CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 20:26

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bloesems, Swiebertje, bollen en lekker ouwehoeren. 2019.
BerichtGeplaatst: 25 apr 2019 12:36 
Online
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 feb 2005 06:51
Berichten: 35305
Woonplaats: Houthalen en meestal onderweg naar...
.


Afbeelding



Bloesems.



Lente.
De toeristische dienst van Haspengouw werkt blijkbaar ook in het weekend tijdens deze periode van het jaar.
Mijn aanvraag tot toelating op het vergunde terrein in Terbiest kwam zondag aan in mijn postbus.
De Limburgers heten je welkom...



Afbeelding



Vergeet al de andere bestemmingen dat je in je gedachte had.
Al the places en de to do zaken schuif je het best nu naar later.
Het is maar voor een korte periode van het jaar dat je dit kan meemaken, al de rest kan wachten.
Luister, kijk en doe wat de natuur je ingeeft...steek je diesel in gang en trek naar daar waar het nu momenteel het mooist is.



Afbeelding



Doe als de bloemetjes en de bijtjes, pak je madammeke eens goed vast...oeps, excuses.
Hier in dit geval twee wantsen.
Over wantsen gesproken, de laatste wantsen vanuit Parma die ongenodigd in onze motorhome meereisden dwars door Europa hebben zich niet meer laten zien...



Afbeelding



Naar Alken met andere woorden, daar begint het al redelijk mooi te worden.
Althans dachten we...
Naast de parking bij de Alk had je een tijdje geleden nog een lieflijk boomgaardje dat als die in bloei stond tot de mooiste van Europa behoorde.
Dit bestaat nu niet meer.
Een bord met het opschrift 50 extra plaatsen heeft nu de plaats ingenomen van dit prachtig klein stukje Alken.
We sliepen er heerlijk, de voor ons op de voorziene motorhomeplaats geparkeerde takelwagen is muisstil tijdens de ochtend vertrokken.
Wat een vriendelijke Alkenaar!



Afbeelding



Het is bitter koud, de temperaturen zakken tot aan het vriespunt.
Onze wintercover komt nog van pas.
De boeren zetten potten uit om de bloesems te beschermen.
Het is grijs en de zon blijft afwezig, het fietsen is niet echt een aangename bedoening.
Onze Honda EU 1 bromt zachtjes bij gebrek aan zon...
De Voice op de lichtbak, Thais street food afgehaald aan de overkant van de straat en een bezoek aan goede buren doen dienst als tijdverdrijf.
Bij gebrek aan goesting om een deftige foto te maken haal ik er eentje uit mijn archief.
Bloesems uit 2015!
Dit duurt maar voor even en is een eenmalige kans in het jaar, de bollen...idem!
Ondertussen loopt het vergunde veld goed vol.



Afbeelding



We maken zelfs onder andere kennis met een forumgebruiker uit het Brabantse, lmc...sympathieke gast.
Praten over de kwaliteit van de Honda generator met geïnteresseerden op het veld, herstel een binnenband en doen een gezamenlijke fietstocht met H&M tot aan het natuurdomein het Vinne, net buiten Limburg gelegen, maar niet minder mooi.
Een donker haverbiertje uit Lummen, de PK, en wat gevarieerde en lekkere snacks op tafel in de brasserie aldaar doet ons het iet wat mindere weer vergeten.
De zoete aardappelfrietjes uitgezonderd, die waren wat wak.
Verder waren de gekochte verse asperges en aardbeien op de markt van Sint-Truiden van goede kwaliteit.
Gezamenlijk plannen we om na dit bloesemrijk weekend de bloemenvelden te gaan bewonderen.
Noordwijk en omstreken.



De kasseien zondag...


Philippe Gilbert...wint Parijs-Roubaix, wij overnachten na dat exploot in Kortessem voor de nacht.
De batterijen zijn volledig geladen maandagochtend.
Bedankt Kortessem!
Maandagvoormiddag zijn we na een korte oponthoud thuis om wat vers ondergoed in te laden richting bollenvelden aan het bollen.
De buren kijken raar op als we terug zijn.
Voor even maar zeggen we, ze zijn ons liever kwijt...
We schreeuwen het uit...



Afbeelding



We rijden niet verder dan Zaltbommel, tot 's middags met andere woorden.
Verder rijden zou een aanslag zijn op mijn gemoed.
We staan er zonder voorzieningen en gratis, de voorzienigheid zorgde voor een extra twintig graden en aangenaam weer.
Van een hagel en regenvlaag de dag ervoor naar zuiderse temperaturen.
Een drastische opwarming...zot!



