Donderdag 13 februari 2014Ondanks het voorspelde slechte weer kriebelde het toch om weg te gaan, al was het maar voor een korte periode het gevoel van weg te zijn geweest daar kan niets tegenop.
Trouwens ik huiver van een weekend of dagen thuis te blijven indien er geen bezoek komt of wat klusjes te doen zijn, en daarbij die gaan ook niet lopen.
Storm, wind, regen waren de ingrediënten die ons uitstapje dus zouden beïnvloeden donderdag toen we vertrokken naar een bestemming niet ver van huis, inpakken en wegwezen naar
Brunssum.

Amper een uurtje rijden van huis en volgens mijn informatie was dit een mix-parking gelegen aan een park in de buurt van het centrum.
Op het eerste zicht een rustige plaats was onze indruk toen wij er 's middags aankwamen, de locatie beviel ons wel er was ruimte zat om een keuze te maken waar te parkeren, aan een kant van de weg de rand van het dorp, de parking gelegen aan een park midden in het groen.
Wat we ontdekten:
Het Schutterspark Restanten van een oude mijnsite maakte dit alles mogelijk, hier vonden wij nog enkele oude gebouwen getuige van een steenkoolverleden en terrils, iets wat mij steeds begeesterd...
Wil men alles ontdekken in dat park mag je daar gerust een ganse namiddag voor uittrekken, wij besloten ons bezoek in de kleine maar leuke plaats
Brasserie Schuttershüske .
Tevreden van de dag, de plaats en het wegblijven van de zware storm sliepen we rustig de nacht door ondanks de regen...eentje om ooit eens terug te komen , ooit...
Vrijdag 14 februari 2014Via een kleine omweg in Duitsland om een plaats te mosteren, het weer was schitterend, reden we terug Nederland binnen.
Weert heeft al goede recensies gekregen en niet van horen zeggen maar uit een zeer betrouwbare bron, waarvoor dank.
De plaats ziet er uitstekend en goed verzorgd uit. De ontvangst was prima er kon een borrel vanaf met de excuses dat de uitbater zelf nog op verlof is en de gratis taart op zaterdagnamiddag momenteel niet doorgaat wegens afwezigheid...doeme toch, daar gaat mijn Limburgs vlaai...

Er is geen minpunt te bespeuren hier, behalve misschien dat je om naar het centrum te gaan eventjes moet stappen, maar dat is voor een geoefende wandelaar geen probleem op 10' ben je zo in het centrum via een autoluwe weg naast het kanaal.
Weert zelf is een voor de vrouwen ideale winkel-wandelparadijs, voor de mannen moet dat geen probleem zijn, ze verkopen er overal Jupiler en meer in de horeca.
Ik vertoefde enige tijd in de
Brasserie D' oude markt, wat mij zeer beviel.
De stad heeft enige bezienswaardigheden, wil je meer weten?
Klik hier.
Voor ons was dit een geslaagde tweedaagse, we waren eventjes weg...