Goedenavond,
Ja normaal gezien, ging ik in mijn blog alle plaatsen beschrijven die wij al hebben aangedaan met de mobilhome, en dat zijn er heel wat, mooie maar ook minder mooi plaatsen. Maar als ik daar mee start kan ik het niet bij houden, wat we de laatste tijd hebben gedaan, daarom neem ik de laatste maar, en dat was het Paasweekend naar Luxemburg, met ons meisjes. Is wel een beetje laat maar door ziekte, heb ik niet steeds de puf om eraan te beginnen, en dan vooral als ik in de dagkliniek ben geweest voor de medicijnen via een baxter, ben ik doodmoe. Maar dat komt wel in orde hoor.
We zijn de vrijdag voor Pasen aangezet, als mijn vriend thuis was van het werk. Was zo een 200 km, maar wel mooie uitzichten, is niet zoals van hier naar de kust, tenslotte ook een plekje die bovenaan onze lijst staat, vertel daar nog wel over.

Moet zeggen we hadden niet zoveel verkeer onderweg, en alles verliep super. Aangekomen zijn we heel vriendelijk ontvangen, kregen een kop koffie, en dat konden wij echt wel smaken hoor.

Maar de eerste indruk van de omgeving en uitzicht waren prachtig. Ook heel rustig, we hebben onze plaats ingenomen, en zijn dan eerst met onze meisjes naar buiten gegaan, en nieuwsgierig dat ze zijn, ging ons Luna, al direct de Ourthe in, maar ze lag gelukkig aan de lijn hoor, want op een camping zullen wij hen nooit vrij laten lopen.

Zoals altijd bekijkt ons Tycha het van op het droge, die wil eerst weten, of alles veilig is.
Het kasteel was heel prachtig ,heel hoog in de bergen, maar het was zo spectaculair s 'avonds want het is volledig verlicht.

Wij zijn s avonds nergens meer naartoe gegaan, waren wel wat moe. Eten, ons wassen beetje tv kijken en gaan slapen.
S 'anderendaags met heel veel energie op gestaan, de dieren verzorgd, en dan zijn we op stap gegaan, ja richting kasteel, en ik hoopte toch al stilletjes dat het niet via trappen door de bergen moest gebeuren.
Maar neen, op een gegeven moment, zagen we een stoeltjes lift boven onze hoofden glijden, en hadden zoiets van oef dat valt al mee.
Alhoewel ik ook niet zo happig was om daar te gaan inzitten, maar er was geen andere optie, en al bij al viel het heel goed mee.

Daarboven gekomen, kwamen wij niet zoals we dachten aan het kasteel uit, maar aan een soort taverne, met een groot terras. We hebben dan maar gebruik gemaakt om een lekkere kop koffie te drinken, en te vragen, hoe we aan het kasteel konden komen. En het was nog 20 minuten stappen, heel stijl naar beneden, we zijn er dan met goede moed aan begonnen, want het was de moeite waart .
Ik moet zeggen het was toch wel bangelijk, we hadden geluk dat het niet regende, daar het anders wel gevaarlijk glibberig zou zijn.
Het waren prachtige dagen daar aan de Ourthe.
Moet zeggen wat wel tegen viel was, je kon nergens je water lozen, en vullen, dat had nu wel aanwezig mogen zijn.
Ook hadden wij voor de zondag croissants besteld, dat viel dik tegen, het was 11 euro voor 4 koekjes en een klein broodje, hadden er niet zo zwaar aan getild moest het in orde zijn geweest, maar de croissants waren uit een groot warenhuis, uit de diepvries.
Die ze dan zelf in de oven staken.
Ze waren nog warm als ze die in een zak stopten, met als gevolg dat ze volledig kapot en plat gedrukt waren.
Maar het was een fijne uitstap.
Nu zijn wij al volop bezig om onze reis naar Kroatië voor te bereiden, daar wij vertrekken op 28 mei, voor een maand.
Lekker er even uit, maar daar komt heel wat bij kijken, medicijnen, spuiten onze meisjes hun gerief .
Maar toch kijken wij er verlangend al naar uit.
Zo dat was ons Paasweekend, wij hopen dat jullie weekend even leuk is verlopen.

Groetjes Jan en Meintje
http://uitstapjesjanmeintje.blogspot.be/