CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 13 mei 2024 17:17

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Weekendje Opaalkust
BerichtGeplaatst: 05 mei 2009 22:59 
Offline
+250 Postings
+250 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 maart 2009 00:39
Berichten: 253
Woonplaats: Diest
Afgelopen weekend was het tijd voor m'n 2e uitstapje met m'n busje. Samen met een kameraad besloot ik naar Opaalkust te trekken. Vrijdagochtend vertrokken we en vernamen dat het file rijden was vanaf Brussel tot aan de kust. Al snel beslisten we de brusselse ring in de andere richting te nemen en via Lille naar Calais te rijden. Dit ging aanzienlijk vlotter, al hadden we onderweg wel wat file door wegwerkzaamheden. Eens in Calais aangekomen namen we de kustroute naar Cap Blanc Nez. Onderweg was het nog best mooi weer, maar op de Cap was het zeer winderig en bewolkt. Na een korte wandeling vertrokken we weer op zoek naar een overnachtingsplaats..

De campings in Escalles vermijden we vanwege de wind en de drukte en zo belanden we op Camping Municipal in Wissant. Ook daar was het vrij druk en was er geen electriciteit meer voor ons, maar we hadden geen zin om nog verder te zoeken.. Na even zoeken vonden we toch nog een geschikt plekje op een hobbelig veldje tussen enkele tentjes. Er was wenig privacy en nog redelijk wat wind, dus het windscherm werd bovengehaald:
Afbeelding

Helaas weigerde de frigo om te werken op LPG, dus hebben we maar 2 avondmalen genuttigd om het vlees niet te laten bederven :-D De volgende dag werden we al vroeg wakker door het lawaai van de buren. Na een kleine wasbeurt in de verouderde voorzieningen vertrokken we weer. Het was goed genoeg voor 1 nacht, maar ze zullen me er niet snel meer terug zien. Het weer was nog bewolkter dan gisteren. We reden letterlijk tussen de wolken naar Cap Gris Nez.
Na een klein middagmaal en een korte wandeling besloten we naar het binnenland te trekken in hoop voor beter weer en om boodschappen te doen. Na de Carrefour in Marquise geplunderd te hebben, besloten we eens een kijkje te nemen op Camping Des Trolles. Het bleek een zeer rustige camping te zijn, gerund door relaxe mensen én er was stroom! We besloten er te blijven en de rest van de dag wat te badmintonnen / voetballen / frisbeeën.

Afbeelding

Later op de avond, kwamen er nog 2 VW busjes van hetzelfde model ons vervoegen. Na een goede nachtrust namen we afscheid van de uitbaters en zetten onze tocht verder. Het weer was vandaag al veel beter, dus besloten we terug naar Cap Blanc Nez te gaan om een strandwandeling te maken.. Net op tijd keren we terug naar het busje, want het weer slaat alweer om en er valt wat nattigheid.

Omdat m'n vader vandaag verjaart en m'n ouders toch in Zeebrugge zitten, besluiten we terug naar België te reizen om hen een bezoekje te brengen. Later op de avond vertrekken zij weer naar huis en besloten wij gebruik te maken van hun appartement om te overnachten. Het is immers belachelijk om in het busje te overnachten op 50m van de gedoogde overnachtingsplaats, als je een heel appartementje ter beschikking hebt :-D

Maandag was het weer tijd om naar huis te vertrekken, maar voor we dat deden brachten we eerst nog een bezoekje aan Damme.
Voor ons was het een zeer geslaagd weekend desondanks het weer een beetje tegenviel. Camping Des Trolles is écht een aanrader.


De beste foto's van het weekend staan op mijn foto-site:
http://www.bertbeckers.be/galleries/nat ... /index.php



Mijn excuses als het verslagje wat lang is, ik heb me wat laten meeslepen in m'n enthousiasme. Ik zal is een aparte site proberen te maken om in de toekomst m'n verslagjes te posten.

_________________
http://www.bertbeckers.be


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 16 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling