CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 27 apr 2024 16:20

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: stukje dagboek Afrika 2006
BerichtGeplaatst: 15 sep 2007 13:00 
Saly M Bour Senegal woensdag 22/10/2006

Vandaag 180 Km gereden

Bandi heeft vannacht onder de MH geslapen , het veldbed er onder geplaatst en daar heeft hij geslapen .

Toen ik s morgens buitenkwam was hij al wakker en is voor ons naar de bakker gegaan .

Vandaag gaan we verder;al onze vrienden zijn nog langs geweest en na dat we beloofd hadden dat we nog terug zouden komen ,zijn we vertrokken richting M Bour .

In M Bour alles nog eens volgetankt en dan richting Mali .

In Tiadiaye zijn we gestopt om te eten ,het vertrek was nogal chaotis verlopen en we hadden nog niet gegeten . Hier op ons vertrouwd plekje eten we .

Verder gereden via Fatick en Kaolack , tot Kaolack is de weg in prima staat .
Maar voorbij Kaolack dansen we op de muziek van Vivaldi over de putten . :-({|=

“Hoe maken ze hier de baan " :?:

Ze maken een put ,daar rond leggen ze een laagje asfalt dat bestrooien ze met een snuifje kiezel en voila de baan is klaar "

Het is geweldig druk ,al het verkeer van Dakar naar Mali komt hier over .
Eigenlijk is het een ballet van dansende vrachtwagens waar tussen ik een figuranten rol speel .

Tuut tuut tuut een oude BMW danst ons voorbij vol lachende gezichten met witte tanden ,t was precies een reclame spotje van kolgeet .
Enkele km verder staat de BMW stil ,ik stop en zie dat zijn rechter voorwiel 20cm meer naar achterstaat dan normaal .
We overleggen wat we kunnen doen en hij vraagt om met een trekkabel een snokske te geven aan het wiel .
Ik keer onze MH en doen de kabel er aan de voorkant aan ;
Zo zie ik wat we doen en ja na de derde snok is het ongeveer O.K. :smt041
Als bedanking kreeg ik 2 dikke kussen van zijn vrouw , heel mijn gezicht was nat , het was een madammeke met heel dikke lippen . :smt060

Onderweg nog wat nootjes gekocht van vrouwen naast de baan . Ze hadden geen bhkes aan en ons Hildake heeft ze er allen.
(nadat ik de maat had genomen ,er was er eentje bij die moest ze eerst oprollen voordat ze er in konden ) een gegeven

In Kaffrine zien we een kampplaats "Camp de Sali" we denken hier staan we rustig .

Slecht geslapen ,het was de hele nacht warm , dus deur en ramen open gelaten .
Maar het was nieuwe maan en het einde van de ramadan is bij het zien van de nieuwe maan .
De gehele nacht was er gezang op den toren , ni te doen . :smt034

S morgens wilde ik nog gaan vragen of ze die CD ook verkochten maar ons Hildake wou dat niet

groetjes van ons alle Stonne Hilda en Sam
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 2 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling