CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 07 sep 2025 22:43

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kalmthout en Domburg 25 oktober tot 1 november
BerichtGeplaatst: 04 nov 2014 22:57 
+500 Postings
+500 Postings

Kalmthout en Domburg tijdens de herfstvakantie.

Zaterdag 25 oktober:
Peer- Kalmthout: Vertrokken om 15.30Hr, aangekomen om 17.15Hr en 109 km gereden.
In de late namiddag vertrokken we in Peer met de originele bedoeling om een nacht in Kalmthout
http://www.campercontact.nl/campersite/detail/id/9741
door te brengen en daarna door te rijden naar Kruiningen (Yrseke).
http://www.campercontact.nl/campersite/detail/id/23643
Omdat het in Peer al de hele dag slecht weer was, met veel regen, dachten we om een tussenstop te maken in Grobbendonk. Hoe verder we echter westwaarts reden hoe meer opklaringen er waren en hoe meer de zon door de wolken brak. We besloten dus onderweg om toch maar verder te rijden tot de camperplaats in Kalmthout. Er zijn 2 plaatsen zonder voorzieningen achter taverne-restaurant “De Heihoeve”. Iets verder op deze grote parking zijn er nog 2 plaatsen en daar staat ook een stroom- en waterzuil .

[url]Afbeelding[/url]

Men betaalt 1 Euro voor 1 uur stroom en 1 Euro voor x liter water (ik weet niet hoeveel water je kan krijgen voor een Euro want aangezien we nog maar pas van thuis weg waren was onze tank nog vol). Er staan ook heel veel auto’s op deze parking, allemaal van mensen die komen wandelen of fietsen. Ik ben al 32 jaar militair en ik vond het heel raar dat één van mijn collega’s hier zomaar zijn kanon vergeten was.

[url]Afbeelding[/url]

Eens onze mobilhome geparkeerd hebben we nog een wandeling gemaakt naar Heide-station, op 1,6 km van de parking. In dit dorp bevindt zich een station (moet wel met zo een naam), er zijn een paar cafés, een Chinees restaurant, een bakker (maandag gesloten maar andere dagen, ook zondag, open vanaf 07.00Hr), Aldi, Standaard Boekhandel en nog meer winkels. Zeker wetende dat we de volgende dag aan verse broodjes konden komen zijn we dan terug gewandeld om tijdens het nieuws op BVN te genieten van een meegebracht broodje en een glaasje wijn. De broodjes en het glas wijn waren lekker, maar van het nieuws hebben we niets gezien want BVN bleek verhuisd te zijn. :smt100

Zondag 26 oktober:
Vandaag niet gereden. Na een rustige en donkere nacht werden we wakker met prachtig weer. Het motto van de mobilhomegebruiker is niet voor niets “vrijheid blijheid”, dus gezien het mooie weer besloten we om nog een nachtje te blijven.
In de voormiddag zijn we terug naar Heide-station gewandeld om broodjes te gaan kopen. Daarna namen we eens een kijkje in “De Vroente”,
http://www.lne.be/organisatie/centra/de-vroente
een natuurcentrum waar ook de toeristische dienst van Kalmthout te vinden is.

[url]Afbeelding[/url]

Hier kan men streekproducten kopen en ook wandel- en fietskaarten. Wij kochten er de kaart van “Grenspark de Zoom – Kalmthoutse Heide”. Toen ik het vergeten kanon nog eens nader bekeek werd mij iets duidelijk en bleek dat ik toch een hele slechte dunk had van mijn medesoldaten. :oops:

[url]Afbeelding[/url]

’s Namiddags hebben we dan een wandeling uitgekozen van op de gekochte kaart. Het werd de blauwe wandeling, aangeduid met een schaap. Dit is een wandeling van 8.5 km door nat en droog ven, een duinengordel en heide (die nog een klein beetje in bloei stond).
Door het mooie weer hebben we deze wandeling kunnen maken in T-shirt. Onderweg kwamen we ook nog een kudde schapen tegen en een kudde Galloway-runderen, die zorgen voor het begrazen van de heide, waardoor die in zijn natuurlijke staat kan blijven. Terug aan de mobilhome een lekker fris pintje gedronken van de grote dorst, waarna het tijd werd om iets te gaan eten. We gingen naar Restaurant “Crêpes & Stones”.
http://www.crepesandstones.com/
Door gebrek aan personeel hebben we heel lang moeten wachten op onze croques en een burrito, maar het was wel lekker. Na een douche nog een beetje gelezen en toen was het bedtijd, want de overgang naar het winteruur had ons bioritme toch een klein beetje in de war gebracht.

Maandag 27 oktober:
We werden wakker onder een stralend herfstzonnetje. Na het ontbijt maakten we nog eens een wandeling over de heide. Dit keer kozen we voor de libelle, een wandeling van 4.5 km, en nu hadden we wel een fototoestel bij. =D>

[url]Afbeelding[/url]

[url]Afbeelding[/url]

Na deze wandeling vertrokken we naar Domburg, in Zeeland, waar we voor de volgende 5 dagen een plaats hadden geboekt ( met eigen sanitair ) op Camping Hof Domburg.
http://www.roompot.nl/vakantieparken/nederland/zeeland/hof-domburg/

[url]Afbeelding[/url]

Een tussenstop in de Delhaize van Putte-Kapellen leverde ons een paar lekkere broodjes op die we onderweg op een parking van de A58 ter hoogte van Goes hebben opgegeten.
Aan de camping aangekomen werden we hartelijk verwelkomd door Koos Konijn, de mascotte van deze (en nog andere) Roompot-camping. Na 2 dagen vrij gestaan te hebben, zonder loosmogelijkheid, had ik wel mijn bezigheid met toilet en vuil water. Mijn vrouw Brigitte was ondertussen naar de supermarkt met haar moeder die voor een paar dagen een stacaravan had gehuurd op de camping. Onze dochter Tessa had ondertussen de afwas van 2 dagen (foei !!!) in de stacaravan van oma in de afwasmachine gestoken. We verdenken haar ervan dat ze de afwas met voorbedachte rade had opgespaard, want ze had op voorhand op het wereldwijde web al uitgevlooid dat er een afwasmachine zou zijn. Daarna is ze met haar tablet vertrokken naar de “Chill Zone”, waar ze op het WiFi-netwerk van de camping een beetje kon surfen.
Om 19.00 werden we verwacht bij oma voor een lekkere pasta met een glaasje Pinot Grigio. Daarna was het tijd voor een douche in ons privé-sanitair om dan na een beetje lezen met goede vooruitzichten in bed te duiken: Sabine de weervrouw wist immers te vertellen dat ook morgen stralend weer verwacht werd met veel zon en 17 graden. Het kan slechter in de laatste week van oktober. :smt045

Dinsdag 28 oktober:
Onze nationale weervrouw was er een beetje naast, want het heeft geduurd tot 13.00Hr voor de beloofde stralende zon zich liet zien. In de voormiddag hebben we een kleine wandeling gemaakt naar het centrum van Domburg om wat winkeltjes te kijken. Voor we terugkeerden naar de camping zijn we nog in de supermarkt (C1000) binnengesprongen voor een broodje en wat kaas voor het middagmaal.
Toen daarna de zon er eindelijk doorkwam hebben we een fikse wandeling gemaakt over de duinen richting Westkapelle, tegen de wind in.

[url]Afbeelding[/url]

Na een uurtje stappen zijn we omgedraaid om, met de wind in de rug, over het strand terug te keren. Ook al scheen de zon, door de stevige wind was het niet echt warm maar het was wel aangenaam om de zeelucht op te snuiven. Terug in Domburg besloten we unaniem dat we wel een (verwarmd) terrasje verdiend hadden om te genieten van een koffietje of een warme choco.
’s Avonds alweer eten bij oma, dit keer stoofvlees met gebakken patatjes. Daarna hebben we nog een beetje gelezen om dan alweer lekker te slapen.

Woensdag 29 oktober:
Vandaag beloofde een druilerige herfstdag te worden, maar gelukkig was het niet koud. De drie vrouwen in mijn buurt vonden dit een ideale dag om een beetje te shoppen, dus trokken we met de nieuwe auto van oma naar Vlissingen. We parkeerden aan de spuikom, waar we 2 Euro per uur moesten betalen. Dit is wel aan de dure kant, maar het is vlakbij het centrum en we hadden geen zin om een andere parking te zoeken. Gelukkig zijn noch mijn schoonmoeder, noch mijn vrouw of dochter echte shopaholics dus was ik er snel (en vooral goedkoop) vanaf. Na een lekker broodje bij Bakker Bart keerden we terug naar Domburg.
http://www.bakkerbart.nl/
Terug op de camping ben ik met Tessa naar het zwembad getrokken .
http://www.roompotzwemparadijs.nl/zwemparadijzen/zwemparadijs-de-parel
Dit was niet zo’n geslaagde uitstap, want het was er veel te druk. Van de vorige jaren weten we nochtans dat het wel leuk kan zijn, want er is een fijne glijbaan, een paar bubbelbaden en een wildwaterstroming (of hoe noemt men zoiets ??), maar omdat er te veel volk was hielden wij het al snel voor bekeken.

Donderdag 30 oktober:
Voor vandaag had het KMI weer een mooie dag voorspeld. Na het ontbijt vertrokken we voor een wandeling richting noord-oost. Zo wandelden we 45 minuten door de duinen met het strand links van ons en het bos genaamd “De Mantelinge”
http://www.travelinfozeeland.com/nl/locaties/domburg/natuurgeied_de_manteling.shtml
rechts van ons. Na die 45 minuten zijn we over het strand teruggekeerd.

[url]Afbeelding[/url]

We vonden alle vier dat we nu wel iets lekkers verdiend hadden, dus stopten we bij “De Ijsvogel” voor een lekkere wafel met slagroom ( voor de dames ) en een lekkere ijscoupe en een Irish Coffee ( voor mij ).
http://www.ijsvogel-domburg.nl/
Ondertussen was de zon beginnen schijnen, wat voor een aangename temperatuur zorgde. Goed genoeg zelfs om de stoelen uit de garage te toveren en met een pintje, of voor de dames een cola, buiten te gaan zitten en een uurtje of twee te lezen.

[url]Afbeelding[/url]

Om 1700 Hr hebben we de zon zien zakken in de zee ( of toch ergens achter de duinen zien verdwijnen ) en werd het te koud zodat we terug naar binnen trokken.

Vrijdag 31 oktober:
Opgestaan met een stralende zon.
Na het ontbijt is oma nog een koffietje komen drinken alvorens terug naar Gent te rijden.
Voormiddag hebben we nog een strand-en duinenwandeling gemaakt en van de zon geprofiteerd om foto's te maken. Ondertussen was het zo lekker warm en zonnig dat ik de tafel en stoelen heb uitgehaald om buiten te eten. Ons gepland fietstochtje naar de vuurtoren van Westkapelle hebben we gecanceld. Vakantie vieren, kamperen of camperen, hoe je het ook noemt, staat voor ons immers gelijk met genieten. Ook al kunnen we eveneens genieten van een tochtje op de fiets, toch is een middagje nietsdoen in het zonnetje ook fijn, zeker als dit op de laatste dag van oktober kan gebeuren.
Om 1630 hebben we, nog steeds buiten, gezellig geaperitiefd met vrienden, die ook op de camping stonden, waarna we gingen eten in Restaurant Verdi. Uit ervaring van vorige jaren weten we dat daar heel lekker eten geserveerd wordt. Dit keer kozen we voor pizza’s, die eveneens niet te versmaden zijn. Na nog een beetje lezen zijn we in ons bed gestapt. Morgenvroeg moet er immers opgeruimd worden want dan zit onze week vakantie er ( jammer genoeg ) op.

Zaterdag 1 november:

Ook vandaag werden we weer met een stralende zon wakker. Dit is echt geen Allerheiligenweer. Na het opruimen zijn we rond 10.00 Hr vertrokken om inkopen te doen in de C1000. Thuis zouden vanwege Allerheiligen immers niet veel winkels open zijn. Daarna wilden we toch nog even profiteren van het prachtige weer ( ’s avonds hoorden we op het nieuws dat het de warmste 1 november was sinds meer dan 100 jaar ) en reden we naar de dijk tussen Domburg en Westkapelle (N 51.548857 ,O 3.460371 ) waar altijd wel meer mobilhomes te vinden zijn. :smt023

[url]Afbeelding[/url]

Daar hebben we nog wat foto’s gemaakt en een broodje gegeten. Rond 14.00Hr was het dan toch tijd om de 181 Km richting Peer aan te vatten zodat we nog voor het donker zoveel mogelijk konden lossen en opruimen.

Besluit:

-De Kalmthoutse Heide is een prachtig stuk natuur waar men mooie wandelingen kan maken.
-De Roompot-camping Hof Domburg is een mooie camping met alles erop en eraan. Op een paar minuutjes kan men te voet het stadje bereiken waar allerlei lekkers te eten en te drinken valt.
-Het strand en de duinen in Zeeland zijn geweldig om te wandelen.
-Een weekje er tussen uit met de mobilehome is altijd fijn maar als de herfst meer op zomer lijkt, met veel zon en hoge temperaturen, dan wordt de “LOL”-factor meer dan verdubbeld.

Groeten,
Nico, Brigitte en Tessa
:smt039

Onze website: https://www.tangatanga.com/bibinico/

Profiel  

WAARSCHUWING

Deze thread heeft 9 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.

Registratie is eenvoudig en automatisch
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]