank Mandersloot.
Lang moeten wij niet wachten op de volgende tram, in luttele minuten zijn we bij de volgende halte, de PTA.
Nederlanders zijn goed in afkortingen, met andere woorden is dit het Passagiers Terminal Amsterdam. We wandelen op de J.J. van der Veldebrug richting Nemo.



Afbeelding



Afbeelding



Nemo doet dienst als technologiemuseum, het is een van de vele gebouwen dat we bij ons vorig bezoek aan Amsterdam door een te druk programma nalieten te bezichtigen, mijn interesse gaat voornamelijk naar de vorm en de ontwerper, we bevinden ons aan het Oosterdok met een naar mijn gevoel een van de mooiste uitzichten over Amsterdam. Niet enkel Nemo lieten we links liggen maar de iets verder gelegen Scheepvaartmuseum en...en...



Afbeelding



Afbeelding



Wie de Speicher uit Hamburg kent kan deze gebouwencomplex niet links laten liggen, uit mijn pocketboek nauwelijks vermeldt dan via een fotootje in een pagina achteraan in het boekje, er kan ook niet alles staan in een pocket. Amsterdam in photos.
Dit zijn dan pakhuizen uit de 18e eeuw met op de gevel namen uit Nederlandse en Belgische steden, in mijn verbeelding had ik daar meer exotische namen verwacht genre Java, Ceylon of Birma...
Maar neen, heel gewoontjes Dinant, Gent...wel een Nijlpaardenbrug!
We zitten hier dan ook naast Artis of er niet ver vandaan, we nemen tram 14 dat hier passeert terug naar het Flevopark, het was dan ook een lange voormiddag en willen ons wat opwarmen.



Afbeelding



Afbeelding



Natuurlijk dat we ook een museum willen meepikken, tram 7 brengt je tot aan het Muzeumkwartier, we stappen enkele haltes voor onze bestemming wegens het schitterende weer en om wat te genieten van het Amsterdamgebeuren, een vage term om alles en niets te omschrijven. Broodje van kootje op het Leidseplein wandelen we voorbij, lang geleden aten we er een broodje om nadien de Nachtwacht te gaan bekijken, één museum per maand bezoeken was een gewoonte dat mettertijd verwaterde.
Het ruikt er geweldig naar kruiden in deze culturele buurt...een file langer dan bij Madame Tussauds aan het Rijksmuseum stemt mij gelukkig, het komt nog goed met de jeugd. Wij passen helaas, de aanschuiffile is te lang...zaam.
Ik stel dan maar voor om door het Vondelpark te gaan wandelen, ik weet daar nog een Picasso zitten! Gratis en dit bij mooi weer, meer kan je niet verlangen, toch?



Afbeelding



Afbeelding



Er lopen toch wel rare figuren in het park, niet denigrerend bedoeld hoor, Italianen, Spanjaarden, Duitsers, Fransen ( de talen die ik kon onderscheiden )... jeugdigen hier en daar op een bankje, lurkend aan een kruidenmix dat ik nog niet op de BBQ zou gooien, sommigen blij en lachend, sommigen angstig rond zich kijkend...waarschijnlijk de eerste keer. Leuke theehuisje trouwens, de place to be en toepasselijk denk ik voor de mix.
De Picasso misten wij door de schuld van rondlopende hondjes, die vonden wij leuker om te volgen, 4 km "wandel"genot heen en terug!



AMSTERDAM dag 3. Vandaag gaan we naar de hoeren zeg ik tegen Liliane. Kwestie van onze dagindeling goed te verdelen, jij de winkels en ik de Quartier Putain, nadien gaan we op zoek naar de echte Amsterdammer voor zover die nog bestaat. Lijn nr 14 voor de Magna plaza, de hoeren en de echter Amsterdammer.



Afbeelding



Afbeelding



Shoppingcenter Magna Plaza interesseert mij voor zover het over architectuur gaat, dit was vroeger een voormalig hoofdpostkantoor opgericht in baksteen, in Duitsland zou dat dan baksteengotiek heten voor zover ik niet mis ben, hier is dat een mengeling van...het interieur is in fin de siècle stijl opgericht ( einde neoclassicisme begin jugendstil ), in de verscheidene etages zijn er voor de liefhebbers allerhande winkels in ondergebracht, de " duurdere " merken als ik het zo mag stellen. Beide kwamen we hier aan ons trekken. Adembenemend!
We ( ik ) vergeten de Bijenkorf, de Peek en Cloppenburgen en de andere Kalvertorens...



