CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 apr 2024 00:47

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Senegal
BerichtGeplaatst: 22 aug 2007 01:55 
Woensdag 02/04/2003
Mampatin Casamance Senegal

Vertrokken in Cap Skiring Kabrousse 330km gereden in de Casamance .
Mooie omgeving ,veelmeer begroeing dan boven de Gambie rivier .

Rond 16u reden we het dorpje Mampatin binnen , tussen de hutjes stond de zoveelste kontrolepost van de gendarme . Alhoewel hij links van de baan stond ,was er aan de rechterkant iets te zien dat mijn aandacht trok .Ik dacht als hij links staat en ik rechts kijk moet ik niet stoppen .Maar deze gendarm was waarschijnlijk in zijn vrije tijd arbitter en het was direkt prrrt-prrrt en ik stopte dan maar . “Bonzoer mesjeu riijn vu “ en ik “ non non riijn vu “ en voor dat hij iets kon vragen , brabbelde ik “ik zoek een plaatsje om te overnachten “ als ik 2 m² heb is genoeg ( een ½ m² per wiel ) .

Hij liep direkt voor onze MH en terwijl ging het maar van prrrt – prrrt .
200 meter verder was het gedaan met prrrt-prrrt en hij stopte al hijgend en wees me aan de rechterkant van de baan een plaatsje aan .
Maar ik zag aan de linkerkant een mooier plaatske en plaatse mij daar .
Tijdens mijn maneuver was er een afrikaantje niet gestopt voor prrrt-prrrt en moest de boek op ,maar zijn bic was leeg en dat was een probleem . Ik heb hem dan direkt een nieuwe gegeven en ik had dus weeral een goede daad gedaan???

Het plaatske was eigenlijk de ezelparking voor een kippenhokachtig kerkje .
Ik ben dan naar de paster op zoek gegaan maar hij was naar de stad voor enkele dagen .
Er woonde in het hutje naast de kerk iemand die alles proper maakte en ik stelde mij voor en vroeg of ik er mocht overnachten . Hij nodigde ons uit om mee in zijn hut te slapen ,want zo in ne kamejon da was toch ook niets . We konden hem overtuigen dat het voor ons niet nodig was , en we gingen naar binnen om te eten .

Tijdens het eten klopte er iemand op de deur en riep “stonne stonne “ ,ik ging zien en daar stond de man met een halve fles pastis .Onze stoeltjes buiten gezet en we waren direkt aan het praten .Direkt veel volk rond ons maar toen ik zwaaide met mijn rubbere namaak slang waren ze direkt weg .

Na een uurtje vertelde de man dat wij nog een week daar moesten blijven ,want hij ging trouwen .
Ons hildake direkt bij de zaak en vroeg aan hem “Heb je al een wit hemd ?” voor zijne trouw .Ze ging direkt in de MH en kwam met een tweedehands wit hemdje buiten .
“Heb je al wel een kostuumpje “ ook al niet . Alle na een half uurtje had hij alles om te trouwen ( hemd,plastron , kostum,schoenen )

Hij was zo tevreden en hij zou een fotoke opsturen van zijne trouw ,maar hij had wel geen fototoestel . Wij hadden er nog van die plastikken en dat gaven we hem ook ,een filmke moest hij dan maar zelf kopen .

Toen kwam zijn vriend die getuige moest zijn en die had ook nog geen fatsoenlijke kleding . Allee ons hildake terug in de MH en dat was ook weeral klaar .

De volgende dag zijn we verder gereden naar Wassadougou .
3 maande nadien kregen we een brief in de bus met een trouwfoto

Stonne
Afbeelding


Omhoog
  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 3 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling