CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 09 sep 2025 20:17

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Venetie
BerichtGeplaatst: 10 sep 2012 12:29 
Starter
Starter

Hallo

Wij zijn net terug van een weekje Venetie en ik wil jullie onze ervaring delen.

Na wat zoekwerk hadden we besloten om de reis in 2 etappes aan te pakken.
De bedoeling was om iedere dag 600 km te rijden. 300 in de voormiddag en 300 in de namiddag.
Dit is behoorlijk zwaar tegengevallen daar je in Duitsland zowat elke 50 km een file hebt door wegenwerken.
Uiteindelijk werden het 2 lange dagen aan een gemiddelde snelheid van 68 per uur.

We hadden besloten om in camping Marina di Venezia (http://www.marinadivenezia.it) te verblijven en vandaar de Taxiboot te nemen naar Venetie.
De Camping is gigantisch groot. Voor 1 dag kan je er niet terecht. Minimum verblijf was ( 1ste week September) twee dagen.
Prijs per dag voor Camper , 2 personen , elektr. en H2O kwam op 33 Euro.
Niet bepaald goedkoop maar zeker niet duur voor de lokatie. Al je dan weet dat toegang tot het zwemparadijs ( 4 zwembaden) , animatie , strand (liddo) enz ... inclusief zijn , viel de prijs goed mee. Het sanitair is daar TOP. Een dikke 10/10 krijgen ze daar van ons. Er wordt permanent gekuist in de sanitaire blokken.
Op de camping zijn ook verschillende restaurants en winkeltjes met normale prijzen voor de regio.

De Taxiboot namen we vanaf Punto Sabbionni (45.450979,12.429262). Dat is 1.5 km wandelen vanaf de camping. Er is ook een bus transfer en je kan in de camping fietsen huren. Kostprijs voor de watertaxi was 7 euro per persoon per uur. De trip duurde gemiddeld 35 min tot op San Marco. Als je dan wil, rest er nog wat tijd om een lokale water taxi te nemen op de canal Grande.

Als je beslist om meerdere dagen met de watertaxi te reizen , kan je beter een meerdagen kaart nemen. Die is goedkoper en je kan zo goed als overal een boot nemen naar waar je ook maar wil. Inclusief aanpalende eilanden.

Voor zij die graag vrij kamperen zijn er 3 camper plaatsen voorzien aan de Punto Sabbionni ( max 24 hr) en is er een private camper camping zo een 100 meter verder. De kostprijs was daar ongeveer 25 euro als ik me goed herinner. Ik moet toegeven dat ik maar vluchtig gekeken heb daar het me een gewoon grasveld leek en ik geen interesse had.

Ziezo,
Hopelijk help ik hiermee iemand een eind verder ... richting venetie.

mvg
Filippe

Profiel  

WAARSCHUWING

Deze thread heeft 2 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.

Registratie is eenvoudig en automatisch
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]