CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 23:37

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Novemberdingetjes 2019.
BerichtGeplaatst: 29 nov 2019 09:32 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 feb 2005 06:51
Berichten: 35305
Woonplaats: Houthalen en meestal onderweg naar...
.



Afbeelding



Mijn vorig verslagje was er eentje zonder tekst.
We vertrokken naar het zeetje nadat we onze ouders zijn gaan bezoeken en opfleuren met een bloemetje.
Bij de respectievelijke begraafplaatsen van Zolder en Houthalen...ze lagen er netjes bij...
Voor Liliane een must, voor mij een moment van stilte en lichte tristesse.
Hoe begin je dan aan een verslag met je ouders en verloren vrienden in gedachte?
Ik had er niet veel zin in...



Bastards.



Deze keer gaan we ons laten verwennen in het warme bad van Parkbad Wassenberg, gelegen in een klein stadje met de gelijknamige naam Wassenberg, in Duitsland vlak bij de Nederlandse grens.
Dat is ook dringend nodig.
Zeker na het ontvangen van een brief van De Lijn met de vermelding dat we ( een van ons twee, de andere volgt weldra ) recht hebben op een korting op het abonnement van 65 plussers.
Joepie!
Tegelijkertijd krijgen we een brief van de zorgkas dat onze jaarlijkse bijdrage fors omhoog zal gaan wegens ...65 plus.
Officieel zijn we vanaf nu een risico.
Kom ons dan nu maar niet tegen, men weze gewaarschuwd!
On the road richting Wassenberg, de jaarlijkse verplichte kerstmarkt te Oberhausen en verder.
De dagen zijn fors aan het korten, het is vroeger donker, in de mobie is het dan ook gezellig binnen, lekker mobicoonen.
Het nieuwe zelf uitgevonden werkwoord.
We hebben lichtjes bij voor de romantiek...



Afbeelding




Vroeg in de ochtend gaan zwemmen betekend in Wassenberg dat men voor een gunsttarief binnen kan.
Doe daar de korting bij als motorhomegebruiker en we zijn binnen voor amper 2.5€.
Wie zien we op dit vroege uur?
Een tiental leeftijdsgenoten...



Strak in het pak.



De begeerde sauna waarvoor wij in de eerste plaats gekomen zijn is enkel 's avonds in gebruik en tijdens het weekend.
Daar hebben wij geen rekening me gehouden.
Dit wil zeggen verplicht zwemmen...
Voor we het koud aanvoelende bad induiken gaan we even onder de douche en kiezen eerst voor het wel werkend warme bubbelbad.
We zijn softies...
Liliane ziet er slank uit in haar zwarte zwempak, haar glimlach en grote herteogen kunnen mij nog steeds bekoren, de rest ook...
met Endurance van Speedo is alles strak!
Als ik het bubbelbad nonchalant uitklauter hou ik mijn adem in.
Als bij wonder is mijn buik weg, mijn vetrandjes niet, die blijven zichtbaar.
Geen sixpack maar een onepack.
Ik geef het op, langzaam blaas ik mijn adem uit tot mijn normale buikformaat terug is.
Klein, kaal en rond heeft ook zijn charme, op wie wil ik nog op mijn leeftijd indruk maken?
Op die paar gepensioneerden hier?
Ik heb Liliane!



Een paar lijntjes Liliane?



Het buitenbad is zalig, de temperatuur is iets warmer dan het binnenbad, we zien elkaar amper door de opstijgende mist.
Aan de rand van het bad zijn er onderwater jets die een nogal sterke waterstraal spuiten.
Je kan er je voeten, billen en bekken mee masseren.
Liliane kirt.
...?
Ach ja die jet!
Volgens mij is dat een der favoriete jets onder het vrouwelijk geslacht.
De paar lijntjes in het bad en het bubbelen heeft ons deugd gedaan.
Weliswaar buiten adem en niet meer kunnen wat ik vroeger deed, de volledige lengte van het bad onder water zwemmen.
Het is iets na negen uur in de ochtend en voelen ons terug fit en jeugdig.
Tsss... hoezo oudjes?



Op naar het CentrO.



Afbeelding



Het is middag geweest, de laatste penna van De Cecco gaat er smaakvol in.
De ragù was licht pikant bereid, de 80 grammen pasta per persoon waren net voldoende, een klein extra schepje pasta zou perfect geweest zijn.
Het zwemmen zeker?
We hebben nog spaghettini bij maar die zijn bestemd voor een carbonara.
Voor een pesto gebruiken wij fettuccine.
Voor elke saus gebruiken we de bijhorende pasta maar soms, soms durven wij ook eens tegen de strikte regels van de cucina Italiana te zondigen.
Voor een carbonara zou je de pecorinokaas moeten gebruiken, wij durven daarvoor een grana te gebruiken...
Tot zover deze culinaire intermezzo.
We besluiten eerst naar de Lidl om wat boodschappen te gaan vooraleer we de kerstmarkt induiken.
De Amarone, de Ripasso en Petit Chablis zijn in de aanbieding. Aan spotprijzen!
Dit komt van pas voor het weekend.



Afbeelding



Onze stammtisch oftewel stamtafel bevindt zich min of meer ter hoogte van het grote rad.
Ieder jaar stappen wij de Franziskaner gelegen naast de CentrO promenade binnen.
Het interieur is onveranderd, de centrale open haard in het midden, gezellige houten banken en tafels rondom, het tafeltje voor twee naast de open haard met dezelfde kerstdecoratie als alle jaren voorheen staat er nog steeds.
Er hangt een geur van gutbürgerliche küche binnen.
Bayerische gemütlichkeit.
Het voelt bijna aan als thuiskomen.
'Zwei pils bitte'.



Afbeelding



Het summum van voldaanheid heeft bijna zijn hoogtepunt bereikt.
Het is woensdagavond, niet al te veel volk op de weihnachtsmarkt, met tegenzin laat ik de met appels gevulde joekels van pannenkoeken voor wat het is.
De gepofte kastanjes, de krapfenkraam, de Moser en Flachaualm komen wel morgen aan de beurt.
De parking aan het GasOmeter is zo goed als leeg, de landmark is by night nog steeds een attractie.
De kortingsbon van Tom Taylor is aan een goed doel gegaan...



Afbeelding



Wandelen, fietsen, b'soffene marillen und mehr...


Deze locatie blijft een van onze favorieten, dat is al jaren zo.
Dat is het leuke aan Oberhausen, zelfs tijdens de periode van de weihnachtsmärkten.
Je kan even proeven van de kerstsfeer en andere dingen doen.
Voormiddag een wandeling naar het Kaisergarten bijvoorbeeld.



Afbeelding



Als rechtgeaarde Jaggers, zoals men ons nu officieel pleegt te benoemen, gaat het via het tree2tree klimparcours naar het Kaisergarten.
Niet via de toestellen maar op de vlakte naast het wandelpad aan het Rhein-Herne-Kanal.
Een bezinnings- en overlegmoment.
De feestdagen naderen, wat te doen? Wat te geven? Welke menu en waar gaan we nog eens de twee resterende uitstappen doen dit jaar?
We zijn nu de 165e dag onderweg. Halen we de helft, maw 50% van het jaar op pad?



Afbeelding



'Dat zwemmen moeten we nog meer doen hé Fra...?'
We voelen ons inderdaad goed, of is dat een opflakkering na het eten van een aantal Lindt chocoladebonbons?
Vooral de donkere, verpakt in zilverpapier, doen mij denken aan pure Zero chocolade uit de koelkast!



Afbeelding



We zijn ondertussen rond het meer, de camperplaats aan het Kaisergarten waar we de nodige service zullen doen morgenochtend was amper bezet door...
Mensen op rust...
Het goede weer nodigt ons dan weer uit tot buitenactiviteiten, fietsen!



Afbeelding



Het is al een tijdje geleden dat we het Emscher landschaftspark bezochten.
Het voormalige industriegebied is nu omgetoverd tot een natuur en belevenispark.
Eerlijk?
Die industrie mis ik meer dan wat er in de plaats gekomen is.
Oud worden...



Afbeelding



De crostoli of krapfen gekocht bij de Tiroler Alm brengen mij terug tot mijn jeugdjaren.
Crostoli is de benaming voor dit gerecht dat mijn moeder bereide tijdens de winter of feestdagen.
Steevast kocht ik ze ook als we op bezoek waren in Vicenza, bij mijn ouders.
Dit is ook een van de redenen dat we graag naar Oberhausen trekken, je vind er enkele Noord-Italiaanse kerstkramen.
Hoe zou je zelf zijn?



Afbeelding



Ik wil toch eindigen met een vrolijke noot, vanuit Moserwirt de Italiaanse Tiroler Alm:
Maak er een mooie eindejaar van, prettige feestdagen!
Buon fine d'anno a tutti!



Afbeelding



Bedankt voor het lezen,
Liliane en Franco Gasparella.

_________________
Forumtips klik hier


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 17 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: petersteel


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling