Hehe, we zijn weer net terug van een weekje kerstmarkten jagen in Duitsland.
Op zaterdag 17 november staken wij de neus van onze Windy richting Wilderen, nabij Sint-Truiden, kwestie om zijn tank eens lekker goedkoop te vullen bij de C..... (geen reclame voor dat warenhuis, hé). Vandaar ging het dan via Hasselt richting Nederland, om dan via Venlo en Roermond naar Oberhausen te rijden. "Slechts" zo'n 200km ver. Daar bij het Centr0 een groot winkelcentrum en de concerthal aangekomen, geven wij de Windy een plaats tussen de reeds andere aanwezige campers en concertgangers. Enfin, wij naar de kerstmarkt die vlakbij gelegen is. Daar aangekomen is het gezelligheid troef, het is gewoon één groot feest op z'n Duits en dan vooral in de Alpenhut waar reclame gemaakt wordt voor Salsburgerland, meer bepaalt Flachau. In die hut speelde een Oostenrijks trio, live muziek, gezang, bier en ..... Ik was zeer rustig want mijn madam, enfin.

Buiten was er ook live muziek en ambiance naast de skipiste. Wij zij daar gebleven tot we op maandagmiddag verder trokken naar Lubbeck in het Noorden. Daar was het niet veel soeps, dus wij nog een beetje verder naar het noorden. Naar Travemunden bij de Oostzee. Een stevige wandeling, wat drinken bij Luzifer en de dag zat er weer op, dus vroeg slapen want s' anderendaags weer een beetje meer zuidwaarts. Tot Golsar, verder zijn we niet geraakt. Een mooi gezellig stadje met veel vakwerkhuisjes. Die woensdagavond het stadje verkent en mijn verjaardag voorbereidt, die de volgende dag zou langskomen. Donderdagavond 22 november 2012, wij van de mobi naar een restaurant, eerst lekker eten en daarna weer halve liters bier. Stuk of 3, hé. Anders zouden jullie nog gaan denken dat ik een dronkaard ben. En de kerstmarkt, die was in aanbouw zoals overal waar we kwamen. Vrijdag met een katertje het bed uit en met een stevige wind terug de stad in om op zoek te gaan naar eten, daarna platte rust om in de namiddag lekker te gaan zwemmen. Zaterdag ging het weer richting België, eerst dachten aan Aken, maar we kwamen weer voorbij Oberhausen en konden het niet laten om te stoppen. Beter hadden we Düsseldorf aangedaan dat was ook vlakbij en waren we nog niet geweest. Op zondag richting huiswaarts en einde van weer een hele fijne, leuke week.
Sinds eind april hebben wij onze Windy, die nu toch al zo'n 7800km op z'n teller staan heeft. In vind dat niet slecht voor beginners.
Sluukes en tot de volgende.