Afbeelding



De Prunus Serrulata Kanzan-Hokusai- oftewel de sierkerselaar staat in Zaltbommel op de Singelwal prachtig in bloei.
Het stadskasteel dat nu dienst doet als museum iets verder is uitnodigend maar laten ons eerder verleiden door de daarnaast gelegen Stadskwekerij.
Daarvoor zijn we toch hier...voor de kleur en pracht der bloemen en planten.



Afbeelding



Doe mij maar alvast een molentje.



Afbeelding



Aangezien we nog enkele dagen te gaan hebben eer we naar de bollenvelden trekken en daar gezamenlijk met vrienden van al dat pracht zouden genieten past Kinderdijk perfect in de planning.
Dat ligt in de richting en is een perfect match tijdens deze trip.
We gooien alle clichés op een hoopje, Hollandser als dit kan niet.
Water, molens en tulpen.
Mulini e tulipani.
De voertaal op de camperplaats te Alblasserdam is bijna uitsluitend Italiaans.
Te veel I nrplaten...te veel D, F, DK en GB's...naarmate we de trekpleisters benaderen, hoe meer het aantal toeristen stijgt.
Weg van het fietspad!!!Die gasten lopen te pas en te onpas overal!!!



Met de ferry!



Langer dan een dagje Alblasserdam hoeft niet, de molens en de toeristen waren er teveel aan, het was maar een opfrissing...
Het is er prachtig moet ik eerlijkheidshalve bekennen!
Nu stelt zich de vraag of we de ferry nemen richting Oudewater ofwel de drukke A 20 Rotterdam richting Utrecht om Oudewater te bereiken.
We skippen de saaie autostrade en storten ons in het avontuur...
Men schrijft over de nauwe of smalle wegen in Schotland en Ierland...forget it!
Probeer eens naast de Alblas te rijden...als oefening!
Smalle wegen en gehuchtjes waarvan ik het bestaan nog niet kende met om de 200m een strook om tegenliggers te kunnen kruisen...bangelijk.
Tussen Nieuwpoort en Schoonhoven bij de Lek is er een twijfelmoment, ik rij schuin de veer over wegens de oversteek van ons mobie, de "ferryman" knikt goedkeurend, gelukt!
3.5€ voor de overzet en een prachtroute, de dag kan niet meer stuk...ook al omdat we er heelhuids doorkwamen geef ik toe.



Afbeelding



Mooier als hier kan je niet staan, een kort gemaaid stukje veld afgebakend met een haagje en een waterloopje.
We krijgen nog wat tips mee van onze net vertrekkende noorderbuur.
Geen fiets nodig, het centrum is amper 400m ver, horeca genoeg.
Wat het nog leuker maakt zijn de grachten door dit kleine stadje en de nu toevallige wekelijkse markt.



Afbeelding



Bij de pittoreske Visbrug te Oudewater tijdens het wandelen komen we een oude bekende tegen.
Liliane vraagt of ik die ken?
Mijn euro viel niet meteen.
Och ziet daar...Swiebertje!
Een populaire tv figuur waarmee we opgegroeid zijn vorige eeuw.
Wat later op de Visbrug bij 3 Keuken & bar aan een tafeltje buiten besluiten we een Brand zwaar blond te proeven, naar mensen kijken en genieten van het zicht van het fraaie stadhuis.
De West-Vleteren op de kaart was te duur. Met een Brand lukte het ook wel.
Moutig & Fruitig volgens de kaart, drinkbaar volgens mij.



Op zoek naar bollenvelden.



Afbeelding



Pas op de vierde dag van ons verblijf in de bollenstreek kwamen we de eerste tulpenvelden tegen.
De oorspronkelijke planning ging niet door.
De camperplaatsen rond Keukenhof en omstreken namen reserveringen aan tijdens de drukke periode van de bloei met als gevolg dat alles volzet was.
Gelukkig dat H&M het verblijf op de Decemberhoeve te Nieuw-Vennep regelden, ik had vier fietstochten om en bij Noordwijk en Noordwijkerhout gepland...dat ging dus de papiermand in.



Afbeelding



Waarmee we ons bezighielden:
-Het stof van de Decemberhoeve uit de motorhome houden...
-De tips van de uitbaters van de Decemberhoeve ter harte nemen.
-De wijn en biervoorraad op pijl houden.



Afbeelding



-De Toolenburger Plas rondfietsen en de twee horecabedrijven aldaar bezoeken.
-Naast de Westeinderplassen fietsen en tot de conclusie komen dat er weinig horeca te vinden is in die buurt.
-Naar Lisse fietsen en niet verder geraken dan de terrasjes.
-Valpolicella Ripasso proeven tijdens het avondeten op de buiten.
-Ouwehoeren over van alles en niets met sommigen in en om de Decemberhoeve.
-Bedankt Hans en Mieke voor jullie gezelschap.



Afbeelding



Bedankt voor het lezen,
Liliane en Franco Gasparella.

_________________
Forumtips klik hier


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 16 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling