CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 13 mei 2024 05:04

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Rondreis Italië
BerichtGeplaatst: 24 okt 2015 21:57 
Offline
+50 Postings
+50 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 sep 2013 23:20
Berichten: 114
Woonplaats: Kalmthout
Afgelopen zomer ben ik, en dezelfde 3 vrienden als de reis van vorig jaar (naar Hyeres FR), naar Italie geweest.
Dit was meer een cultuur vakantie dan een strand vakantie maar hebben hier ook zeker van genoten !! :)

We zijn dit keer 's nachts vertrokken zodat we al een eindje op weg waren richting Italië. ;)
Hierbij hebben we dus de eerste dag 710 km gereden tot we aankwamen in Nottwill, Zwitserland waar we op de eerste camping gestaan hebben. Dit was camping Notwill.

Afbeelding

De 2de dag hebben we 333 km gereden richting Bormio om de dag daarna de Stelvio Pass te rijden !! :D
We stonden op Camping Rinner Lodgy nog in Zwitserland. Een leuke simpele camping.

En Toen ging het mis.. :smt021
Wanneer we de derde dag vertrokken om richting de Stelvio pas te gaan, scheurde ons koelvloeistoftankje..
We konden dus niet meer verder omdat de motor te warm werd.. #-o

Na wat hulp van men vader vanuit België (telefonisch en met snel internet) hebben we een nieuw koelvloeistoftankje kunnen bestellen in een Peugeot garage 60 km verder.. Het probleem was natuurlijk dat we amper konden rijden omdat we in de bergen van Zwitserland zaten en in het algemeen het motortje al rap warm wordt wanneer je hellingen rijdt.. dus beetje bij beetje en steeds veel water bijvullen lukte het toch stilletjes aan. :) we hebben het ook nog proberen te plakken maar dit was geen succes.. het hielp misschien een beetje maar niet voldoende.. :-)
en we hadden tijd natuurlijk want moesten 60 km doen op 2 dagen.. :lol:

Nadat we bij de garage waren aangekomen en het nieuw tankje hadden geïnstalleerd konden we onze reis weer verder zetten ! :D

Afbeelding Afbeelding

Ik ben hier ook een beetje de tel kwijt geraakt op welke campings we nu juist gestaan hebben.. dus deze kan ik jammer genoeg niet medelen :roll:

In iedergeval op de 6de dag was alles weer in orde en konden we de klim van de Stelvio Pass tegemoet gaan!! :D
Ik ben heel blij dat ik deze gedaan heb !! ik was ook blij datik eindelijk boven was en eerlijk gezegd zou ik het nooit meer doen met de camper die ik heb.. :P hij is opzich niet zo heel lang (7m) maar doordat ik geen stuurbekrachtiging heb is men draaicirkel veel ruimer en kon ik dus geen ENKELE haarspeld bocht (van de 48!) in 1 keer pakken.. :) Gelukkig was het niet druk want anders zal ik wel een paar boze weggebruikers achter me hebben gehad :lol:
Maar niet te min.. het was prachtig daar !!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omdat we deze pas redelijk vroeg gedaan hebben, en om nog wat tijd terug in te halen wanneer we in 'panne' stonden, zijn we nog in 1 trek doorgereden naar Venetië (vaste land)!!

De camping heette Camping Fusina en was heel net!! totaal niets op aan te merken! alles heel proper en op amper 100m vertrok er een boot die naar Venetië zelf vaarde.

Afbeelding

San Marcoplein:
Afbeelding

ponte dei sospiri (Brug der zuchten):
Afbeelding

Basilica di San Marco:
Afbeelding

Na alweer 2 dagen in Venetië te hebben doorgebracht was het tijd om naar onze volgende bestemming te gaan: Firenze. We verbleven op Camping Village il Poggetto.

Ook hier zijn we de binnenstad ingegaan!

Palazzo vecchio:
Afbeelding

Ponte vecchio:
Afbeelding

Uffizi:
Afbeelding

Kathedraal van florence:
Afbeelding

Santa croce:
Afbeelding

Na 3 dagen in Firenze rond te stappen zette we onze reis verder naar Rome maar maakte nog even een tussenstopje in het kleine dorpje Monterigioni. Heel gezellig en niet echt toeristisch.

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Na een paar uurtjes rond gestapt te hebben in Monterigioni zette we onze weg verder richting Rome!
Op een gegeven moment waren we al een 80km aan het rijden zonder een zijstraat te hebben tegengekomen tot opeens een brug die we over moesten was afgesloten.. Met de camper zou dit weer een dag vertraging hebben opgelopen om terug te draaien en een omweg te moeten zoeken. dus gingen we offroad :D 8)
We zijn voor de brug naar beneden gereden en door de rivier gegaan waarvoor de brug bestemd was.. eenmaal aan de overkant van de rivier de weg terug opgeraakt en onze weg verder gezet richting Rome =D>

Afbeelding

Na ons offroad avontuur konden we verder richting Rome rijden :wink:
we stonden op Camping Tiber Roma wat ook een zeer nette camping was met een shuttle busje (dat op de site stond dat het gratis was maar in werkelijkheid de chauffeur tijdens het rijden de kaartjes verkocht..) dat tot het station in de buurt reed. Vanaf hier namen we de trein naar het centrum van Rome.

Er staat ook een filmpje op youtube van ons offroad avondtuur!!

http://youtu.be/R_BOBErIb_s

Pantheon:
Afbeelding

Afbeelding

Colosseum:
Afbeelding

Afbeelding

Forum romanum:
Afbeelding

Sint pietersbasiliek:
Afbeelding

Engelenburcht:
Afbeelding

Na 4 dagen Rome te hebben bezichtigd was het tijd om weer richting huis te gaan.. uiteraard pikken we Pisa nog mee dus hier hebben we ook nog een 3 daagse tussenstop gemaakt op camping Sint Michael. hier was het zowel om Pisa zelf even te bezichtigen maar ook om even aan het strand te liggen :D
Deze camping had mooie staanplaatsjes op strandzand!! dit beviel me heel erg alleen de regeltjes op deze camping waren niet normaal uitgebreid.. zo mogt je bijvoorbeeld niet douchen/zwemmen/afwassen(!!)/de camping verlaten tussen 13 uur en 15 uur !! dit vonden zij zelf nogal overdreven.. Ook was dit de enige camping waar we te maken hebben gekregen met de 'security'.. zoals vorig jaar keken we elke avond een filpje op doek met de beamer maar hiermee konden ze niet echt lachen op de camping in Pisa.. Ook wanneer we in de camper zaten en nog wat aan het napraten waren van wat we die dag gezien hadden of wat we de volgende dag wilden bezichtigen vonden ze niet zo leuk.. zo heeft een man van de security op men motorkap staan slagen om ons 'stil' te krijgen..

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Tijdens de eerste avond wanneer we op deze camping stonden vond ik precies dat men band nogal plat stond.. eerst dacht ik dat het leek omdat we op strandzand stonden.. maar helaas wist ik de dag erop dat hij echt wel plat was.. :? Dan maar even het reserve wiel opgelegd en naar een bandencentrale gereden of ze de platte band konden herstellen.. dit was niet het geval en ze hadden ook geen 14 incheke in stock liggen.. Dus vanaf daar maar verder gereden zonder reserve wiel.. [-X

Uiteraard wanneer we bijna thuis waren (We zaten in Luxemburg) kregen we klapband op de snelweg.. en uiteraard haddenw e geen reservewiel meer.. we waren tot stilstand gekomen op de pechstrook op een viaduct. toevallig stond er net beneden reclame van een Seat garage 500m verderop.
Toen ben ik met de band die eerder kapot was en niet kon gemaakt worden naar die Seat garage gegaan om te vragen of ze hem daar misschien wel konden maken.. Dit was niet het geval maar ze hadden in een ander filiaal nog wel een winterband in 14" liggen.. die hebben ze laten overkomen en we konden in de late namiddag weer verder naar huis vertrekken :D

Afbeelding

Toen waren de 3 weken vakantie weer voorbij voor de zomer..
Dit is het einde van het 'verslag' van dit jaar.. :)
Volgend jaar gaan we naar Slovenië en Croatië! :smt026 kijk er alweer naar uit !! :D

Groetjes Nick den Ridder

_________________
Peugeot J5 2.5D van 1986 met Bergland opbouw


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 17 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling