CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 17:56

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: A fish called Wanda, het Visweekend mei 2019.
BerichtGeplaatst: 23 mei 2019 08:39 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 feb 2005 06:51
Berichten: 35305
Woonplaats: Houthalen en meestal onderweg naar...
.


Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb...



Afbeelding



Tijd hebben wij genoeg.
Het vergt voor ons heel wat organisatie en schuiven met datums om de daarbij horende bestemmingen in te lassen.
Er zijn twee treffens dit jaar waarbij we voorgenomen hebben om er aan deel te nemen.
Het visweekend is er één van, georganiseerd door forumgebruiker John Scott & Co.
We lieten ons overhalen door visser Wattoo.
Wat een leven...
Zodoende...na het inpakken van de nodige stuff voor een weekend dat op maandag begint besluiten we niet verder te rijden dan Aarschot.
De camperplaats is momenteel gratis, de voorzieningen zijn zoals destijds bij de opening, er is niets veranderd ondanks de aanwezigheid van een betaalautomaat dat trouwens ingepakt was met plastic.
De tijd blijft hier ook stilstaan, Echo jaren zestig...



Over fietsen, slakropjes en vergeet-mij-nietjes.



Afbeelding


Nog drie dagen te gaan voor het vis treffen, Sint-Katelijne-Waver lijkt ons een goede bestemming om wat tijd te doden.
We staan hier gratis bij het gemeentehuis en politiekantoor met enkel stroom of water te betalen indien gewenst.
Veiliger kan je er niet staan, denk ik dan.
Waarom Sint-Katelijne-Waver?
Wat ons boeit is de ligging, geprangd tussen twee steden die wel interessant zijn.
Lier en Mechelen op fietsafstand, de Nete, Duffel...
Het weer?
Ideaal!
Knooppunten 43-91-56-66-31-05.



Afbeelding



Tussen 43 en 56 fietsen we op autoluwe wegen, eerst door de buitenwijken van Sint-Katelijne-Waver.
Netjes!
Witgeschilderde gevels met mooi onderhouden tuintjes.
Wat verder komen we door een meer open landschap met enkele boerderijen en serres.
In de open velden wordt er sla geteeld, roodbruine en groene kropjes naast elkaar.
Daar komen ze vandaan dus, de tweekleurige slakropjes met kluit per twee verpakt in de groenteafdeling van de gekende supermarkten.
Wat verder naast de Nete, bloeiende boterbloemen en opgroeiende berenklauwen naast het riet.
Bij een veldje halverwege ontdekken we een zee van blauwe bloemetjes!
Dezelfde bloemetjes vormden het bruidsboeket van Liliane, dezelfde blauwe bloemetjes kwamen terug her en der op haar trouwjurk...waar is de tijd? 45 jaar geleden was ze al bezig met die bloemetjes.
Tuurlijk dat we stoppen!



Afbeelding



Na het doorlopen van de drukke Antwerpsestraat, tot volle tevredenheid van Liliane, laten we ons het zicht op de Markt, het stadhuis en de historische gevels welgevallen vanuit een zitje van het gezellige café d'eyckenboom.
Het zonnetje nodigde uit tot een dolce far niente, geen uitgebreid stadsbezoek.
Tijd nemen!



Afbeelding



Waar de aandachtige ogen van Liliane toch goed voor zijn...kijk hier Fra!
Tja, tijden veranderen blijkbaar niet, of toch.
Al wat vreemd, anders en bedreigend aanvoelt moet de brandstapel op...af te leiden op een onopvallende steen midden op de Markt.
De mensen veranderen niet.




Visit Mechelen maar niet te lang!



Na een verkwikkende nacht en een aangename voormiddag dat gebezigd werd met wat inkopen te doen, het bewonderen van de talloze paarden met veulens in de talrijke weide's dat de buurt rijk is, komt eindelijk Mechelen aan de beurt.
Via de 44-99 en knooppunt 57.
Mah...fietsstraten, verborgen fietsborden, meermaals een drukke steenweg moeten oversteken, het werd niet echt een relaxte fietstochtje.
Eerst even ter hoogte van de 57 een kijkje nemen waar wij zouden mogen staan met de mobie.
Amper een motorhome te bekennen op de alles behalve uitnodigende motorhomeparking dat Mechelen ons aanbied.
Dit is echt deprimerend...



Afbeelding



...in tegenstelling tot de hulpvaardige toeristische dienst dat, een beetje verlegen, ons antwoordde dat dit een maatregel is " tegen misbruik en overlast ".
Mah Mechelen toch! Wat een povere excuus!
We vergeten snel dit intermezzo, de stad is te mooi om te blijven klagen.



Afbeelding



De must see stekjes zijn talrijk, we laten ons door het toeval leiden.
Instinctief volgen we de IJzerleen tot aan de Dijle, als ervaren stadsliefhebbers denken we de mooie hoekjes te herkennen.
Soms lukt dat wel.
Via het voor ons verrassend aangename Dijlepad passeren we de Vismarkt en de nabije Havenwerf met prachtige geveltjes, voor mij een echt wauw moment!
Die gevels misstaan in het geheel niet in een bijvoorbeeld Praags decor, ik waan mij eventjes in een oud historisch Duits stadje.
Meer van dat!



Afbeelding



Help een lek!



We naderen het weekend en dat heb ik geweten, het gazonnetje moet er netjes uitzien.
Ik voel dat in mijn neus, zien doe ik nauwelijks, tranen met tuiten...ik hoor grasmaaiers overal.
Pollen, pollen, pollen... er is geen ontsnappen aan.
Een overijverige gemeentearbeider crosst met zijn grasmobiel naast onze camper, de nabije speeltuin moet gekortwiekt worden.
Het daarbij lichte briesje maakt het niet beter, integendeel.
Vluchten!



Afbeelding



Duffel is een verademing, via de buitenwijken en boerderijen zoals tijdens de eerste dag komen we aan de Nete, die steken we over met het fietspad dat F1 heet.
F1 staat voor fietsostrade dat van Antwerpen naar Mechelen naast de spoorweg loopt.
Tussen het fietspad en de spoorweg zijn er enkel papavers en wat verloren korenbloemen te ontdekken, wat een plaatje!
Aan het station van Duffel slaan we rechts richting Ter Elst, een kasteelruïne dat mijn interesse wekte, aan de rotonde het standbeeld van de duffelcoat.
Induffelen is een mooi werkwoord!



Afbeelding



Op de fietsostrade hebben we het gevoel dat we sneller fietsen dan anders.
Enkel de IC treinen halen ons in...en de gepensioneerden met een E-bike...en de werkende mens met Pedelecs.
Wij? Wij proberen onze spieren te onderhouden voor zolang ze nog meekunnen.
Mijn neus trouwens die loopt vandaag als een sneltrein!
De stadslucht van Mechelen brengt wat soelaas, geen of weinig groen te bespeuren en dat stemt mij gelukkig.



Afbeelding



Tijd voor wat spanning.



Meneer, je groene kaart moet wel origineel zijn, de andere ( knipoog ) zijn in orde.
Dat zei de agent tegen mij toen we in Berlaar een routinecontrole van de plaatselijke politie moesten ondergaan.
Wij rijden in België enkel met kopieën van onze documenten...
Tegen de middag komen we aan te Dessel aan de Campinastrand net op tijd om onze middag te verorberen.
Hier loopt het Visweekend evenement zoals op het zwerfautoforum bekend is gemaakt.
Ik trek mijn pijnlijkste gezicht, schrob over mijn neus om die wat groter en roder te maken dan hij al is en vraag aan Carlo de organisator of ik op het beton mag staan.
Ik heb genoeg van al dat gras en berkengedoe!
Plug mijn stroom in en groet vluchtig wat bekende koppels...



Afbeelding



Een mooie locatie tussen en om het water, ideaal voor de fervente visser denk ik dan...mondjesmaat komen de deelnemers aan.
Carlo oftewel Joh Scott is druk in de weer om iedereen een plaatsje toe te kennen.
Hij doet dat voortreffelijk!
Wij, wij hebben wat fietsknooppunten genoteerd en rijden naar...Postel!



Afbeelding



43--12-72-77.
Net buiten de camping rechts een dreef in, naast een kasseiweg met vieze open rioleringen, dwars door een bosrijke gebied.
Over de fietsbrug, een stukje langs het kanaal op het jaagpad, terug het bos in...



Afbeelding



Postel ligt erbij zoals wij dat vroeger ooit bezocht hebben, er is niets veranderd.
Dat is destijds in de vorige eeuw, toen wij nog niet getrouwd waren.
Wij hadden enkel elkaar nodig...nu gaan we voor een donkere Postel, kaas en brood.
Iets voor oudere mensen...



Afbeelding



Het is vrijdag en tijd over voor een rustgevende wandeling.
Het donkere Postel biertje smaakte voortreffelijk, een laatste halve net aangekochte krentenbrood moet nog geproefd worden.
De tuin van de Abdij is uitnodigend...een wandelingetje door de kruidentuin is een zalige en meditatieve rustmoment.



Afbeelding



Afbeelding



Wat denk je Liliane?
Gaan we nog voor een duindoorn en een potje elfenbloem?
We voldoen aan alle criteria...



De viswedstrijd.



Zaterdagochtend, er heerst een stille geheimzinnige drukke sfeer op de Campinastrand en in de buurt van de laat ik zeggen deelnemende motorhomes.
Ik zie bekende mensen lopen die je anders zo vroeg nooit zou zien...
Eer dat ik goed en wel klaar ben met het ontbijten, normaliter ontbijt ik nooit, het krentenbrood weet je,
zijn de beste visplaatsen allang uitgedeeld of ingenomen.
Ik zie toestellen en dingen die voor mij chinees zijn.
Ik krijg een hengel van viskompaan Wattoo en ik weet van toeten noch blazen.
Waar moet die lijn?
Hoe draai ik aan dat wieletje?
Ik raak geen worm aan...
Eeeeeeh...da beweegt.



Afbeelding



Afbeelding


Tegen elf uur wierp ik mijn eerste lijntje? Is dit correct?
Een catastrofe!
Tegen de middag lukte mijn eerste worp, die kwam zowat recht voor mij...
Geen geduld, tijdverlies!
Volledig gestresseerd gaf ik er de brui aan, niets voor mij.
Dit terwijl anderen zichtbaar genoten van het moment!



Afbeelding



Afbeelding



Liliane ik ga fietsen.
Tijd om tot rust te komen!



Bottom-"line"...



Het Vis-weekend-treffen is een gezellige bedoening.
Vissers zijn gemoedelijke mensen ( vermoed ik, in elk geval tijdens het vissen ).
Men vist niet altijd vis. Er komen verrassende elementen naar boven.
Vissers meten hun vis met andere meters.
Als leek heb ik wat geleerd over wormen, maden, voer, oliën en geheime preparaten maar moet toegeven dat dit niets voor mij is.
Een welgemeende dankjewel aan mijn vis kompaan van het weekend.
De organisatoren Carlo ( John Scott), Josef ( Josef 10 ) en Raf ( Cargootje ) als speecher en vis autoriteit krijgen en verdienen alle lof voor dit memorabel vis-evenement.



Afbeelding



Bedankt voor het lezen,
Liliane en Franco Gasparella.

_________________
Forumtips klik hier


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 8 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: loupe


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling