CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 13:01

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mo how zeh, 't is zoomre! Juli 2021.
BerichtGeplaatst: 28 jul 2021 12:01 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 feb 2005 06:51
Berichten: 35305
Woonplaats: Houthalen en meestal onderweg naar...
.


GEMEENTEHVIS.



Afbeelding



Hier staan we dan in Temse, gepakt en gezakt met beide ontzettend veel zin om nog eens van de zilte smaak van de kust te proeven.
Onszelf met factor 50 in te smeren en rond te rijden op een of ander fietspad tussen duin en water...
De kust omdat het nu zomer is, goesting hebben in mooi weer, lekkere vis op de toogbank ligt en tal van andere redenen die je kan bedenken om iets te verantwoorden.
Eigenlijk bedenk ik niets, uit noodzaak.
Het weer heeft zotte dingen gedaan...
We hebben een weekje vrij tussen het verplicht en niet ongraag opvangen van kleinkinderen, Armand Pien voorspeld zomerse temperaturen.
Du-us, niet te ver, in de neighbourhood waar het goed is, waar mensen Vlaams spreken en lekker bier hebben, waar we ons goed voelen, geen miserie en toestanden te bespeuren valt behalve overvolle stranden, niet nu.
Nieuwpoort! Verzamelen, allen daarheen!
Dit jaar in het bezit van vier shorts, oude broeken ergens diep verscholen op zolder werden door "magischehanden-Liliane" omgetoverd tot modieuze korte broeken en daarbij een x aantal nieuwe T-shirts.
Editing Lilianendyck.
Dit moet gedragen worden!



Afbeelding



Waarom Temse?
Ondertussen ontelbare malen geschreven dat ik een luie rijder ben.
Ik ben zo lui dat ik tegenwoordig zelfs niet wil uitleggen over het waarom van dat luie trekje.
Iets meer dan 100km van het verre Limburg is Temse met haar prachtige kaai aan het water voor mij de beste overnachtingsplaats ondanks de iets te uitgelaten sfeer dat er af en toe door de "vaste bewoners" heerst.
Blijheid, vrijheid, festiviteiten, daar mag je niet aan tornen.
't Is goed zo, terug een beetje normaal leven.
Mooi weer, lachende mensen...daar kan je echt niets op tegen hebben.



Afbeelding



Op zoek naar het Zweeds Paviljoen dat voor mij onvindbaar blijft...
Weeral gemist en toch ontzettend veel genoten van onze fietstocht op het jaagpad naast de Schelde, er zijn genoeg andere verschillende bezienswaardigheden te ontdekken en te bewonderen.
Het terrasje met zicht op het gemeentehuis van Temsche bijvoorbeeld na de rit.
Gemeentehvis staat er op de toren, daar blijf ik nu bij stil...levensvragen bij een fris schuimend pilsje.



Afbeelding



Liliane uit Sas van Gent in Zeeland.



Gewoon een vroege-ochtend-ingeving.
Het moment dat ik landkaarten inkijk, koffie zet en daarvoor mijn tanden een poetsbeurt gaf.
We spreken van een uur of zeven, nooit later eerder vroeger, een erfenis van toen we gingen werken...je verleert het nooit meer.
Ik schrijf enkele regeltjes in mijn dagboek over Temse, gebeurtenissen en ontmoetingen.
Even de grens over, goedkoop tanken en in Zeeland de nacht doorbrengen denk ik bij mezelf.
Een kwikkie.
Straks Liliane het voorstel voorleggen.



Afbeelding



Zolang Liliane haar goedkeuring niet geeft ben ik te onrustig, ze is de enige aan wie ik bevestiging wil vragen.
Zij draagt de broek eigenlijk...al is dat nu niet te zien.
Het voorstel werd unaniem goedgekeurd, we besluiten dat toekomen aan de kust op een zondag nogal eens risico's zou kunnen opleveren.
Stress wegens geen plaats...



Afbeelding



We staan hier aan de Oostkade van het kanaal Gent-Terneuzen, gratis zonder voorzieningen met als optie vandaag een fietstochtje naar Terneuzen.
Een aanrader, in een lus heen links van het kanaal, terug via de rechterkant.



Afbeelding



Vijf dagen Nieuwpoort, een record.



Blijkbaar is tijdens het hoogseizoen op een maandagvoormiddag toekomen aan de kust ook geen garantie om een plaatsje te kunnen bemachtigen.
We schuiven aan bij de slagboom van camperplaats De Zwerver...we wachten vijf minuten.
Op de camperplaats zijn er twee motorhomes die aanstalten maken om te vertrekken.
Geluk.
We hadden weliswaar enkele alternatieven maar deze drukte hadden we niet verwacht, andere tijden, andere omstandigheden.



Afbeelding



Afbeelding



Het idee om op verschillende plaatsen de kust aan te doen laten we varen.
We delen ons verblijf in door wat socializen met de buren, letterlijk buren uit Houthalen.
Fietsen het binnenland in naar Diksmuide, Veurne, naast de kustlijn, bezoeken enkele BO4 kunstwerken, kopen vis, koken ons potje...scheren hoge toppen als De Blekker...genoeg activiteiten!



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding


Receptje?

De Cecco spaghettini.
Olijfolie extra vergine.
Koningsgarnalen.
Krabbepoten.
Chilipepers.
Look.
Kerstomaten.
Peterselie.
Peper, zout.
Goesting om te koken.
Twee glaasjes wijn tijdens het samenkoken...nog wat wijn bij het eten...



Afbeelding



bedankt voor het lezen,
Liliane en Franco Gasparella.

_________________
Forumtips klik hier


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 6 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling