CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 27 apr 2024 10:00

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bongo Weekend
BerichtGeplaatst: 11 feb 2008 11:26 
Daar de vrouw des huizes van haar werkgever een Bongo Weekend cadeau had gekregen hebben we dit weekend deze dan ook omgezet in een verblijf in Hotel Dimmer in Wallendorf-Pont op de rand van de grens Luxemburg-Duitsland. Het is in een omgeving die schitterend is om mooie wandelingen te maken en zeker om te gaan fietsen/mountainbiken. Het hotel op zichzelf is knus en gezellig alleen niet echt aan mij besteed daar ik al mijn wekker moest zetten om toch op tijd aan de ontbijttafel te geraken dus geef mij maar liever de motorhome dan sta ik op wanneer ik wil.
Verder hebben we daar dan zo wat de omgeving verkend via Diekirch en Echternach en via de beroemde Peerdekop wat een prachtige rotsformatie is en waar ook prachtige natuurwandelingen langs lopen. In Diekirch zagen we een plakkaat met de verwijzing naar een plek voor motorhomes waar je ook zou kunnen lozen maar deze plek hebben we echter niet gevonden en daar we niet met de motorhome waren er ook niet echt naar op zoek gegaan.
Op de terugweg kozen we voor kleine baantjes te nemen ipv de autostrade en zo kwamen we in Heiderscheid, een klein dorpje waar we plotseling aan de rand van de weg een zaak zagen van campinggerief die open was. We besloten van een kijkje te gaan nemen en bleek dat dit gelegen was aan de camping Fuussekaul / De Reenert waarvan het eerste gedeelte voor textielmensen is en het tweede gedeelte voor naturisten. Maar wat nog mooier was dat er ondanks er zo weinig plekken voor motorhomes zijn in het Groot Hertogdom Luxemburg, hier aan de rand van het terrein zes mooi afgebakende plekken voor motorhomes waren aangelegd met op elke plaats stroom en water en verder een enorm sanistation aanwezig was met alle voorzieningen voor water , ledigen wc en ledigen afwal water. Voor deze plekken moet je je wel aanbieden op de receptie of bij het frituur dat op 50 m van de motorhomeplekken ligt. Dus eigenlijk een ideale plek voor wie de omgeving wilt verkennen en toch probleemloos en reglementair de nacht wil doorbrengen.
De volgende keer dat wij die richting uittrekken weet ik in elk geval al waar ik kan overnachten met alle voorzieningen erbij en voor diegene die ook die kant willen uittrekken is het zeker een aanrader daar het schitterend gelegen is.

Hierbij nog de url van het terrein ondanks ik er geen info over de motorhomeplekken op terugvind maar ze zijn er wel.

http://www.reenert.lu/index.php?p=route ... uhrofla093

mvg
lebos


Omhoog
  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 6 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling