CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 15:30

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: HO HO HO jingle balls... dec. 2017
BerichtGeplaatst: 23 dec 2017 19:29 
Online
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 feb 2005 06:51
Berichten: 35305
Woonplaats: Houthalen en meestal onderweg naar...
Ho ho...howwww!



Wie er dacht dat dit de roep van de kerstman was om zijn Rudolph the Red Nose Reindeer te doen stoppen heeft het mis.
Ik ben het:
-Ho ho how...la!
Achter Liliane aanlopend om haar in te tomen tijdens de kerstaankopen.
Waar de kerstboom bij ons in de living staat zijn er al enige vierkante meters vloer ingepalmd door pakjes...help!



Afbeelding



Daartegenover staat de gedachte dat iedere kersteditie in huize Gasparella-Vandendyck jaarlijks leuker en spannender wordt.
Het delen en krijgen van pakjes vergezeld van dikke knuffels op kerstdag is een deel van die belevenis.
Belangrijker de aanwezigheid van, als ik het zo mag schrijven, ons kroost!
Het gevoel krijgen of de indruk dat alles goed is.
Schuld van de kerstman!
En ik?
Ik laat me meeslepen...



Afbeelding



Het wordt telkens leuker en spannender en des te moeilijker om origineel uit de hoek te komen, de ondertussen al zo groot wordende kleinkinderen beleven telkens een pretmoment bij het openen van de pakjes.
Het moet niet veel zijn, als de verpakkingen scheurenderwijze opengaan gepaard met oh's en ah's dan is het voor mij al goed.
Mijn kerstgeschenk is al gekend, een kampeerkortingskaart...wawww, ik popel om dat pakketje te ontdoen van het goudkleurige papier en mijn blijste gezicht te tonen!



Afbeelding



De opener.

We beginnen bescheiden, niet te ver van huis.
Moers is de eerste bestemming en kerstmarkt van het jaar, we doen er drie tijdens de trip om er meteen komaf mee te maken!
Overnachten doen we aan de nieuwe camperplaats aan het zwembad op 2 km van het centrum.
Een volautomatische camperplaats met alles erop en eraan, geen enkel noemenswaardige minpunt te bespeuren.



Afbeelding



De afstand naar het centrum overbruggen we met de fiets ondanks het wisselvallig weer, nikske koud!
Die laten we achter ter hoogte van de Steinstraße de winkel-wandelstraat van Moers.
We merken dezelfde drukte als bij ons, koopjesjagers, winkelende last minute shoppers en...wij.
We passen volledig in het plaatje.
Ter hoogte van de Altmarkt gaan we eerst bij Scoozi voor één van de lekkerste en voordeligste pizza's van het noordelijk halfr...euh Moers.
Voldaan trekken we verder naar de Neumarkt, het begin van de weihnachtsmarkt.
We blijven van de würsten, dampfnudelnund, großmutters reibekuchen und Belgisches pommes af en genieten enkel van het muzikale...James Last, quicksteps en slow fox.
Bing crosby...het kerstlied aller tijden...



Der schönste weihnachtsmarkt Deutschlands.

Zweifellos! Ein stimmungsvolles weihnachtsmarkt!
Een van...toch?
Daarvoor overnachten aan de Marina Oberhausen.
We reserveerden hier voor zondag en maandag, we staan er proper met alle faciliteiten, voorbij zijn de razende treinen, geen doorploegde Kaisergarten wegens regen...enige voorwaarde, unbedingt de strikte regels volgen, jawohl! Ruhe am sontag!



Afbeelding



Afstand tot de kerstmarkt en grootste overdekte winkelcentrum van Europa, 5 minuten wandelen.
Dat overdekte is meegenomen, uit ervaring weten we dat af en toe kunnen schuilen en zich even opwarmen ergens in een galerij een zegen is voor 60 plussers.
Das Centro!



Afbeelding



Het CentrO is lang genoeg om er berooid uit te komen, een paradijs voor de shopper, ik kan meteen niets bedenken wat er daar niet verkocht wordt...discipline of je bent verloren.
Verpozen kan men aan de vele zaakjes met terrasjes binnen.
Even lang als het winkelcentrum is de strook met restaurants aan de buitenzijde van het CentrO waar de weihnachtsmarkt plaatsvindt.
Aan drank en spijs geen gebrek.
Onze favoriete blokhut tijdens dit evenement, de Flachaualm.



Afbeelding



Met een beetje geluk kan je er een tafeltje vinden dat nog net vrij is, overal staan er bordjes met "reserviert " op.
Dat geluk moet je een beetje afdwingen, iets in de namiddag is de kans het grootst om er eventjes bij te horen, later op de avond is dat voor de happy few die al jaaaaren "reservieren".
We doen ons tegoed aan de lekkere ( ) glühwein, de eerste verplichting in een kerstmarkt in gezelschap van forumlid en bevriend koppel Ayrton die net als wij de Marina als overnachting kozen.
We wanen ons eventjes hoog in de Oostenrijkse bergen, de aanwezigheid van een berglift en sneeuwpiste vervolledigen het plaatje, de zin om dat land tijdens de winter te bezoeken is wel maar van korte duur.
Der kelner mit tiroler hoed und lederhosen is iets te snel om in onze glazen te komen koeken of we wel nog eine bestellung zouden plaatsen, weg sfeer...die freude daarbinnen is me net iets te geforceerd, maar ach...de gemütlichkeit is net echt!



Afbeelding



Oberhausen zweiten tag.

Heute is kaufsonntag am CentrO...en dat is dan voor Liliane een meevaller.
Het "oef" moment is daar, ze slaagt er in om de mooiste blouse van het CentrO te vinden, dat is toch wat ik moet zeggen...past zeer goed met haar ogen!



Afbeelding



De tweede dag is min of meer een kopie van de eerste dag en aangezien het hoofddoel bereikt was des te leuker! Intenser genieten van al de blokhutten naast het CentrO.
Geen druk meer.



Afbeelding



Vandaag gaat mijn voorkeur naar geröstete maronen en pfannkuchen mit zucker.
Niet echt een goed idee maar waarvoor dienen die kerstmarkten anders? Zondigen mag eens per jaar, op een kerstmarkt nog wel!
Het gevolg van die combinatie is een blok in de maag, de letterlijke oplossing komt uit een kneipe uit Bayern de "Franziskaner" om in de sfeer te blijven.



Afbeelding



Bij de blokhut van Käthe Wohlfahrt wordt ik vriendelijk verzocht om mijn fototoestel weg te bergen, de numero uno der traditionellen deutschen Weihnachtsdekorationen vreest dat ik de uitgestalde dekorationen aan concurrerende bedrijven zou verkopen...



Afbeelding



Dag twee van de Oberhausener weihnachtsmarkt vergt zijn tol, de glühweinen, pilsjes en het kilometer-slenteren kruipen in mijn kleren, iets na het avondeten sluit ik al mijn ogen...



Afbeelding



Wildschweinragout voor de kerst!

We hebben nog een dagje kerstmarkt te goed maar het hoeft geen grote te zijn, een ietsje pietsje bescheidener dan hetgeen we nu gezien hebben is voldoende.
Als afsluiter...
We zijn nog geen halfuurtje van Dorsten verwijderd.
Na ons laatste bezoek enkele jaren geleden is er een shoppingmall opgericht...we vinden er wildschwein in de aanbieding.



Afbeelding



We zitten in de Alm krijg ik als text op mijn oude Nokia...allez om het af te leren, een laatste glüwhein voor dit jaar.
Om het af te leren...
Bedankt Marleen en Kurt voor de gezelschap.
Wij zijn nu thuis na 4 dagen Duitse Weihnachtsmärkten, na onze vorige uitstap die net achter de rug is hebben we besloten dat de combinatie voor het kerstmenu:

Pintxos.
Knolselder-pastinaaksoep.
Wildschweinragout.
Torta di mele.
Caffè corretto.
Aangepaste Franse wijnen...

...een goede Europese mix is van hetgeen wij van overal mee naar huis nemen.
Ho ho ho, prettige feestdagen!!!


Bedankt voor het lezen,
Liliane en Franco Gasparella.

_________________
Forumtips klik hier


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 7 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling