CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 maart 2024 12:37

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 17 oktober Zimbabwe
BerichtGeplaatst: 11 mei 2017 20:02 
Offline
Starter
Starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 apr 2015 23:46
Berichten: 13
Ik ben hier een tijdje niet meer geweest , maar ik zal zo nu en dan nog wat echt gebeurde verhalen plaatsen van mijn rondreizen in zuidelijk Afrika
We zijn daar nu 5 jaar naartoe geweest en iedere keer voor 5 a 6 maanden
Onze Unimog heeft daar 5 jaar verbleven en is nu terug in België
Alles bij elkaar hebben we daar meer dan 80.000km rond gereden .
Zuid Afrika ; Namibie , Botswana , Zambia , Zimbabwee , Mozambique ; en richting Malawi . Waarom richting Malawi , op weg naar Malawi ben ik ziek geworden en dan zijn we terug richting Namibië gereden , iets meer dan 2000km
In windhoek ben ik dan geopereerd aan een hersenbloeding , ze hebben daar een gat geboord in mijn schedel en daardoor vergeet ik nu soms iets [-o<


17 oktober Zimbabwe

De missionaris



De zon schijnt al fel , alle deuren en vensters open gezet , zodat de nachtvliegen en de muggen terug terug naar huis kunnen , de muggen hebben hun buikje rond gegeten en de muren en plafond van de Unimog zit vol rode plekken , Hilda is al vroeg op muggen en vliegenjacht geweest en nu is ze alles aan het opkuisen .
Gisteren was het een zon dag het was letterlijk een zon dag en het was ook zondag .

En we zijn dan ook eens naar een afrika mis geweest , het was geen mis verkiezing maar een kerkdienst .

De kerk zat vol ,ik heb de banken geteld en er was zeker meer dan 300 gelovige in de kerk en het zijn echt gelovige want ze geloven alles wat de missionaris vertelde , hij preekte er nogal op los en je zag aan hun gezichten dat ze alles geloofde . Bij de offergave brachten ze vanalles naar de priester , zakken met bloem , meel mais drank vlees , en het werd alle maal aan de nonnen gegeven , er waren 15 nonnen , een paar oude maar voor de rest jonge frisse nonnekens , de missionaris was een oude blanke man en ik denk dat als hij stopt dat ik dan zijn plaats inneem , ik zie mij al zitten tussen die jonge frisse nonnekes , wat een leven seg

De gebeden en gezangen werden geprojecteerd op de muur en alles gebeden werden gezongen en begeleid door drums , iedereen stond daar al heupwiegend te zingen , zelfs de nonnen stonden te heupwiegen , ik heb dat bij ons nog nooit gezien een heupwiegende non .

Na de mis stond de missionaris buiten aan de kerk en iedereen gaf hem een hand en in sommige handen zat een briefje dat van hand verwisselde .

Dus , ik moet er nog eens met Hilda over praten , maar ik wil ook wel missionaris worden met 15 jonge frisse nonnekes en Hilda zal dan moeder overste worden .

Omdat het zondag was hebben we ook eens iets plaatselijk gegeten , millipap dat is een soort puree van gemalen mais met een bijjhorend sauske van ikkweetniwa en een stuk vlees , nu rieken we ook naar afrika


Voor de rest was het een zonnige zondag

gr stonne


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 4 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: PaulenDenise


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling