Dag beste mensen
Dit jaar merkte ik iets raar op met mijn motorhome aan de péage Frankrijk en Spanje.
Daarom mijn vraag naar de juiste info.
Reeds twee jaar merk ik op dat ik met mijn motorhome klasse 3 betaal voor tol, zowel in Frankrijk als in Spanje, nochtans mijn motorhome is geen 3 meter hoog en heeft maar twee assen.
Het raarste is dat ik dit jaar bij naar huis rijden juist over de Spaanse grens te BOULOU ik naar een camping reed om uit te rusten, 1 euro betaalde en er op het etiket staat klasse 2, dit doet vragen reizen.
Ik dacht het lig aan de opties die op de motorhome staan zoals luifel, antenne, zone paneel, staat allen hoger dan 298 cm van op de grond gemeten en in onbeladen voertuig.
• Nu heb ik op internet gevonden dat Auto's, busjes, campers of bestelwagens zonder en met aanhanger waarbij het hoogste punt van het voertuig of de combinatie meer dan 2 meter, maar maximaal 3 meter mag bedragen, gemeten vanaf de grond antenne, skibox, dakkoffer of imperiaal met fietsen, surfplanken of boot niet meegerekend worden. • Volgens mij heb ik steeds klasse 3 betaal terwijl ik maar klasse 2 moet.
Ik weet niet of de camper steeds gewogen word aan de tol hokjes, dit denk ik niet, het kan zijn dat ik wat overgewicht heb.
Ik vraag mij af wat me in de toekomst te doen staat om klasse 2 te krijgen.
Ik wou mij een schooter aanschaffen en deze in een aanhangwagen plaatsen, zo kan ik wat meer gewicht mee doen in de aanhang, maar huidige klasse 3 die ik betaal komt dan op klasse 4, zijnde camper 7,30 lang en 298 cm hoog plus aanhangwagen, zijn dan 3 assen, wat zal daar de prijs van zijn?
Graag wou ik daar eens goed van op de hoogte gezet worden, wand zo wordt er gezegd tegen mij dat ik dan zo veel betaal dan een vrachtwagen met aanhanger.
Ook lees ik op het net in mijn voordeel, er zijn ook campers die in klasse 2 vallen (lager dan 3 meter en langer dan 6 meter) dus volgens mij moet ik is klasse 2 vallen.
Wie kan er ons meer info bezorgen?
Marcel
|