Na net op tijd de camper te hebben gekeurd en klaar te hebben gekregen, kon ik en een paar vrienden, richting het zuiden van Franrkijk, met Hyères als eindbestemming, vertrekken !!
Aangezien het allemaal net voor we vertrokken een beeeetje hectisch was (om de camper optijd af te krijgen en te keuren/verzekeren..) heb ik niet echt enorm veel tijd gehad om een volledige reis te 'plannen' om dingen te gaan bezichtigen

ook omdat ik net 20 ben geworden en amper 100km met de camper thuis had gereden om te 'oefenen' zijn we toch aan de langere afstanden begonnen
Hierbij een verslagje met foto's van onze reis

Op de eerste dag hebben we 574km afgelegd en zijn we gestopt om te overnachten op Camping L’esplanade in Cromary. Een hele rustige camping!!

Op de 2e dag hebben we in totaal 300km gereden en hebben we nog het Peugeot museum (Musée de l’Aventure Peugeot) in Sochaux gaan bezichtigen. Dit was zeker de moeite waard!! auto's van rond de 1900 en de nieuwste concept cars stonden er uitgestald! en uiteraard ook de andere dingen die de gebroeders Peugeot ontworpen en uitgebracht hadden zoals brommers, moto's, gereedschappen, koffiemolens, pepermolens,..

Na het Musée de l’Aventure Peugeot zijn we verder gereden naar Camping du lac de Coiselet in Dortan om te overnachten.
Dit was opzich een mooie camping maar jammer genoeg zagen de eigenaars niet zo graag enkel 'jeugd' in een camper afkomen..

Maar we hebben ons gedragen dus ze waren content

Op de 3e dag hebben 244 km gereden en werden de wegen al iets steiler en kreeg ze al iets meer bochten

Die dag kwamen we ook door Grenoble, was ook een zeer mooie stad !!

In de latere namiddag van dag 3 kwamen we dan aan op de camping waar we gingen overnachten. Dit was Camping La Condamine in Lus la Croix Haute, ook een heel rustige camping !!

Dag 4 zouden we normaal door Gorges du Verdon rijden.. maar wanneer we goed en wel weg waren van de vorige camping ging plots het lichtje van de batterij branden.. en naderhand werd de motor ook te warm dus moesten we stoppen.. En jups.. het enige dat ik niet vervangen had aan het motorgedeelte was gesprongen.. de V-riem..
Dan hadden we maar met een elektriciteits draad en een paar trekbandjes zelf een 'V-riem' gemaakt die ons wonder boven wonder tot op de dichtstbijzijnde camping (ongeveer 8 km terug) heeft gebracht. Daar hebben we op het internet gezocht naar de garage in de buurt die toevallig een V-riem van juiste lengte en breedte OP VOORRAAD had.. en ja hoor !!

Een garage in de buurt had deze toevallig nog op voorraad.. die is hij komen brengen dan, maar helaas stonden er op het kartonneke wel de juiste maten.. maar de riem die er in zat was kleiner.. Dus deze pastte niet..

Dan weer terug gebeld en is hij weer afgekomen maar dan met de juiste riem in het kartonneke

deze heb ik er dan zelf opgelegd en hebben we maar ineens overnacht op de camping waar we geraakt waren met onze zelfgemaakte V-riem

Op dag 5 konden we onze reis dan verder zetten en begonnen we aan de klim naar de bergpassen van Gorges de Verdon!!
Op een gegeven moment draaide we een straat in die steeds kleiner werd.. ik moest vaker weer terug achteruit om men bocht te kunnen pakken.. Als ik een tegenligger tegen kwam werd het wel heeel spannend.. maar die zijn we niet tegenkomen

Wanneer we uiteindelijk weer op een hoofdbaan uitkwamen stond er een bord richting de weg waar we uitkwamen dat deze niet geschikt was voor campers, caravans en camions

misschien daarmee dat alles heel krap was

maar we hebben het gehaald dus stiekem wel een beetje trots

Wat verder op die smalle weg kwamen we een groot zonnebloemveld tegen.. daar kon ik het niet laten om erin te lopen en een paar foto's van de camper te maken

Toen kwamen we de wegwijzers tegen waar onze bergpas van Gorges du Verdon begon. Voor ons begon de route bij Moustiers Ste. Marie die we richting Castellane reden. We namen nog wel de afslag om Route des Crêtes te doen.

Moustiers Ste. Marie:

Gorges du Verdon:

En toen was het tijd voor een groepsfoto
Dit zijn dus de maten die mee waren (ik ben de 2e van rechts te beginnen

)

Hier namen we de afrit naar Routes de Crêtes

Op een gegeven moment kwam er een muur van mist op ons af

die zie je in de verte op deze foto..
Dat maakte het nog spannender want je kon amper 5m verder zien

Wanneer we terug gedaald waren was de mist weer weg

En toen kwamen we al bijna weer aan in Castellane, waar we ook een camping hadden gevonden om te overnachten

Toen was dag 5 ook al weer voorbij en hadden we op Camping La Ferme de Castellane overnacht. Dit was echt een hele propere en gezellige camping !! ook de uitbater was heel sympathiek !!

Op dag 6 zijn we dan via Saint - Tropez gereden richting onze eindbestemming (een camping in Hyères !!)
Eerlijk gezegd had ik Saint - Tropez volledig anders voorgesteld.. Het was zeker wel mooi maar niet zoals iedereen er over praat

Dan was het nog een 60km rijden en kwamen we aan op Camping L'Île d'Or in Hyères waar we 7 dagen hebben verbleven

Dit was een hele leuke camping met 200m verder het strand
Wat ik wel grappig vond was dat 1 van de uitbaters zei tegen ons dat we wel niet te veel alcohol mochten nuttigen. Dit zei ze omdat we van het noorden kwamen en die graag alcohol lustten
We komen maar uit België zene
Maar we hebben het dus wel schappelijk gehouden

Ook ELKE avond stelde we ons projectiescherm en beamer op om film te kijken in cinema style !! Dit was soms echt grappig want alle mensen kwamen zo even kijken van achter de camper

en op de eerste camping zijn er zelfs mensen bij komen zitten om mee te kijken

Na deze 6 nachten vertrokken we terug naar huis.. hier hebben we 3 dagen over gedaan
We zijn ook nog even een kijkje gaan nemen in hartje Marseille.. dat was ook de moeite

bruggen die net hoog genoeg waren.. mensen die soms gewoon met 3 naast elkaar rijden op een 1 baansvak..

Na dan alweer een 400 km te hebben gereden komen we aan op onze voorlaatste camping van dit verlof.. camping l'arc en ciel in Entre-deux-guiers (Isère). Dit was uiteraard weer een rustige camping !

De volgende dag dan weer een goede 500 km rijden en kwamen we aan op onze laatste camping.

Dan de laatste dag nog even doorrijden en toen waren we weer allemaan thuis

Dan waren we weer terug van een heerlijk verlof !!

We hebben dus in het totaal 3150 km gereden en we hebben over deze afstand een gemiddelde verbruik gehad van 11.3L/100km gereden.
kruissnelheid was steeds zo'n 90-95km/h op de snelweg.. en toch nog even geprobeerd een topsnelheid te halen :p deze was 120km/h op een lang dalend stuk

maar dat maakt me eigenlijk ni uit.. die kruissnelheid van 90km/h is meer dan genoeg !!

ook het 'lawaai' van de motor viel goed mee !! we konden elkaar allemaal nog verstaan zonder te roepen en zelfs de muziek konden we nog meezingen
Dit is het einde van het 'verslag' :p
Groetjes Nick