Afbeelding



Afbeelding



Natuurlijk zoeken we in de Red light district achter het Museum Ons' Lieve Heer op Solder, al de rest is bijkomstig, ware het niet dat dit betalend is.
Zeldzame keren betalen we om een kerk te mogen betreden, ook al ligt ze op zolder, jammer.
We doen het maar met de bezienswaardigheden in en om de Oudezijds Voorburgwal en de Oudezijds Achterburgwal.
Godsdienst en fijne vleeswaren gaan hier samen.
Vroeg in de ochtend is wel een beetje te veel gevraagd om iets te zien van de wallen buiten de etalage's vol met dildo's en plastic kledij met blingkettingen maar het nachtleven trekt mij niet zo meer aan, ik denk wel dat er meer animo is tijdens de latere uurtjes, de enige dame tijdens deze winterochtend achter een vitrine durfde ik niet zo goed te bekijken...het was een vrouw met Aziatische trekken, iets kleiner dan ik, ik schat 1,55 m rode lipstick, bruine ogen, donker halflang haar net niet tot op de schouders, rode kanten slipje, witte bh, nylons tot op dij hoogte, ze droeg geen schoenen...zachtroze gedempte licht in de ruimte achter haar...ledverlichting?



Afbeelding



Afbeelding



Op zoek dus naar de Amsterdammer, die zou je kunnen vinden in de wijk De Jordaan, de volkse buurt zoals men pleegt te zeggen.
Via de zeedijk terug naar de Dam om met de 14 tot aan de Rozengracht te sporen en van daaruit op expeditie te gaan, het is ondertussen aan het miezeren zodat de fun er bijna uit is, leuke foto's lukken enkel onder een paraplu en dat is omslachtig...
Dat volkse is nu toch ver verwijderd ofwel zijn de Jordanezen al een stap vooruit gegaan, aan de Noorderkerk naast de Prinsengracht was er een marktje bezig, men zat er smakelijk van de oesters te genieten.
Herkennen kon ik ze toch niet, net zoals in Rome waar men de echte Romein in de wijk Testaccio kan vinden droegen de enige Romeinen die ik herkende een harnas en een rood plooirokje, op sandalen...hier in de Jordaan vroeg ik dan aan de passanten waar ik de vertolker van het levenslied kon vinden...que? Wrong question, who? ik schrijf dat in het Engels want ik kreeg daar instructies in het Engels, foute nog wel.



Afbeelding



Afbeelding



De tijd dringt, het Johnny Jordaanplein lieten we links liggen wegens het aanhoudende miezerige gure weer, we moeten het maar stellen met een familielid van Johnny Jordaan, zijn gedenkteken is bescheidener maar Willy Alberti is voorwaar ook een echte Jordanees en Amsterdammer.
Die vonden we net naast de Westertoren waar tram 14 passeert, onderweg naar terug stappen we even uit op het Rembrandtplein om even na te genieten, onze laatste pauze te Amsterdam bij Grand Café l'Opera, dat kan er nog vanaf.



SCHAGEN.



Afbeelding



Afbeelding



Er staat een aangename verrassing op ons te wachten in Schagen, op een steenworp van de camperplaats houd een automuseum vandaag opendeurdag ter gelegenheid van een zoektocht, de ingang is gratis, we hebben net geen uurtje voor het middageten en dat is dan mooi meegenomen.
Er is geen lijn of thema te bespeuren in dit museum maar door de kleinschaligheid ervan leuk om te bekijken, er is een beetje van alles te zien door elkaar, van brommers tot motoren, Amerikaanse sleeën en leuke Europese oldtimers, Dafjes ook uiteraard.
Er is passie en liefde in deze verzameling.
Over de camperplaats aan de haven niets dan lof, alle comfort aanwezig, het stadje heeft enkele bezienswaardigheden als de Grote Kerk en het Slot van Schagen, meer moet dat niet zijn na het drukke Amsterdam.
Effe op adem komen.



DEN HELDER.



Afbeelding



Afbeelding



DEN HELDER dag 2. Gisteren noemen we dat een overgangsdag wegens een stormweer, een gedeelte wintercover dat ik verlengd had scheurde door de hevige rukwinden, gelukkig is dat enkel wat tapewerk, tussendoor info vergaren om naar Texel met de ferry te kunnen varen en wat uit te waaien zoals men dat bij ons aan de kust pleegt te doen.
We staan aan het complex Willemsoord, een voormalige Marinebasis met nu een waaier ( toepasselijk voor het huidige weer ) aan mogelijkheden gaande van horeca, musea, cinema en nog meer, de camperplaats is net als in Schagen all in en zeer verzorgd.
Slapen deden we in alle rust, er is geen enkel doorgaand verkeer, we staan strategisch naast de kade met een prachtige zicht op de oude schepen.



Afbeelding



Afbeelding



Lente! Zo voelt het toch en als de zon schijnt doet men al meteen zotte dingen, een fikse wandeling vanuit Willemsoord tot aan de kust om dan meteen de fietsen klaar te maken en met de ferry naar Texel te varen, we dachten eerst het openbaar vervoer te nemen om Den Burg te bereiken maar we zouden op die manier veel missen. Trouwens het weer lachte ons toe, het slechte weer zit blijkbaar in België.
Aan de check in kwamen toevallig aan de praat met een inwoner van Den Burg die net als wij op de ferry wachtte. Hij bood ons een kleine rondleiding voor via weliswaar een kleine omweg maar met het een en ander te ontdekken als we dit wilden. Ja graag!
Het skillepaadje te Oudeschild, schapenboeten, een Georgische Oorlogsbegraafplaats, Wezenputten...



Afbeelding



Afbeelding



De brave man iets ouder als wij, ondertussen had hij het een en ander verteld over zijn leven, fietste gezapig op zijn tempo voor ons en af en toe naast ons, vooral als er iets belangrijks te zien was en hij wat te vertellen had.
Hij fietste steeds naast de dijk vanuit de haven van Texel tot aan Oudeschild vertelde hij ons om via zijn favoriete paadje richting Den Burg naar huis te geraken, zo was er meer te zien, bij het Skillepaadje hield hij even halt, vroeg zelfs of hij even uit het beeld moest voor een foto.
In de verte ligt de brouwerij, hier iets verder ligt Brakenstein en in de buurt de waterputten, als jullie willen fietsen we naar een begraafplaats...ik vergat zijn naam te vragen toen we afscheid namen.
Tegen 16h moest hij thuis zijn in Den Burg, we bezochten de Georgische begraafplaats en fietsten eerst nog door het natuurpad...hij gidste ons zo goed als een ganse namiddag door het zuidelijke deel van Texel, daarboven waait het zei hij...weten jullie dat die velden afgescheiden zijn door muren van opgehoopte aarde...en...



MEDEMBLIK 2 dagen.



Afbeelding



Afbeelding



Weten jullie dat er sneeuw en windkracht negen voorspeld is, waarschuwt ons de havenmeester te Medemblik, ten zuiden van ons en aan de westkust?
Daarom dat we hier blijven, we wachten beter weer af en hebben tijd zat.
Hier is de code van het sanitair, een verlengkabel, wifi gewoon inloggen...vriendelijke man.
We staan hier helemaal alleen naast een kinderboerderij achter het havenkantoor van Medemblik, op een steenworp van Kasteel Radboud, we hebben een mooie uitzicht over het park en een klein beetje over de plezierhaven, in de verte het gefluit van de wind tussen de masten, we zitten veilig en droog aan de Pekelharinghaven. Meer verlangen we niet!



Afbeelding



Afbeelding



Stadswandeling Medemblik, proef de sfeer en ruik de historie.
Dat staat in een gratis verkregen boekje van het VVV, een mooi gebaar van de gemeente, elders betaal je ervoor.
Van in den beginne zoals het in het boekje staat aan tot de huidige periode, deze beschreven wandeling brengt je door de mooiste en interessantste plekjes, onderweg kom je geschiedenis tegen, verhalen, mooie gevels...weetjes.
De wandeling heeft ons een dag beziggehouden, havens en bootjes zijn een mooie combinatie, neem daarbij een leuk centrum en een plannetje om hier en daar wat te vernemen van de historiek, we leren wat koekoeken zijn...ja-a er zijn letterlijk koekoeken in de stoepen te zien.



GOUDA vrijdag de 13e. Neen we zijn niet bijgelovig, Haarlem laten we aan ons voorbij, het weer is niet zo denderend.
De afstand van onze overnachtingsplaats tot het centrum is een kilometer of vijf, zo fanatieke fietsers als de Nederlanders zijn we niet, hier fietsen ze jaar in jaar uit in weer en wind.
We parkeren in Gouda op enkele minuten wandelen van het centrum, schuilen kunnen we overal indien nodig, het liefst in Brasserie - Bar De Zalm, daar tegenover de markt en een ijspiste, een must in iedere fatsoenlijk stad in Nederland...



Afbeelding



Afbeelding



We zijn vandaag al 505 maanden gehuwd ( gelukkig ) als dat geen geluksdag is! Een Leffe en een Chardonnay om dat nogmaals te bezegelen doen we in De Zalm, verder kennen we Gouda al enkele jaren, leuk is te weinig omschreven er is voldoende te zien en te beleven, via het centrum wandelen we tot aan de Roode Leeuw zo verder tot aan de historische haven.



Afbeelding



Afbeelding




GORINCHEM om het af te leren...



Gorkum wordt het uitgesproken, we staan hier aan de jachthaven De Merwede, genaamd naar de rivier de Boven Merwede neem ik aan, geen zin om naar huis te gaan en het is enige tijd geleden dat we hier nog eens waren. De nog te ontdekken plaatsjes geraken stilaan uitgeput, dan maar de beproefde locaties nog eens aandoen.
Gorinchem is een vestingstad, niet al te groot, in enkele uurtjes kan je rond de vesting een mooie wandeling doen, het centrum is levendig en niet al te groot met voldoende horeca, wat culturele activiteiten zijn er ook te vinden uiteraard.
We houden het bij de kantine van de jachthaven...


Afbeelding



Bedankt voor het lezen,
Liliane en Franco Gasparella.

_________________
Forumtips klik hier


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 21 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling