CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 27 apr 2024 16:58

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: de grens
BerichtGeplaatst: 14 jun 2007 10:36 
Syrie 1989

Ik had iemand ontmoet en de man van haar dochter werkte op de belg amba in Damascus . Ik met mijn grote mond " ha ha dan gaan we daar eens naartoe "

Allee we vertrokken en stonden na een tijd aan de grens van Syrie .
Tussen de Turken en de Syriers was er een niemandsland van nogal wat kmeters ;er stonden tanks wrakken van auto's en gewapende sldaatjes .
De billekes iets dichter tegen elkaar en hop . een sani stop drong zich op maar ik zag geen enkele boom enkel de loop van vele kalasnikofs
Aan de grens gekomen ,mijn stoute schoenen aangetrokken en hop we beginnen er aan . Geen enkel bord kon ik lezen ,alleen het bord met kostums dat wist ik wat dat was .Ik dacht ja ik heb toch een nieuwe broek nodig 'k zal daar maar binnen gaan .Ik ben niet zo groot mo slim

Na ongeveer 4uren ging het doek naar beneden en het toneel was voorlopig voorbij .
Ik had mijn handen vol met papieren waar ik niets kon van lezen : verzekering ,dieseltaks alle vanalles maar ik wist niet wat wat was

Na een dag of tien gingen we verder van Syrie naar Jordanie ,maar daar was weer een grens tussen en het spelleke begon weer .
Alle papierkes in de hand , terug stoute schoenen aan .
Alles was weer op 3 uurkes geflikt maar mijn dieseltaks was niet betaald dus problemen .

Wat was er gebeurd : Ik moest bij binnenkomen van Syrie een bedrag in dollars wisselen om de dieseltaks te betalen , en ik dacht dat het wisselbriefje het bewijs was van de dieseltaks , ik had dus wel gewisseld maar niet betaald . Allee da was nu eens een brave en ik mocht verder .

Na een week of drie terug van Jordanie Syrie binnen en met de vorige ervaring van den dieseltaks in mijn gedachte begon ik er aan .
Alles in orde vroeg de laatste aan de grens en de stonne "jaja zeker en vast " allee verder .

Twee weken later gaan we Syrie uit .Alle papierkens in de hand .

Nu met mijn dieseltaks weer niet betaald stond ik daar met een hartslag alsof ik de Ventoux met de fiets had beklommen .
Dieje prutser van de kontrole van dieseltaks was genne gemakelijke en ik had problemen . Chef erbij ;nog een chef maar ik moest mee naar boven . Afscheid genomen van t vrouwke want ge weet maar nooit .
Boven gekomen moest ik bij de grote mannen zijn .

Deze zaten aan een grote tafel en waren met acht , ik wou ze een hand geven maar zo ging dat niet . Mannen met grote snorren en doeken op hun kop .Een sigaretje roken ,dat mocht ook al niet , en ik vertelde mijn verhaal .Over stempelkes en hoe alles verlopen was . Dieseltaks gewisseld en volgens ik dacht betaald ,maar ik verstond er niets van en kon het ook niet lezen . Een streng uitziende met veel sterren vroeg mij " en waer his de monie " Dat heb ik afgegeven mijn generaal en toen kreeg ik dit briefje , ik vertrouwde die man en dacht dat alles in orde was .

Ze moesten lachen en ik verstond er uit dat die van den dieseltaks mij bij mijn p.tje had . Omdat ze dachten dat ik een betrouwbaar persoon was mocht ik vertrekken .

Zo heb ik de eerste maal onbewust en de tweede maal bewust een spelleke gespeeld en ongeveer 10.000fr gespaard

gr stonne


Omhoog
  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 6 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AMATO


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling